برنامه توپ و تور یا پیام بازرگانی؟ توپ و تور فقط تبلیغ می کند
سرباز صفر : تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران این بازی رو هم مثل بازی دیشبش باخت و با بازی ضعیف در لیگ جهانی والیبال 2016 با تنها برد دو بازی از شش بازی تا حالا فقط تونسته در مقام نهم قرار بگیرد. البته بچه های تیم ملی قبل از این بازی ها توی ژاپن بازی های انتخابی المپیک ریو رو داشتند و خسته اند ولی خب تقصیر خودشون است که با بازی های قشنگشون انتظار ما رو بالا بردند. اما ضعیف تر از بچه های تیم ملی، برنامه توپ و تور است که معلوم نیست برای چه هدفی به وجود آمده است .
به نظر من فلسفه وجود یک برنامه مثل برنامه توپ و تور، تحلیل و بررسی بازی و آگاهی دادن به مخاطب درمورد اتفاقاتی که تا کنون افتاده و در آینه قرار است بیفته میباشد.
وگرنه که اصلا نیازی به برنامه خاصی برای پخش والیبال نیست. و شبکه سه یا شبکه ورزش میتواند بدون توپ و تور هم والیبال را پخش کند. کار برنامه توپ و تور تنها این شده که پس از تیتراژ ابتدایی برنامه به تبلیغ بپردازد و بعد از آن هم بین ست ها با سرعت نور به تبلیغ بپردازد و در انتها هم باز هم تبلیغ میکند. نکته جالب این است که در این برنامه در هیچ ثانیه ای از آن هیچ اطلاعاتی به مخاطب در مورد بازی داده نمیشود به گونه ای که بود و نبود آن هیچ فرقی برای مخاطب نمیکند. البته این برنامه قبلا ( یکی دو سال پیش ) از کارشناسان ورزشی نیز استفاده میکرد ولی الان به یک برنامه صرفا برای تبلیغ به کار میرود.
مشابه برنامه توپ و تور رو در شبکه های دیگر زیاد داریم. مثلا برنامه آشپزی ساخته که کل زمان برنامه 5 دقیقه میباشد و در کل این پنج دقیقه فقط 20 ثانیه آخر شکل ظاهر غذا را نشان میدهد و بقیه برنامه را صرفا به تبلیغ ظروف و ... میپردازد. به نظر من این برنامه ها هیچ خاصیتی ندارند.
به نظر شما تفاوت برنامه توپ و تور با یک پیام بازرگانی چه میباشد.

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا