سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

پوشیدن طلا و نقره توسط زنان و کودکان

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

سرباز صفر : یکی از مستحباتی که در اسلام در مورد زنان و در بعضی روایات کودکان وارد شده است، آراستن خود به زینت است. یکی از روش‌های ساده و عام زینت کردن، استفاده از طلا می‌باشد. اگرچه نشان دادن زینت تنها به محارم جایز است اما در احادیث و روایات بسیار بر آن تاکید شده است.

سرباز صفر در ادامه این مطلب به بررسی پوشیدن طلا و نقره برای زنان و کودکان در احادیث و روایات می‌پردازد. باشد که مورد توجه عزیزان قرار بگیرد. ان‌شاءالله

در حدیث صحیح منقولستکه از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام پرسیدند که آیا جایز است که پسران نا بالغ را زیور و طلا بپوشانند فرمود که حضرت امام زین العابدین علیه السلام زینت میفرمود زنان و اطفان خود را بزیور طلا ونقره و در حدیث صحیح دیگر از آنجناب پرسیدند در این باب فرمود که پدرم امام محمد باقر علیه السلام زنان و فرزندان خود را زیور طلا و نقره میپوشانیدند.
در حدیث صحیح دیگر از آنحضرت پرسیدند از زیور کردن زنان بطلا و نقره فرمودند که باکى نیست و در حدیث معتبر دیگر از آنجناب منقولستکه سرغلاف شمشیر حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم و دسته اش از نقره بود و در میان حلقه هاى نقره داشت و زره آنجناب سه حلقه نقره در پیش و دو حلقه در عقب داشت .
از حضرت رضا علیه السلام منقولستکه ذوالفقار را جبرئیل براى رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم از آسمان آورد و زیورش از نقره بود و در حدیث حسن از آنحضرت منقولستکه باکى نیست زیور کردن شمشیر بطلا و نقره و در حدیث دیگر فرمود که زیور شمشیر حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم تمام از نقره بود دسته اش و سر دسته اش .
در حدیث معتبر دیگر فرمود که باکى نیست زینت کردن قرآنها و شمشیرها را بطلا و نقره و به سند موثق دیگر از حضرت امام محمد باقر علیه السلام منقولستکه همیشه زنان زیور میپوشیدند.
در حدیث معتبر از فضل بن یسار منقولستکه از حضرت امام جعفر علیه السلام پرسید از کرسى که در آن طلا باشد آیا میتوان در خانه نگاه داشت حضرت فرمود اگر طلا باشد به و اگر آب طلا بر آن مالیده باشند باکى نیست .
در حدیث دیگر از آن حضرت منقولستکه سزاوار نیست زن خود را معطل بگذارد و زینت نکند اگر چه گردن بندى داشته باشد که در گردن ببندد و سزاوار نیست که دستش از خضاب خالى باشد اگر چه بمالیدن حنا باشد هر چند سالدار باشد.
در روایت معتبر وارد شده است که جایز است دندانها را طلا بیکدیگر ببندد بدانکه در باب زیور طلا احوط و اولى آنستکه مردان اجتناب نمایند اگر چه در شمشیر و مصحف باشد.

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

سرباز صفر

نظرات  (۲)

با سلام

وبلاگ نویس فرهیخته ، مطلب شما در سایت قلم تو منتشر گردید
منتظر مطالب خوب شما هستیم.
لینک مطلب شما :
http://ghalameto.ir/news/7707/%D9%BE%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86
هدیه سایت:
محبوبترین اعمال نزد خدا شادمانی ای که به مومنی برسانی گرسنگی اورا برطرف کنی گرفتاری او را برطرف سازی . پیامبر اکرم (ص)
با تشکر فراوان

سایت قلم تو
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر

سلام، با تشکر از شما

"پوشیدن طلا و نقره توسط زنان و کودکان"

با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/42500

در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت "حرف تو" به شما: امام موسی بن جعفر الکاظم: امام کاظم (ع) خوشا به حال شیعیان ما که در غیبت قائم ما بر محبت و ولایت ما و بیزاری از دشمنان ما پایدار ماندند، آنها از ما و ما از آنهائیم.

 

یا علی

پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۱ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است