سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

حوزه برویم یا دانشگاه؟ نظر شما چیست؟

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ

سرباز صفر: تیرماه هر سال شمسی، در جمهوری اسلامی ایران آزمونی برگذار می‌شود که کنکور نام دارد. کنکور یا کنگر (به فرانسوی: Concours)، نام آزمونی است که برای سنجش دانسته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانند ایران، چین و ترکیه و ژاپن، برگزار می‌شود در صورتی که این نوع آزمون‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برگزار نمی‌شود.

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است. در آزمون سراسری سال 95 تعداد 860 هزار و 109 نفر داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد هستند، به عبارت دیگر  59.18 درصد داوطلبان زن و 40.82 درصد داوطلبان مرد است.

در حالی که به گفته معاون آموزش و امور حوزه، میزان ورودی حوزه برای سال تحصیلی آینده ۱۷ هزار طلبه جدیدالورود خواهد بود.

اما چرا میزان ورودی حوزه و دانشگاه با یکدیگر این اندازه اختلاف دارند؟

آیا غیر از این است که کنکور دادن و دانشگاه رفتن به صورت روتین در مدارس قرار داده شده است و کسی که میخواهد به حوزه برود باید بر خلاف جهت آب حرکت کند؟

آیا دانشگاه نسبت به حوزه مزیتی دارد که این اختلاف عجیب آمار دیده می‌شود؟

و اصلا خود شما بین حوزه و دانشگاه کدام را برای کسب علم انتخاب می‌کنید؟

پا نوشت: به نظر سرباز صفر حوزه و دانشگاه اصلا قابل مقایسه نیستند و اگر شما هم تنها چند ماه در حوزه حضور داشته باشید 100% به این نتیجه می‌رسید اما چون این سوال در ذهن بسیاری از کسانی که برای آینده خود ارزش قائل هستند به وجود می‌آید، بر آن شدیم تا پاسخ آن را توسط خود شما مخاطبان سرباز صفر بدهیم.

پا تر نوشت: مخاطبان سرباز صفر می‌دانند که سرباز صفر از انتقاد ناراحت نمی‌شود پس خوشحال میشیم اگر مخالف نظر ما هستید خیلی صریح مخالفتتون رو اعلام کنید.

دست نوشت: از مخاطبان خاص سرباز صفر که به زودی معرفیشون می‌کنم متشکرم

:)

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

سرباز صفر

نظرات  (۸۴)

