سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

سرباز صفر : فکر می‌کنم اولین چیزی که باید بگم و این شک و شبهه رو از ذهن شما پاک کنم، اینه که من عاشق مسجد مقدس جمکران هستم و و از جایگاه بالای این مسجد مقدس آگاهی کامل دارم و بسیار خوشحالم که در محلی تحصیل می‌کنم که این مسجد مقدس قرار داره و میتونم از ظرفیت های معنوی اون استفاده کنم. پس این چیزی که می‌خوام بنویسم هیچ منافاتی با عشق من به مسجد مقدس جمکران نداره و درضمن نظر شخصی منه و کاملا مشخصه که ممکنه مخالفان زیادی داشته باشد. امیدوارم این چند خطی که نوشتم من رو از ننگ عدم تعلق خاطر به مسجد مقدس جمکران پاک کند.

دیشب، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، برای احیاء نگه داشتن و طلب مغفرت برای بخشش از خداوند و عزاداری برای امیرالمومنین علیه السلام به مسجد مقدس جمکران رفتیم. فعل رو در صیغه جمع به کار بردم چون با خانواده رفته بودیم. ما قبل از افطار رفتیم. یعنی هنوز تا اذان مغرب شهر مقدس قم حدود یک ساعت مونده بود. این رو هم بگم که ما ساکن کرج هستیم و حدود دو ساعت تا قم تو راه بودیم. بعد که رسیدیم وسایل رو مثل زیرانداز و ظروف غذا و آب و ... بردیم داخل مسجد ( مسجد که میگم منظورم حیاط مسجده ). با اینکه ما یک ساعت قبل از اذان مغرب به قم رسیدیم جای مناسبی برای سکنا گزیدن پیدا نکردیم. ماشاءالله خیلی شلوغ بود. آدم عشق میکنه مردم رو با این شوق و شور میبینه. حالا ما یه جا پیدا کردیم و وسایلمون رو گذاشتیم. چن دقیقه دگ گذشت که دگ کلا جایی برای نشستن نبود. حتی برای راه رفتن هم باید از بین مردم جوری رد می‌شدی که بهشون نخوری. رفتیم نماز مغرب و عشاء رو داخل مسجد خوندیم و اومدیم اومدیم که افطاری بخوریم. موقع افطاری خوردن هم که دگ از نگاه مردم در امان نبودیم. ( به این علت اینطوری میگم که در روایات داریم اگ کسی چیزی بخوری و دیگری نگاه کنه، به بیماری بدون دوا مبتلا می‌شود. ) بعد از افطار ساعت نه و نیم مراسم احیاء با خوندن قرآن کریم شروع شد. مطمئنا درک می‌کنید با اون عظمت حیاط مسجد جمکران و اون جمعیتی که فک کنم بیشتر از ده هزار نفر بود اصلا گوش کردن و دقت کردن در آیات قرآن مقدور نبود. ( تازه سیستم صوت هم که اصلا یاری نمی‌کرد.)

قرآن که خونده شد دعای افتتاح رو خوندند که باز هم با توجه به سیستم ضعیف اصلا کیفیتی نداشت و انسان متوجه نمی‌شد داره چی میگه. حدود بیست دقیقه طول کشید. بعدش همین مداح محترم کل جوشن کبیر ( ینی صدتا فراز رو ) همش رو خودش خوند، با یه سرعت نه چندان خوب. ماشاالله به این نفس. تازه بعد از جوشن کبیر هم شروع کرد به مداحی کردن و روضه خوندن و سینه زدن. در طول این مدت تمرکز روی دعا و دقت روی مضامین دعا با توجه به شلوغیه مسجد مقدور نبود. تا حدود ساعت یک و نیم همش این بنده خدا میخوند بعدشم که عالم بزرگوار آقای میرباقری ( نماینده خودمون ) اومد صحبت کنه. چقد خوشحال بودیم. ولی حیف که با این سیستم صوت و اون شلوغیه جمعیت صدا تو جمعیت گم می‌شد. باورتون میشه؟؟ ساعت دو هنوز مردم داشتن میومدن. کافی بود یه وجب جا خالی بشه، سرش دعوا می‌شد. واقعا دیشب درک کردم این جمله رو که میگن کمیت که بره بالا کیفیت میاد پایین. حالا یه پیشنهاد برای دوستانی که اصرار دارند احیا رو در مسجد مقدس جمکران داشته باشند اینه که اگر جا شد حتما برن داخل مسجد و در حیاط مسجد نمونن.

