سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

سرباز صفر : روز گذشته عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو بعد از نه روز به پایان رسید. پیکر ۱۵ آتش‌نشان و ۴ شهروند از زیر آوار بیرون آمد. حفره‌ای که این روزها در چهار‌راه استانبول و از پس فروریختن ساختمان پلاسکو باقی مانده در دل و جان میلیون‌ها ایرانی هم که این چند روز داغ‌دار بودند همچنان باقی است. اما پرسش مهم این جاست که امروز، اولین روز بعد از پایان آواربرداری پلاسکو چه باید بکنیم؟

در این چند روز، بسیاری افراد از وضعیت قرمز چندین و چند برج و پاساژ و ساختمان در تهران سخن گفتند. به نظر نباید دایره مسأله را فقط به تهران محدود کرد، چه اینکه در یک سال گذشته حادثه آتش‌سوزی در مشهد و انزلی هم با اینکه به این گستردگی نبود، زنگ خطر را به صدا درآورده است؛ اما تنها مشخص کردن ساختمان‌های ناایمن کافی است؟

نهادها و سازمان‌هایی که بنا به بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های قانونی مسئولیت تعطیلی بناهای ناایمن را دارند، چه‌کاری باید بکنند؟ آیا هزینه سنگینی که در پی سیاست سکوت و سهل‌انگاری در ماجرای پلاسکو پرداخت کردند، برایشان درس عبرتی ساخته؟ 

وظیفه مالکان، ساکنان و کسبه چیست؟ هم اکنون اگر نهادهای مربوطه، پنج برج ناایمن تهران را که از مراکز خرید مهم پایتخت هستند، تعطیل کنند، آیا مردم و کسبه همراهی می‌کنند؟ تأمین تجهیزات آتش‌نشانی هم از دیگر موضوعاتی بود که این روزها از آن زیاد نام برده شد. این موضوع در کجای این سناریو جای دارد و اولویت بندی می‌شود؟

داغ پلاسکو هنوز تازه است؛ بنابراین، تا به دست فراموشی سپرده نشده و تا حافظه کوتاه مدت ما آن را از یاد نبرده کاری کنیم.

پا نوشت : ممنون از مخاطبای خوب سرباز صفر که همیشه با نظراتشون با ما همراه هستند

پا تر نوشت : دوستان ممنون میشم به جملکستان هم سر بزنید و دنبالش کنید

:)

التماس دعا

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

سرباز صفر

نظرات  (۶)

۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۲۹ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
امروز از رادیو شنیدم یک خیر یه ساختمانی رو در اختیار کارکنان پلاسکوقرار داده به مدت یکسال اونم صلواتی
پاسخ سرباز صفر :
آره
این اتفاق افتاده
هیچی به اونا چه خالی میکردن میکوبیدن دوباره میساختن میرفتن توش
الان هم بد نشد میسازن میدن بهشون دیگه
پاسخ سرباز صفر :
به نظرم خالی کردن پلاسکو از کارکنان جو بدی رو ایجاد می‌کنه
نه؟
۱۰ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۲۶ مجله ویترینو
باید طرحی رو پی ریزی کنند که به تناوب به تمام ساختمان های فرسوده و کهنه رسیدگی کرده و انها رو ترمیم کنند ، حتی شده اون ساختمان رو تعطیل کنند ، مثلا به سیستم ایمنی ، پی ریزی ساختمان و ... رسیدگی کنند ...
موفق باشید ...
پاسخ سرباز صفر :
مردم تعطیل کردن یک ساختمون تولیدی رو برنمی‌تابدند
اینطور نیس؟
۱۰ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۰۷ مجله ویترینو
اولویت مسئولان بعد از حادثه پلاسکو ، خوردن و خوابیدن است ، چنین حوادثی بعد از مدتی به حافظه فراموشی سپرده می شود و ....
نظری ندارم ، این قدر از این ساختمان ها زیاد است که تا مردم را نکشند ، مسئولان هم کاری نمی کنند ، اگر بکشند هم کاری نمی کنند ، در هرحال کاری نمی کنند ...
در ضمن متن پیام آقای روح الله علی بیگی فوق العاده بود ...
موفق باشید ...
پاسخ سرباز صفر :
حالا به نظر شما اگ مسئولین بخوان کاری کنند چکار کنند؟
۰۹ بهمن ۹۵ ، ۲۳:۲۳ روح الله علی بیگی
سلام بر برادر سرباز
...........................
باز هم نظری ندارم متأسفانه براای این پست
..........................
اما چند وقت پیش یک کلیپی دیدم خیلی جالب بود کلیپ در مورد دزدی بود .. سرقت .. سرقت خاک همین زمین و خاک معمولی که روش راه میریم . منظورم همین خاک است ..

ماشینهایی که داشتند خاک بار میزدند توجه دوربین یک خبر نگار را جلب کرده بود رانندها میگفتند برا کوره آجر پزی و ... میبریم...حالا..

