سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

گزینه در مقابل گزینه

چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۰۰ ب.ظ


بار دیگر لنز دوربین‌های خبر‌نگاران تصویر‌گر جمعیت مشتاقی بود که با بصیرت وصف‌ناشدنی به صحنه آمدند تا سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند خود را جشن بگیرند. دیروز ملت ایران کار را برای رسانه‌های استکبار که به دنبال نمایش اندک حضور ملت ایران بودند، سخت کرد‌. دیگر هیچ صحنه‌ای از خیابان‌های تهران و اقصی نقاط کشور خالی نبود تا بهانه‌ای باشد برای BBCو CNN و... که بگویند ملت ایران تحت فلان قطعنامه یا فشار اقتصادی و تحریم، دست از حمایت انقلاب و نظام سیاسی خود بر‌داشته است.

شعار‌های انتخاب شده و چهره‌های شاد و آرام ملت ایران، دیروز حاوی پیام‌های آشکاری بود تا شاید چشمان تنگ و دل‌های پر از کینه دشمنان بار دیگر بتواند فرا‌تر از بر‌داشت‌های ذهنی، ملتی را ببیند که تا پای جان برای اعتلای آرمان‌های خود همچون سال‌های ابتدایی انقلاب ایستاده است. دیروز ملت ایران مهر خاموشی را بر لب و دل‌های مریض سر‌دمداران نظام سلطه حک کرد و باور دینی و انقلابی خود را برای سی و پنجمین بار به نمایش گذاشت. اما پیام‌هایی که از راهپیمایی کم‌نظیر ملت ایران می‌توان به تصویر کشید عبارت است از:
1- تعلق ملت ایران به انقلاب و نظام اسلامی زمان بر‌دار نیست و نمی‌توان دوره یا زمان خاصی را برای آن در نظر گرفت. تفاوتی نمی‌کند در اولین سالگرد انقلاب باشیم یا سی و پنجمین سالگرد آن، تنها تفاوت این دو مقطع، رفتن چهره‌ها و آمدن چهره‌های جدید است. چه این رفتن‌ها در بستر طبیعی و گذر عمر صورت گرفته باشد یا به جهت فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب، برخی عناصر سیاسی خود را از گردونه همیشه در گردش انقلاب محروم کرده باشند. مهم آن است که وفاد‌اری به انقلاب و نظام اسلامی، نسل در نسل انتقال یافته و هر روز با صلابت‌تر از گذشته و با عمق‌بخشی و شناخت بیشتری در چهره‌های مصمم و جوان کشور تبلور‌ یافته است.

2- راهپیمایی دیروز ملت ایران یک نمایش قدرت واقعی و اقتدار درونی نظام بود و فرا‌تر از تجمع برای پاسداشت سالروز انقلاب یا سالروز استقلال کشور‌ها از همان جنسی که در همه دنیا سراغ داریم، نبود.
ملت ایران دیروز برای دادن یک پاسخ محکم به یاوه‌گویی‌های روز‌های اخیر مقامات کاخ سفید به میدان آمدند. ملت راسخ ایران آمدند تا بگویند هیچ گزینه‌ای در مقابل حضور یکپارچه و همرنگ آنها تاب مقاومت نخواهد داشت و گزینه نظامی که هیچ، بلکه مجبورند گزینه‌های غیر‌نظامی خود را نیز که مدعی‌اند روی میز است پیش از آنکه مورد تمسخر قرار گیرند، آهسته زیر میز بگذارند. ملت ایران دیروز نشان داد‌ حضور، ایستادگی و وفا‌داری یک ملت از انقلاب و نظام بر‌خاسته از آن، بیش از هر گزینه‌ای کار‌آمد‌تر است و تمام گزینه‌ها در مقابل گزینه حضور آنها کمرنگ و بی‌خاصیت خواهد بود.
3- راهپیمایی دیروز اصلاً قابل مصادره جناحی و حزبی نیست و اگر قرار است مصادره‌ای صورت گیرد این مصادره صرفاً برای نظام در جهت و پشتیبانی از آرمان‌‌های انقلاب است.
تجربه راهپیمایی‌‌های سال‌‌های گذشته نشان داده است ملت ایران هر گاه حضور خود را موجب تحکیم پایه‌‌های نظام دانسته وارد عرصه شده است و نگاه به دولت‌‌های مستقر نکرده است. خواه دولت مستقر اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا یا به تعبیر رئیس جمهور محترم یک دولت اعتدال سکان اجرایی کشور را بر عهده داشته باشد. مهم برای مردم حضور در صحنه و پاسخ به ندای رهبری معظم انقلاب است و این را می‌شد امسال از شعارهای مردم کاملاً درک کرد.
4- راهپیمایی باشکوه روز گذشته حاوی این پیام برای دولتمردان کشورمان نیز بود که آنها بر عهدی که با مردم، امام، رهبری و انقلاب بسته‌اند، باید وفادار بمانند و نمی‌توانند در مقابل توپ و تشر مستکبرین و در رأس آنها امریکا سرتعظیم فرود آورند، چرا که آنها نماینده یک ملت با اقتدار و عزتمند هستند.
هر چند سخنان ریاست محترم جمهوری در بردارنده نکاتی بود که نشان از عزتمندی ملت ایران داشت ولی هنوز مردم نگرانی‌هایی دارند که باید دولتمردان در حوزه امنیت ملی بدان پاسخ دهند. ملت ایران روز گذشته با این راهپیمایی نشان دادند که مسئولان کشور نمی‌توانند و حق ندارند به بهانه عبور از تحریم‌ها – بر فرض صحت و تحقق آن – عزت، سربلندی و استقلال ملتی را زیر سؤال ببرند و توجه به ارزش‌‌های بنیادین، حیاتی و مهم کشور اساسی‌ترین خواسته ملت ایران است و تنها دولتمردان می‌توانند با دادن برخی منافع حاشیه‌ای نظام و کسب منافع حاشیه‌ای دیگر از رقیب، وارد مذاکره و معامله با دنیای غرب شوند و جز آن را هیچ گاه ملت ایران به دولتمردان خویش اجازه نخواهد داد.

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۰ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است