سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

معلومه که هر کس پولدارتره، عزیزتره!

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۱۹ ب.ظ

در دنیای امروز داشتن یک فضیلت تلقی می شود. اینکه کسی از نظر مالی سرآمد دیگران باشد و بهتر از دیگران دستش به دهانش برسد ارزشی برای او قلمداد می شود و همین ارزشمند بودن ثروت و دارایی در فرهنگ رایجِ امروز، سبب شده تا ما شاهد یک ماراتون نفس گیر بین کسانی باشیم که داشتن را فضیلت می دانند و تلاش می کنند تا با رسیدن به دارایی بیشتر، برای خود ارزش بیشتری را دست و پا کنند.
این نوع ارزش گذاری، پدیده نوظهوری نیست که با رشد ثروت عمومی و امکان رفاهی به وجود آمده باشد. قرآن کریم از وجود چنین باوری در بین اقوام گذشته نیز خبر داده است. قرآن کریم از ثروتمندی خبر می دهد که داشته خود را فضیلت و برتری نسبت به دوست خود می پنداشت و در سخن به او گفت: من از نظر ثروت از تو برترم و آبرو و شخصیت و عزتم بیشتر و نفراتم از دارائی های تو فزونتر است «فَقالَ لِصاحِبِهِ وَ هُوَ یُحاوِرُهُ أَنَا أَکْثَرُ مِنْکَ مالًا وَ أَعَزُّ نَفَراً»[1] ؛ بنابراین هم نیروى انسانى فراوان در اختیار دارم و هم مال و ثروت هنگفت و هم نفوذ و موقعیت اجتماعى، تو در برابر من چه مى‏گویى؟ و چه حرف حساب دارى؟![2]
و یا از مرفهین بی دردی گزارش می دهد که سعادت را منحصر در داشتن نعمت های مادی دانستند و تنها عامل شقاوت و بدبختی را در نداشتن این ثروت و دارایی؛ برای همین می گفتند: «نَحْنُ أَکْثَرُ أَمْوالاً وَ أَوْلاداً وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبینَ»[3] ؛ ما اموال و اولاد بیشترى داریم و عذاب نخواهیم شد. این نفى عذاب از خودشان برای آن بود که آنها سعادت را تنها در داشتن مال و اولاد بیشتر می دانستند و بس، بر اساس این نگرش، عذاب هم تنها در صورتی خواهد بود که شخص از مال و منالی برخوردار نباشد و چون اینها بهره مند بودند پس خود را معذب نمی دانستند.[4]
کلام امیرمۆمنان در باره ثروت اندوزی و داشت دنیایی امیرالمۆمنین در خطبه 160 نهج البلاغه این فرهنگ مادی و ارزش گذاری غیر دینی را به چالش کشیده و با استدلالی قابل توجه، ثابت می کند که داشتن فضیلت نیست.
امام با الگو قرار دادن رسول خدا و دیگر پیامبران بزرگ الهی، زندگی آنها را معیار ارزش و بی ارزشی دنیا و داشته های دنیوی معرفی می کند که چطور آنها با داشتنِ امکانِ فراهم کردن دنیایی آباد، خود را آلوده به زر و زیور آن نکردند و به حداقل و بلکه کمتر از آن بسنده کردند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

داشتن فضیلت نیست که اگر بود، بهترین های خلق؛ یعنی انبیاء و اولیای الهی می بایست از آن بهره مند می بودند که نبودند. بنابراین داشتن نه تنها فضیلت نیست؛ بلکه رذیلت هم هست؛ زیرا خدا به هر که داده است در واقع او را خوار کرده است

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بیان الگوهایی حقیقی برای زندگی دینی آن حضرت درباره رسول خدا می فرماید:
«وَ لَقَدْ کَانَ فِی رَسُولِ اللَّهِ ص کَافٍ لَکَ فِی الْأُسْوَةِ وَ دَلِیلٌ لَکَ عَلَى ذَمِّ الدُّنْیَا وَ عَیْبِهَا وَ کَثْرَةِ مَخَازِیهَا وَ مَسَاوِیهَا ...» ؛ در زندگی رسول خدا صلی الله علیه و آله برای تو سرمشق کافی وجود دارد[5] و برای پی بردن به زشتی و عیب دنیا و فراوانی رسوایی ها و بدی هایش راهنمای خوبی است؛ زیرا دنیا همه چیزش را از پیامبر گرفت و در اختیار دیگران نهاد.
و بعد
به زندگی موسی اشاره می کند که در اثر لاغری و آب شدن گوشت بدنش سبزی گیاه از پشت پرده شکمش نمایان بود (لَقَدْ کَانَتْ خُضْرَةُ الْبَقْلِ تُرَى مِنْ شَفِیفِ صِفَاقِ بَطْنِهِ لِهُزَالِهِ وَ تَشَذُّبِ لَحْمِه‏) .
سومین الگویی که امام معرفی می کند حضرت داوود است که درباره او فرمود: او با دست خویش از لیف خرما، زنبیل می بافت و از همنشینان خویش می پرسید: چه کسی از شما مرا در فروش آن کمک می کند؟ و از بهای آن نانِ جوی [فراهم می ساخت] و می خورد.

آنگاه از نداری و دنیای بی رونق عیسی سخن گفته و بعد به سیره پیامبر اکرم پرداخته و درباره او فرموده است:
از دنیا به حداقل قناعت کرد و دیده براى تماشاى آن باز نکرد. لاغرترین اهل دنیا و گرسنه ترین آنان از دنیا بود. دنیا به او عرضه شد؛ اما از پذیرفتنش امتناع کرد ... روى زمین غذا می خورد و مانند نشستن بندگان مى نشست و با دست خود پارگى کفشش را مى دوخت و لباسش را وصله مى کرد ... پرده اى با نقش و نگار بر در خانه اش آویخته بود، به یکى از همسرانش فرمود: فلانى! این پرده را از جلوی چشمان من دور کن که هر گاه آن را می بینم به یاد دنیا و زر و زیورش می افتم.
بعد حضرت چنین ادامه می دهد: پیامبر دل از دنیا کنده و به آن پشت کرده و یاد آن را در دل کُشته بود و دوست داشت زینت و زیور دنیا از دیده اش دور باشد تا دنیا را جایگاه قرار و آرامش نداند و به ماندن در آن امیدوار نگردد.
چرا داشتن فضیلت نیست؟ بعد از بیان این مقدمات، امام وارد استدلال اصلی می شود که در آن، بی ارزش بودن دنیاداری را ثابت و به صراحت بیان می کند که داشتن فضیلت نیست.
آن حضرت بعد از بیان دنیانداری انبیاء الهی به ویژه رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید:
پس لازم است تا انسان عاقل، نیک بیندیشد که «آیا خداوند با این کار، پیامبرش را گرامی داشت یا خوار کرد؟ «فَلْیَنْظُرْ نَاظِرٌ بِعَقْلِهِ أَکْرَمَ‏ اللَّهُ مُحَمَّداً بِذَلِکَ أَمْ أَهَانَه‏؟»
اگر بگوید: خوار کرد، به خدا سوگند که دروغ گفته و به خداوند بهتان بزرگى زده است و اگر بگوید: او را گرامی داشت؛ پس باید بداند که خداوند دیگرانی را که سفره دنیا برایشان گشوده، بی ارزش نموده است «فَلْیَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَهَانَ غَیْرَهُ حَیْثُ بَسَطَ الدُّنْیَا لَهُ».
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از آنچه بیان شد این حقیقت روشن می شود که صِرفِ داشتن، در فرهنگ اسلامی فضیلت و ارزش نیست و رذیلت است و ضد ارزش، دقیقاً عکس آنچه امروز به وفور شاهد آنیم. مگر آنکه انسان داشته باشد و خرج کند آنهم نه برای خود بلکه برای دستگیری از دیگران و رونق دادن به شعار دینی که این معنای اخیر را می توان از خطبه 209 نهج البلاغه استفاده کرد