ولی خداییش دم خدّام مسجد گرم. خیلی زحمت میکشن. خوش به حالشون که اینقد دل پاکی دارن.

راستی عکسی که گذاشتم رو خودم گرفتم. خوشحال میشم نظرتون رو راجع به مطلب بدونم. اگر موافق بودید لایک کنید و اگر مخالف بودید دیس لایک. منتظر نظراتتون هستم.

التماس دعا

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

سرباز صفر

نظرات  (۲۲)

سلام.درسته گاهی اوقات شرایط ب نسبت چیزی ک باید باشه ضعیفه ک قسمت زیادیشم مربوط ب خود مردمه.
ولی حالو هوای خود مسجدجمکران اینقدررررررر عالیه که ب اذیت شدناش میرزه.
و اینکه بودن مداح برای روضه و دعاها یه حسنه،نه ی نقطه ضعف.مردم میرن برای خوندن همین دعاها وگوش دادن ب روضه.
التماس دعا
ماهم در صحن مسجد جمکران بودیم ولی واقعا محشر بود شلوغی وازدحام جمعیت شوری تو دلهامون انداخته بود احساس میکردیم که شب قدر در مسجد معنا پیدا کرده صدای جمعیت واقعا عالی بود و بنظرم سیستمهای صوتی هم مشکلی نداشت امیدوارم امسال هم بطلبد و بتونیم بریم جمکران.
من برعکس شما به همه توصیه میکنم میتونن به جمکران برن و شب قدر را در جمکران ببینن واقعا عالمیه .ازهمه مسولان وخادمان مهربان جمکران واقعا سپاسگذارم
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۰ یکی از خدام آقا
با سلام واحترام بسیار خدمت همه شما عزیزان . من یکی از خادمان مسجد مقدس جمکران هستم که حدود یک سال است هر جمعه صبح تا بعد از نماز ظهر در خدمت مولایمان هستم در شب های قدر نیز این افتخار را داشتیم که در خدمت شما عزیزان و زائران آقا باشیم .جای همه شما عزیزان خالی و نائب زیاره شما در تمام این شب ها بودیم.می خواستم تقاضا کنم در محافل و مجالستان بیشتر روی شناخت مردم .حتی اطرافیانتان متمرکز شویدچون هنوز بسیاری از مردم حتی نمی دانند جمکران کجاست طوری که وقتی از جاهای دور ونزدیک به آنجا می آیند دنبال حرم وقبر امامزاده می گردند وهیچ اطلاع ودرکی از آنجا ندارندممنون بابت سایت خوبتون در پناه مولای خوبمان. یا حق
پاسخ سرباز صفر :
سلام دوست عزیز
خوشا به سعادتتان
حتما
تیترتون یه کم افراطی بود و درواقع بایدبگم نامناسب بود
نبایدمردم و از اومدن به مکان های مقدس منع کنیم باید امکانات و افزایش بدیم و فضاروبرای همچین مراسماتی آماده کنیم تاهمه بتونن به خوبی فیض ببرن
پاسخ سرباز صفر :
تیتر که افراطی نبود ولی با اینکه باید امکانات رو افزایش بدیم موافقم
۱۰ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۵ بهنام جدی بالابیگلو
سلامی دوباره


بارها تجربه داشته ام

متاسفانه این مشکل همیشه هست و یکی که میکروفن میگیره دستش خیال میکنه مسجد فقط مال خودشه و حتی خیال هم نمیکنه که یکی دیگه مشغول عبادت دیگه ای باشه
پاسخ سرباز صفر :
ممنونم ک تاییدم کردی
منم خیلی این اتفاق برام افتاده
۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۳:۵۶ S҉A҉H҉A҉R҉ ....
دنبالید
پاسخ سرباز صفر :
ممنونمممم
۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۰:۱۷ بهنام جدی بالابیگلو
سلام