خلاصه این خبر نگار زبل پیگیری که میکند یا بهر حال گزارشهای که بهش داده بودند اینکه همچنین کارخونه ای کارگاهی تولیدی آجری وجود ندارد .... تصمیم میگیرد بهر حال بصورت غیر محسوس تعقیب کند یکی از کامیونها را ... کامیون حرکت میکند به سمت ساحل و وارد اسکله میشود وارد محوطه ای میشود که نگهبان دارد و اجازه ورود به خبر نگار را نمیدهند . در نهایت این خبرنگار هر طوری هست وارد محوطه میشود بصورت مخفی فیلم برداری میکند میبیند خاک را بدون سر و صدا داخل یک کشتی میریختند که صادر کنند اما برای کجا و کدوم کشور .. بماند

خلاصه این داستان من بی ربط بود با این موضوع شما

میخوام یک سوال بپرسم کشوری با این همه دزد تو کجای دنیا سراغ دارید ؟

کشوری با این همه اختلاس کجای دنیا سراغ دارید ؟

تورابخدا شرم نمیکنند حیا نمیکنند هر هفته یک ماجرای دزدی یک ماجرای سرقت یک ماجرای اختلاس ..؟

یک هفته .. فقط یک هفته آرزو دارم اخبار گوش بدم بدون اینکه بشنوم باز ننگی به بار اومده یه کسی یه شرکتی یه نهادی یه جایی دزدی و سرقت کرده .. بگن آرزو بنده چی هست همین رو میگم یه هفته این کشور مردم این کشور روی آرامش به خودش ببیند کمتر غصه دار مردم کنند ..

مردمی که سالهاست توجه میکنند به فرامین رهبر انقلاب و اقتصاد مقاومتی را با جان و دل پذیرفته اند اما متاسفانه حسین فریدون میاید میدزدد روحانی میاید و با پول نفت ملت که زیر دست زنجانیها بوده است ستاد انتخاباتی بپا کرده است و در حیرتم چطور بعضیها با بی شرمی تمام جلوی تریبون با قیافه حق بجانب هم میگوید گیرم بابک زنجانی اعدام شد پولها کجاست پولها را کی برد کی خورد ..

برادر سرباز دزدی دولتمردان نفس ملت را بریده نفس کشور را بریده دزدی صاحب منصبان و عالی مقامان سفره مردم را روز به روز کوچک و کوچکتر میکند ..

گوشه ای از ثروت بیکران این کشور را احمدی نژاد نمایان کرد ساخت میلیونها مسکن مهر با بودجه کشور تنها گوشه ناچیزی از دارائیهای این کشور بود .. خاک کشور را دارند بسرقت میبرند دارند میفروشند درد ما که پلاسکو نیست بنظرم .. در حادثه پلاسکو نهایتا 20 خانوار عزادار شد اما بخاطر فقر و گرسنگی و بیچارگی مردم چند خانوار از هم پاشیده ؟. چقدر افرادی هستند دختر و پسر که بخاطر فقر از خانه فرار کردند و سرنوشت اونها معلوم نیست .. ؟چقدر آمار خودکشی داریم که مرتبط با فقر است ؟چه قدر آمار تن فروشی داریم که از بیچارگیست ؟
چقدر بچه کم سن کار داریم که بخاطر نداری ترک تحصیل کرده اند و مشغول بکار هستند ؟

چند روز پیش از تلویزیون مصاحبه ای دیدم در خصوص بچه های کار دختران و پسران کم سنی که در اتوبان گل میفروختند خبر نگار پرسید چقدر درآمد دارید گفت ما هرچی کار میکنیم برای صاحبمون هست .. گروهی از بچه ها که صبح تا شب گل میفروختند برای اربابشون .. بچه از خبرنگار میترسید میگفت الان اربابمون بیاد بهمون گیر میده بخاطر حرف زدن با شما .. و وقتی صاحب کار اومد خبرنگار پرسید نمیترسید که بچه ها را ماشین بزند در کمال وقاحت گفت بزند به درک باید حواسش جمع باشه اگه زد و مرد گور باباش .. و همین فحشش را هم پخش کرد تلویزیون ...

خدایا چقدر مگر ما درد داریم .

چه تصویر زیبایی برای ما ساخته اند و به ما نشان داده اند که حداقل سر سوزنی از عملکرد دولتها دفاع کنیم ؟. هرچه دنبال بهانه میگردم برای دلخوشی خودم که یه جوری دفاع کنم بگم دولت ما از فلان دولت بهتر است دریغ که بهانه هم پیدا نمیشه ..

کشوری داریم اسلامی .. جالبه سود بانکهای کل کشورهای دنیا و غیر اسلامی نیم و یک درصد است سود بانکهای کشور اسلامی ایران مرکز تمدن اسلام 25 درصد است ؟؟
کشوری داریم اسلامی که سرقت را مستوجب حد میداند اما به اندازه کل احادیث و روایات دزد و سارق داریم
حاج آقای آقا میری میگفت ایران خودرو دارد خیانت میکند به مردم نخرید این حلبی ها را تحریم کنید این آشغالهای ساخت این کارخونه ها را ... گفت بهم گفتند حاجی خوب میدونید چند نفر دارد کار میکند در ایران خودرو ... ایشون گفتند منم جواب دادم شما هم میدونید روزی چند نفر کشته میشود بخاطر ایران خودرو ؟؟چند دختر قطع نخاع میشود تا آخر عمر زمین گیر میشود ؟؟چند خانواده یتیم میشوند؟ چند خانواده فرزند از دست میدهند ؟ ایران خودرو ماشین درست میکند قران داخل آن میگذارد این خیانت بقران است کسی باید قران بگذارد که کار قرانی میکند اون کس که کار قرانی میکند بنز المان و فیات ایتالیاست اینا دارند به بشر خدمت میکنند نه حلبی های شما .
...
خلاصه برادر ما ملت خوبی داریم اما نحسی ما را گرفته .. سایه شوم نکبت سه چهار سالی است بر روی سر این مردم گسترده شده
خدایا باعث و بانی این شومی و این نکبت را بحق همه اولیا امشب بکش ..




پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
ممنون که بازم اومدید و ما رو کمک کردید
لطف کردید
التماس دعا
۰۹ بهمن ۹۵ ، ۲۱:۴۰ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
الان نمیدونم چی بگم بعدا اگه نظری داشتم میام
پاسخ سرباز صفر :
:)
لطف می‌کنید

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۴ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۴ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است