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بنابراین داشتن فضیلت نیست که اگر بود، بهترین های خلق؛ یعنی انبیاء و اولیای الهی می بایست از آن بهره مند می بودند که نبودند. بنابراین داشتن نه تنها فضیلت نیست؛ بلکه رذیلت هم هست؛ زیرا خدا به هر که داده است در واقع او را خوار کرده است.
توصیه امیرالمۆمنین علیه السلام پس از این استدلال حضرت رو به توصیه می آورد؛ توصیه ای مبتنی بر آن چه تا کنون فرموده است:
آنکه در پی الگو و مقتداست باید از پیامبر خود پیروی کند و گام بر جای پای او نهد و به آنجایی درآید که او درآمد و گرنه از هلاکت ایمن نخواهد بود ... پیامبری که با شکم خالی از دنیا رفت و با سلامت وارد آخرت شد.
امیرمۆمنان علیه السلام از شیوه زندگی خود می گوید در پایان خطبه امام از سیره خود سخن می گوید و نشان می دهد خود به آنچه توصیه می کند پیش و بیش از دیگران عمل می کند. آن حضرت برای آنکه بی رغبتی به دنیا و دنیا نداری خود را به تصویر کشد و آن را به خوبی برای شنونده تبیین کند می فرماید:
به خدا قسم این پیراهن پشمین خود را آنقدر وصله زدم که از وصله کننده اش شرمسارم «وَ اللَّهِ لَقَدْ رَقَّعْتُ مِدْرَعَتِی هَذِهِ حَتَّى اسْتَحْیَیْتُ مِنْ رَاقِعِهَا».
نتیجه اینکه از آنچه بیان شد این حقیقت روشن می شود که صِرفِ داشتن، در فرهنگ اسلامی فضیلت و ارزش نیست و رذیلت است و ضد ارزش، دقیقاً عکس آنچه امروز به وفور شاهد آنیم. مگر آنکه انسان داشته باشد و خرج کند آنهم نه برای خود بلکه برای دستگیری از دیگران و رونق دادن به شعار دینی که این معنای اخیر را می توان از خطبه 209 نهج البلاغه استفاده کرد.

پی نوشت:
1.کهف/34
2.تفسیر نمونه 12/429
3.سبأ/35
4.ر.ک به المیزان 16/383
5.اشاره به آیه 21/ احزاب است که می فرماید: لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ ؛ یقیناً براى شما در [روش و رفتار] پیامبر خدا الگوى نیکویى است.

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

نظرات  (۳۷)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" هر کس پول‌داره عزیزتره! "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/23685
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام علی (علیه‌السّلام): هر کس کینه را از خود دور کند، قلب و عقلش آسوده می‌گردد."
یا علی
۱۸ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۴۸ مدیریت وبلاگ نکته های ناب

با سلام؛
از بازدید و ارسال نظرتون کمال سپاس و تشکر را داریم.

ضمنا از اسم بدون غرور و تکبر حضرتعالی لذت بردم و حقیقتا قابل تحسین است

در رابطه با تبادل لینک هم حقیر در انتهای هفته به وبلاگ شما خواهم آمد و چنانچه از لحاظ محتوا با وبلاگم همسو بود به شما خبر خواهم داد.
به امید دیدار مجدد....
موفق باشید
یاعلی