خب حرف شما منطقیه ولی من یه انتقاد دیگه هم دارم
گاها ادم میره یه مکان مقدس و می خواد یه عبادت خاصی رو انجام بده
اونوقت یه مداح خدا بیامرز بلند میشه اونقدر داد و فریاد میکنه که آدم از عبادت خودش مایوس میشه
به نظر من بهتره سیستم صوتی یه جوری تنظیم بشه که قسمتی از مسجد صدا نداشته باشه
شاید یکی خاصت ذکر مخصوصی انجام بده نا امید نشه
پاسخ سرباز صفر :
اینم حرفیه
شما تا حالا تجربه این اتفاق رو داشتید؟
۰۸ تیر ۹۵ ، ۱۰:۳۳ سرباز شیعه
ببخشید دارم این حرفو میزنما

ولی زشته آدم نیمه خالی لیوانو ببینه

همین که شمارو مولا طلبیده و رفتی جمکران خودش سعادتیه که نسیب همه نمیشه

درسته باید همه اینا رعایت بشه...ولی به بقیه نگید نیان جمکران..گرچه کسی عاشق مولا باشه سیستم صوت که سهله با جون و دل میاد حرم ..
پاسخ سرباز صفر :
درسته برادر
من که همه این ها رو گفتم و در مورد فضیلت مسجد مقدس جمکران صحبت کردم
گفتم اگر کسی میخواد حق شب های قدر رو ادا کنه سخته تو مسجد جمکران این کارو کنه چون شلوغه
در واقع مطلب من منافاتی با نظر شما نداره
۰۸ تیر ۹۵ ، ۱۰:۲۴ سرباز شیعه
سلام

شاید شما این نظرو داشته باشی

ما ساکن شهر مقدس قم هستیم

اتفاقا منم شب 21 جمکران بودم

سیستم صوت موردی نداشت

صدا واضح میومد...تازه ما وسط صحن نشسته بودیم

اتفاقا انقدر بهم چسبید

مخصوصا وقتی قرآن به سر گیری شد...به بالحجته که رسید همه با یک صدا پاشدند و با ناله آقارو صدا میزدند..
قبول کنید کنترل اینهمه جمعیت که از سراسر کشور میان مشکله

باید حق داد

خیلی حرف زدم

ممنون که گوش دادین

یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
خوش به حالتون که میون اون همه جمعیت و رفت اومد و صدای ضعیف آقای میرباقری بهتون خوش گذشت.
ولی خب صدا اینقد ضعیف بود که وقتی قرآن به سر شد هنوز خیلی ها نفهمیده بودند

دنبال می شوید.
پاسخ سرباز صفر :
متشکرم
امیدوارم بتونم جواب مناسبی به اعتمادتون بدم
سلام
بله معمولا تو این شرایط خیلی نمیشه دعا رو خوب گوش داد اما خوب مردم به عشق امام زمان میان اونجا ...
البته سیستم صوتی باید مدیریت میشد...
معمولا جمعیت تو حرم حضرت معصومه هم زیاده اما ما هر سال می رفتیم مشکلی نبود... البته امسال که توفیق نداشتیم
پاسخ سرباز صفر :
بله متاسفانه
همونطوری که گفتم کمیت که بره بالا کیفیت میاد پایین
بابت حضورتون ممنون
۰۸ تیر ۹۵ ، ۰۱:۳۴ محمدرضا مومنیان
کاش منبع این روایتو میزاشتی
( به این علت اینطوری میگم که در روایات داریم اگ کسی چیزی بخوری و دیگری نگاه کنه، به بیماری بدون دوا مبتلا می‌شود. )
پاسخ سرباز صفر :

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله فرمودند :

مَنْ اَکَلَ وَ ذو عَیْنَیْنِ یَنْظُرُ اِلَیْهِ وَ لَمْ یُواسِهِ ابْتُلى بِداءٍ لا دَواءَ لَهُ ؛

هر کس غذا بخورد و دیگرى به او نگاه کند، و به او ندهد، به دردى بى درمان مبتلا مى‏ شود.

