سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

سبک زندگی اسلامی، فضیلت و آداب انگشتر به دست کردن

جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۳۷ ب.ظ

سرباز صفر : در بین مسلمانان در خصوص چگونگی گزینش لباس و انتخاب رنگ آن، شرایط و آداب خاص پیش بینی شده‌است. در برخی از روایات یا احادیث به پوشیدن برخی از لباس‌ها برای مردان مسلمان سفارش شده‌ است. بزرگان دینی مسلمان نیز از آنها بهره می‌گرفتند تا به عنوان سنّت پذیرفته گردند و مقبول جامعه شود. سرباز صفر در ادامه این مطلب به بیان فضیلت و آداب انگشتر به دست کردن از کتاب ارزشمند حلیةالمتقین می‌پردازد.

 

مؤ کد است مردان و زنان را انگشتر در دست راست کردن .
در بعضى احادیث تجویز فرموده اند که در دست چپ بکنند اما اگر نقش شریفى یا نگین شریفى داشته باشد باید که در قت استنجا بیرون آورد.
در حدیث صحیح از حضرت امام رضا علیه السلام منقولستکه اگر خواهى انگشتر را بدست راست کن و اگر خواهى بدست چپ .
بسند معتبر از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است که حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم انگشتر را بدست راست میکردند.
از حضرت امام محمد باقر علیه السلام منقولستکه حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم در دست راست میکردند انگشتر را.
از سلمان فارسى رضى اللّ ه عنه مرویستکه حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم بحضرت امیرالمؤ منین علیه السلام فرمود که یا على انگشتر در دست راست بکن تا از مقربان باشى . عرضکرد که یا رسول اللّه کدامند مقربان فرمود که جبرئیل و میکائیل پرسیدند که چه انگشتر در دست کنم فرمود که عقیق سرخ بدرستیکه آن اقرا کرده است براى خدا بیگانگى و براى من پیغمبرى و براى تو یا على بآنکه وصى منى و براى فرزندان تو بامامت و براى دوستان تو ببهشت و براى شیعیان فرزندان تو بجنت الفردوس .
در حدیث معتبر منقولستکه از حضرت امام موسى علیه السلام سؤ ال کردند که بچه علت حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام انگشتر در دست راست میکردند فرمود زیرا که آنحضرت پیشواى اصحاب یمین استکه در قیامت نامه هایشانرابدست راست میدهند و حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم در دست راست میکردند انگشتر را واین علامتى است براى شیعیان ما که باین علامت ایشانرا مى شناسند و به محافظت کردن در وقت فضلیت نمازهاى پنجگانه و بدادن زکوة و بقسمت کردن مال خود با برادران مؤ من خود و امربنیکى هاکردن و نهى از بدیها کردن .
از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقولستکه حضرت جبرئیل بحضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم گفت هر که انگشتر در دست راست کند و غرضش سنت و متابعت توباشد و ببینم او را که در قیامت متحیر مانده است دستش بگیرم و بتو و بحضرت امیرالمؤ منین برسانم . و از حضرت صادق منقولستکه از سنت پیغمبران است انگشتر در دست راست کردن .
حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام فرمود که هر که انگشترى در دست چپ داشته باشد که نام خدا درآن باشد در وقت استنجا بدر آورد و در دست دیگر کند.
از حضرت صادق علیه السلام منقول استکه حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله و سلّم نهى فرمود از انگشتر کردن در انگشت شهادت و انگشت میان .
از حضرت صادق علیه السلام منقول است که انگشتر را ببند پائین انگشت برسانید.
در روایتى وارد شده است که انگشتر بسر انگشتان کردن عمل قوم لوط است .
در فقه الرضا علیه السلام مذکور است که در وقت انگشتر در دست کردن بگو:اَلّلهُمَّ سُمْنى بِسیماءِ اْلایمانِ وَاخْتمْ لى بِخَیْرٍ وَاجْعَلْ عاقِبَتى اِلى خَیْرِ اِنّکَ اَنْتَ الْعَزیزُ اْلاَکْرَمُ و ابن طاوس علیه الرحمه روایتکرده است که ایندعا بخواند اَلّلهُمَّ سُومِنى بسیماءِ الاِیْمانِ وَ تَوِّجنى بِتاجِ الْکَرامَةِ وَقَلِّدْنى حَبْلَ اْلاِسلا مِ وَلا تَخْلَعْ رِبْقَةَ اْلایم انِ مِنْ عُنُقىِ.

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

سرباز صفر

نظرات  (۳)

سلام، با تشکر از شما

"سبک زندگی اسلامی، فضیلت و آداب انگشتر به دست کردن"

با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/42384

در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت "حرف تو" به شما: امام خامنه ای:  تهدیدکنندگان آمریکایی اولاً غلط می کنند، ثانیاً دوران بزن در رو تمام شده/ ما تمایل داریم مذاکرات به سرانجام برسد و تحریم ها برداشته شوند

 

یا علی

پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۱۰ مدیریت قلم تو
با سلام

وبلاگ نویس فرهیخته ، مطلب شما در سایت قلم تو منتشر گردید
منتظر مطالب خوب شما هستیم.
لینک مطلب شما :
http://ghalameto.ir/news/7662/%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%8C-%D9%81%D8%B6%DB%8C%D9%84%D8%AA-%D9%88-%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86
هدیه سایت:
نیک بخت آنکه از دیگران عبرت گیرد و بدبخت آنکه دیگران از او عبرت گیرند . امام علی (ع)
با تشکر فراوان

سایت قلم تو
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
سلام
خداقوت
مطلب در حرف لر درج گردید.
 التماس دعا
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۱ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است