۱۷ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۴۸ بنت الهدی ........
بسم الله الرحمن الرحیم
دیدن فرمایید
http://bentolhoda.blog.ir/
سام موفق باشی باز هم سر بزنید...
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۱۴ مجنـون الــرقـیهــ
بسیار خوشحال شدم از ابراز لطفتون و مفتخرم که شما رو لینک کردم در پناه حق
پاسخ سرباز صفر :
ممنون
خیلی لطف کردید
یا زهرا سلام الله علیها
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۲۷ امیرحسین خوش حال
سلام اخوی. ممنونم به من سر زدی و ممنونم از لطفت به من. ایرادی برای تبادل لینک نمیبینم
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون که سر زدید
یا زهرا سلام الله علیها
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۳۴ آیات نورانی
هـوالنــور

ناامیدی به رحمت خداوند از کشتن هزاران پیامبر بدتر است. ولا تنقطوا من رحمت الله را باید همیشه در دل زنده داشت و اصلا استثناء بردار نیست. اگر در کاری راه خروج نمی بینی به درجه تقوای خودت شک کن.

وَمَن یتَّقِ اللَّـهَ یجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًا(طلاق/2)

و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند.
پاسخ سرباز صفر :
الله اکبر
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۱۲ طلعت آدینه
سلام و عرض ادب و احترام.
لینک شدید.
یاهو
پاسخ سرباز صفر :
ممنون
خیلی لطف کردید
یا زهرا
سلام همرزم
ممنون از حضور و دعوتتون
لینک شدید 
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
لطف کردید
یا زهرا سلام الله علیها
سلام اخوی (احتمالن)
از دعوتتون مچکرم
اومدم سلامی عرض کنم
لینک شدید انشا الله
راهیم
راهیه راهیانم انشا الله

پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون از لطفتون
یا زهرا سلام الله علیها
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۲۱ بهانه بودن
هر چند کمی فرج تمنا کردیم

آقا ز سر خویش تو را وا کردیم

شرمنده ولی خلاصه تر می گوییم

با واژه ی انتظار بد تا کردیم .....


 و تو آن خوبترین خبری. یا اباصالح المهدی‌ ادرکنی ...
پاسخ سرباز صفر :
خیلی قشنگ بود
یا زهرا سلام الله علیها
سلام دوست عزیز
واقعا مطلب جالبی بود. بعضی نقمة ها(بلا ها) هستند که در لباس نعمت برای انسان ظاهر می شوند و باید مواظب بود تا موجب دوری ما از خداوند نشوند.
در ضمن با افتخار لینک شدین.من هم خوشحال شدم شدم که با وبلاگ شما آشنا شدم و برای من افتخار بزرگی است.
با آرزوی موفقیت های بسیار در تمام مراحل زندگی.
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
ممنونم
شما لطف دارید
یا زهرا سلام الله علیها
سلام.ممنون که به وبلاگ سر زدید.مطلب ارزشمند و زیبایی بودموفق باشید.شما لینک شد.انشالله ما را لینک کنید؟
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون از لطفتون
یا زهرا سلام الله علیها
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۳۴ در انتظار یار
سلام علیکم دوست عزیز
خسته نباشید . خدا قوت
مطالب خوبی بود . خیلی ممنون .
با مطلب جدیدی منتظر شما هستم . به ما سر بزنید . فعلا یا مهدی
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون که اطلاع دادید
یا زهرا سلام الله علیها
سلام
خیلی هم خووووب
جای تفکر داشت
لینک شدی اخوی
یا علی...
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون
شما لطف دارید
یا زهرا سلام الله علیها
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۱۹ بانوی مبارز
سلام
با بوی عیدی پذیرای شما هستیم
منتظر حضور گرمتان هستیم در خورشید شب هستیم
شما در خورشید شب لینک شدید
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون که اطلاع دادید
ممنون از لطفتون
یا زهرا
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۰۴ صادق صداقت
سلام
 ممنون که نگاهی به ما داشتید
در حالات مرحوم ملا احمد نراقی آمده است درویشی در حمام از روی طعنه به مرحوم نراقی گفت:شما می گویید علاقه به دنیا بد است حال آنکه شنیده ام که خود شما مال ودارائی دارید من تعجب می کنم با این همه دارایی چگونه خواهید مرد؟
مرحوم نراقی فرمودند جناب مرشد کربلا رفته اید ؟
گفت نه
فرمود بیا الان دونفری به کربلا برویم
مرشد موافقت کرد ودونفری راه افتادند
قدری که داه رفتند مرشد گفت قدری صبر کن مرحوم نراقی گفت چه شده ؟
درویش گفت کشکول خود را در حمام جا گذاشتم لحظه ای صبر کن تا بیاورم
مرحوم نراقی گفت جواب تو همین جاست جناب درویش به قول خودت من گاو وگوسفندو اسب و .... دارم ولی موقعی که به کربلا مسافرت می کنم همه را به خداسپرده ام ولی تو از یک کشکول نمی توانی دل بکنی.
مردان علم درمیدان عمل ج3 ص187
یاعلی برادر
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
عالی بود برادر
یا زهرا سلام الله علیها
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۴۷ رها پاک سرشت
دارد دل و دین می برد از شهر،شمیمی
افتاده نخ چادر او دست نسیمی...
تسبیح دلــــم پاره شد آن دم که شنیدم
با دست خودش داده اناری به یتیمی....
پاسخ سرباز صفر :
قشنگ بود
سلام و ادب
خدا قوت برادر...
لینک شدی
التماس دعا
پاسخ سرباز صفر :
ممنون لطف کردید
یا زهرا سلام الله علیها
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۵۴ بانوی مبارز
سلام
حتما
وب شماهم قابل تقدیره
زیبا بود
شما به زودی در خورشید شب لینک میشوید
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
ممنون از لطفتون
یا زهرا سلام الله علیها
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۳۲ آلــــــو نــــــک . . .
سلام