تنبیه الخواطر معروف به مجموعه ورام ج 1 ، ص 47

لطفا اگر ما رو دوس داشتید دنبال کنید


۰۸ تیر ۹۵ ، ۰۰:۱۸ مهدی خالدیان
قطعا توی دنیا کی سود بیشتری بده خواهان زیاد داره حالا چه برسه به سودی که خدا واسه شب های قدر داده(ثواب بیش از 80 سال)
طبیعیه که همه هجوم میارن
جاتون خالی که حرم حضرت معصومه هم جمعیت چندهزاری بود
خدا از همه قبول کنه
پاسخ سرباز صفر :
واقعا جامون خالی
اونجا خوب بود؟
۰۷ تیر ۹۵ ، ۲۲:۴۳ سید مهدی رییس السادتی
سلام
نه واقعنی عکسش خیلی باحاله
پاسخ سرباز صفر :
خب خدا رو شکر
۰۷ تیر ۹۵ ، ۲۲:۱۵ دختر مهتاب ...
اره من شرایط شمارو درک میکتم
چون تو این طور موقعیتی قرار کرفتم ک خیلی سخته
پاسخ سرباز صفر :
آره خیلی
۰۷ تیر ۹۵ ، ۲۱:۵۷ دختر مهتاب ...
سلام
خوشاب حالتون ک جمکران بودین
اره حرفتون رو قبول دارم تو ازدحام نمیشه فهمید مضامین قرانی و ایات رو
پاسخ سرباز صفر :
سلام
آره خب
جمکران رفتن هم سعادت میخواد
شما هم تجربه ی یک اینطور شرایطی رو دارید؟
سلام
باعث تاسفه، کاش وقتی ظرفیت به یه حدی میرسید دیگه ورود رو ممنوع میکردند. سالهای گذشته در مشهد وقتی ظرفیت حرم در شبهای قدر تکمیل می شد ، اجازه ورود نمیدادند. همه راضی هستند و تکلیف مشخصه.
در حرم امام رضا علیه السلام که احیا بسیار منظم و باکیفیت برگزار شد. به خصوص امسال عالی بود.اجرشان با امام
پاسخ سرباز صفر :
سلام
ممنون بابت نظرتون
کاشکی جاهای بزرگ همه جا همینطوری بود
ان‌شاءالله قسمت بشه ی شب ما هم احیاء مشهد باشیم
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۰ سید مهدی رییس السادتی
سلام
بله تو ازدحام نمیشه با خدا خلوت کرد
ولی عشقه دیگه . به عشق امام زمان مردم میرن
عجب عکسی.عجب دوربین با کیفیتی
پاسخ سرباز صفر :
درسته
مسجئ جمکران عشق ماست
عکس رو شوخی کردی دگ درسته؟
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۸:۲۷ توحید عالی نژاد
+++++++++++++++++++
پاسخ سرباز صفر :
ممنون
شما ک اینقد به علاوه میزاری خو لایک بزن
خخخ
آره ... دقیقآ درکت کردم
اون هم با خانواده که دیگه هیچی ...
حالا تنها باشی میشه یه کاری کرد و رفت جلو تو یه وجب جا نشست ...
من برام تو حرم مطهر اتفاق افتاده ...
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
ههه
ممنونم ک اینقد خوبی
خب خدا رو شکر
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۷:۱۶ سید حسین حسینی
سلام درسته باید کار رو به اهلش بسپارند
باید فکر اساسی کرد برای این موضوع
پاسخ سرباز صفر :
درسته
واقعا باید مدیریت بشه
کامل خوندم ...
از این اتفاقات زیاد برام افتاده ...
پاسخ سرباز صفر :
خیلی بده نه؟
ممنونم ک اومدی و خوندی داداش

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۹ مخالفین ۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۹ مخالفین ۱
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است