در آلونک پذیرای شما هستیم . . . 

دعوتید . . . 
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون که خبر میکنید
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۱ هم‌قدم راوی
سلام محمدمهدی عزیزم. ممنون که بهم سر زدی. خوب می‌نویسی؛ خدا به قلمت برکت بده.

درباره یادداشتت می‌خواستم بگم دارایی و به قول تو "داشتن"؛ درسته فضیلت شمرده نمی‌شه؛ اما رذیله هم نیست! باید دید کسی که به مال و منالی می‌رسه؛ چجوری و در چه جهتی اونو صرف می‌کنه. قوانین الهی هم بشر رو به درست بودن و به حق بودن دعوت می‌کنه.
 
إن‌شاءالله موفق باشی.

راستی لینک شدی گلم.
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون که سر زدی
ممنون از لطفت
یا زهرا سلام الله علیها
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/38183
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

پاسخ سرباز صفر :
ممنون
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۰۰ مدیر وبلاگ اهالی بهشت و جهنم
سلام علیکم
ضمن تشکر بابت بازدید شما از وبلاگ اهالی بهشت و جهنم، امیدواریم که مطالب مفید واقع شده باشد.
البته به نظر ما وبلاگ خوب و مفیدی دارید.
امیدورایم که موفق و پیروز باشید.
والسّلام علیکم و رحمة الله
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
شما لطف دارید
یا زهرا سلام الله علیها
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۴۱ پایگاه فرهنگی عماریون
سلام علیکم
مطلب شما در پایگاه فرهنگی عماریون باز نشر شد
منتظر مطالب خوبتان هستیم
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
ممنون از لطفتون
سلام دوست عزیز
مطلب خوب شما در سایت خبری تحلیلی تراز منتشر گردیده است.
http://www.taraznews.com/link/149
پاسخ سرباز صفر :
ممنون از لطفتون
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۲۶ غلامی توکلی
سلام

ممنون که به وبلاگ من سری زدید

وبلاگ معنوی , ارزشمند و زیبایی دارید

من الله توفیق
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
شما لطف دارید
یا زهرا سلام الله علیها
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۰۶:۴۶ علی ابراهیمی
سلام، واقعآ مطلب زیبایی بود. خوشحالم وقتی میبینم تو فضای مجازی دوستانی همچون شما پیرامون مسائل حائز اهمیت بحث میکنند.
قلمت روون....
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
نظر لطف شماست
الحمدلله
یا زهرا
سلام
با تبادل لینک موافقم.
شما لینک شدید
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
ممنون برادر
خیلی لطف کردید
انشاءالله بتونیم با هم همکاری کنیم
یا زهرا
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۴۶ علی ابراهیمی
تشکر از مطلب خوبتون. با مطلب مشکل ما داخلی است به روزیم.
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
خواهش میکنم
ممنون که خبرمون میکنید
یا زهرا
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۰۶ ... خادم الزهرا
سلام 
وبللاگ زیبا و پر محتوایی دارید برادر 
بعضی وبلاگ ها برای من مهمند چون مطالبشون کاربردی اند و وبلاگ شما هم به همین ترتیب هست 
لینک شدید 

البته وبلاگ دیگری هم هست  که نویسنده اش من نیستم اما مطالب زیبایی مینویسه 
پیشنهاد میکنم به اون هم سر بزنید 
khalil-sadeghi.blogfa.com
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام برادر
شما لطف داریدد
چشم حتما
یا زهرا سلام الله علیها

سلام

امروز هم آنان که دل در گرو داشته های مالی و دنیایی شان دارند قدرت ایستادگی در برابر استکبار را ندارند و اهل مبارزه نیستند همان طور که امام راحل(ره) می فرمودند مبارزه ، با رفاه طلبی سازگار نیست.

پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
احسنت برادر
یا زهرا سلام الله علیها
سلام
ممنون از حضورتون
ضمنا لینک شدید
التماس دعا
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
ممنون از لطفتون
یا زهرا سلام الله علیها
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۴۵ سیدمحمدعلی ابطحی
با سلام خدمت داداش گلم

محتاجیم به دعا عزیزم

ممنون از حضور و اطلاعرسانی هات

اما درمورد این مطلبت فقط باید بگم : درسته که صرف داشتن ، یک مزیت و برتری نیست اما اینم باید یادمون باشه که اسلام و دین ما و مذهب تشیع ما هم ، با داشتن ، از هرچیزی ، البته از نوع حلالش ، هیچ مخالفت و مغایرتی نداره ؛

و نباید طوری بشه که ما به هرکسی که مثلا بهترین مادیات رو داره به دید یه آدم بدکار و خلاف کار نگاه کنیم.....

من خیلی از آدم های پولدار و خوشبخت از نظر مادی و دنیوی رو میشناسم از نزدیک ؛ که از نظر تقوا ، جزء بهترین ها هستند و غیر از حلال به هیچی فکر نمیکنن
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
درسته
ما هم تو پست یه همچین چیزی نگفتیم
ممنون که متذکر شدی
یا زهرا سلام الله علیها
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۵۶ گروه فرهنگی عماریون
سلام برادر

خیلی زیبا بود.

یا علی
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام
شما لطف دارید
یا زهرا سلام الله علیها
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۳۱ در انتظار یار
سلام علیکم اخوی
شکر خدا خوبم ان شا الله . ان شا الله عاقبت به خیر بشی و از اعوان و انصار حضرت صاحب عج بشی . مطلبت خوب بود . خدا خیرت بده دادا . با مطلبی جدید به روزم . منتظر نظرت هستم .  چشم اگه خدا بخواد . یا مهدی
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام برادر
ممنون که خبرم کردی
یا زهرا سلام الله علیها

مهم اینه که چه کسی این حس و رو داره؟
کسایی که دنیا طلبند این احترامات رو دوست دارند

برای افرادی که به دنبال ثروت های نامحدود معنوی هستند شمار صفر های حساب بانکی افراد ، موجودیتی محسوب نمی شود.
پاسخ سرباز صفر :
احسنت
کاملا درستعه برادر

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۶ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۶ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است