۰۷ شهریور ۰۱ ، ۱۶:۰۷ سیدمهدی محمودی
من خیلی دوس دارم بیام حوزه ولی پشتوانه مالی ندارم نمی دونم می تونم خرجم رو خودم بدم یا نه
کدوم حوزه بهتره ؟؟؟
سلام دیشب سوالی کرده بودم منتظر جوابم
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۴۸ مهدی مسلمان
اول کنکور رو میدم ، بعدش تصمیم میگیرم ، دم شما هم گرم ، داداش ای دی تلگرامتو اگه میشه بفرست جیمیلم ، ممنون
پاسخ سرباز صفر :
کاشکی می‌شد کنکور ندی
میدی
رتبه خوب میاری
و اون اتفاقی که نباید بیفته می‌افته
:(
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۵۴ مهدی مسلمان
والا هر لحظه گیج و گیج تر میشم ، میترسم نتونم دووم بیارم ، در مقابل خیلی چیزا ، در مقابل مردم ، تیکه هاشون ، نگاهشون ، هم از خدا میترسم که نتونم لایق باشم ، حس میکنم اگه کسی بره تو این زمره ، چند تن سنگینی روی دوشش میوفته ، واقعا میترسم ، یا امام زمان خودت یه راهی پیش روم بزار
پاسخ سرباز صفر :
ببین دوست عزیز
منم که خودم اومدم حوزه تو کل اقواممون از اول تاریخ هیچ روحانی وجود نداشت
ولی اومدم چون باید به خدا توکل کرد و اومد تو راهش
منم از پیش اومدم
خواستی بیای بگو هماهنگ کنم بیای قم پیش خودمون
۳۰ دی ۹۵ ، ۲۳:۴۲ مهدی مسلمان
سلام رفقا
خیلی شدید بحثو دنبال کردم
یه جمله ای رو که بارها از همه شنیدم رو بازم این وسط خوندم ، که میگه برو طلبگی هم اخرتتو داری هم دنیاتو
اولا بگم بنده پشت کنکوریه رشته ی ریاضی هستم ، درسم هم تقریبا میشه گف عالی ،تو همه چی استعداد دارم لامصصصصب ، هم قاری قرانم (تو سطح پیشرفته) ، هم برنامه نویسی میکنم یه کوچولو ، هم صدام خیلی خوبه به خاطر همون قرائت قران مداحی میکنم ، هم ادم خیلی فنی هستم ،هم شعر میگم ف بیا ببین چه شعرایی ، به به ، هم خوانندگی رو دوس دارم ، هم طلبگی رو دوس دارم ، هم مهندسی برقو ، هم مهندسی کامپیوترو ، همه چیووووو ، خخخخ ، یکم گیج کنندست ، خودم این وسط دارم غرق میشم ، خانوادمون کلا مذهبی ، این بود از مشخصات کلی من ، اما درمورد بحث باید بگم که استاد رائفی پور یه جمله ی خوب رو غالبا تکرار میکنن ، میفرمان که تا کی مثل گوسفند زندگی کنیم ؟؟؟؟ بخدا قسم زندگی خیلی از ادمای دور و بر من هیچ فرقی با زندگی گوسفندی نداره ، فک میکنم منظورمو گرفتین که چی میگم ، من الان شدیدا عاشق طلبگی ام از اون طرف 6 ماه دیگه کنکوره ، واقعا دارم منفجر میشم از فکر ، پدرم که از بس دوسم داره همش منو تشویق میکنه ب سمت طلبگی ، اگه کسی میتونه کمکم کنه لطفا زودتر تا کار از کار نگذشت ، مرسی از سایت عالیتون ، خیلی گشتم تا بالاخره یه سایت خوب پیدا شد ، یا علی
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
چون گفتید آقای رائفی پور میگم
سفر کربلا هم دگ رو دیدیم
بچه ها پرسیدند حوزه یا دانشگاه؟
ایشون فرمودند فقط حوزه
شک نکن برادر
راه و صراط یکیه
باسلام
جدای از این مطلب که یک مملکت هم به دکتر نیاز داره و هم به مهندس و هم به متخصص در رشته های علوم انسانی، مسلما به طلبه هم احتیاج داره ...
ولی نکته ای که خیلی مهم و در عین حال از نظر طلاب در دهه اخیر نادیده گرفته شده ، این مطلبه که حوزه به شدت در فضای امروزی از لحاظ اخلاقی و علمی دچار افول شده ...
چرا حوزه علمیه که یکی از بزرگترین افتخاراتش پرورش افرادی مثل علامه طباطبایی و شهید مطهری و آیت الله بهجت و غیره و غیره (حداقل در عصر حاضر، به عصر گذشته کاری ندارم) بوده ، خیلی ساله که دیگه فرد عالم و عارفی رو برای جامعه تربیت نکرده ؟
به قول شما حوزه های علمیه هر ساله 17 هزار طلبه جذب می کنه، از اول انقلاب تا به حال چند نفر از این 17 هزار نفره های هر ساله ، عالم و دانشمند و عارف شدند ؟
تا به حال به نوع ادبیات حضرت آقا با دانشجوها و طلاب دقت کردید؟ به قول خودشون امیدهای این کشور، دانشجوها هستند و افسران جنگ نرم ...
چرا چنین اتفاقی افتاده ؟
در همین چند ساله اخیر چرا تعداد ترورها(اعم از فیزیکی و یا بیولوژیکی) در افراد دانشگاهی به شدت بیشتر از افراد حوزوی است؟
به نظرم حوزه از دوران اوجش که افراد بزرگ و عالمی تحویل جامعه می داده دور شده و این هم به شدت دردناکه و هم به شدت خطرناک ...
پاسخ سرباز صفر :
سلام دوست عزیز
این افول رو اصلا قبول ندارم
بصیرت امروز حوزه رو هیچ دوره ای نداشته
حوزه امروز قهمیده باید سایر علوم رو هم از اسلام در بیاره
کی اینطوری بوده؟
صحبت های رهبری رو با نخبگان حوزه علمیه حتما گوش کنید
:)
حالا به نظر شما
جامعه امروزی بیشتر به روحانی نیاز داره یا به مهندس؟
شماجوری حرف میزنی که انگارشما طلبه هافقط عقل دارید وما مهندساوپزشکاعقل نداریم اره
اقاجون هرکی دوست داره بره سرکاری که دوست داره
اقافقط دانشگاه های فنی پسرانه که فرقی باحوزه نداره ولی حوزه رایگانه ولی اونا شبانهاش پولیه

*****عشق است مهندسی ومهندس شدن*****
ضمنا اگرماطلبه نشویم نمازوروزمون قبول نیست کافریم
پاسخ سرباز صفر :
برادرم
:)
من کی این حرفو زدم؟
شما فکر میکنید من در یک خانواده مذهبی و ... بزرگ شدم؟
نه برادر من
اینطور نیست
برادر خود من مانند شما یکی از مهندسان متعهد همین کشور هست
ولی خب چند تا نکته اینجا وجود داره
یکی اینکه آیا ملاک انتخاب فقط علاقه ست؟
دوم اینکه آیا از لحاظ مهندس داشتن به کفایت نرسیدیم؟
البته اقایون هم درانتها بایدبرن سرکار
پاسخ سرباز صفر :
طلبگی خودش زیباترین کار عالمه
هیچ کدومونریم بشینیم توخونه
پاسخ سرباز صفر :
:)
در مورد آقایون این رو قبول ندارم
۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۲:۴۴ علی گرمابی
خیلی مطلب شما زیبا هست شما وبلاگ رو برا ی دین ومذهب اسلام ساخته اید خوشحال می شوم اگر بازهم به وبلاگ ماسر بزنید ونظر بدید
پاسخ سرباز صفر :
سلام
متشکزم
این نظر لطف شماست.
حتما این کار رو میکنم
۲۵ تیر ۹۵ ، ۱۵:۲۰ سربازکوچولو ...
میشه بفرمایید منظورتون از تعامل حوزه با دانشگاه دقیقا چیه???
پاسخ سرباز صفر :
سلام
ینی بتونن با هم معامله علمی داشته باشند و باعث پیشرفت بشن.
۲۵ تیر ۹۵ ، ۱۵:۱۲ سربازکوچولو ...
میشه بفرمایید منظورتون از تعامل حوزه با دانشگاه دقیقا چیه???
پاسخ سرباز صفر :
سلام
ینی بتونن با هم معامله علمی داشته باشند و باعث پیشرفت بشن.
من فقط میخوام چیزی بگم . نظرمم درباره این پستتون نیست بیشتر درباره کامنتاست
چند تا پستتون رو خوندم . کامنتاش رو هم خوندم.
نکته جالب اینه که شما علیرغم اینکه میگید از شنیدن نظر مخالف خوشحال میشید ولی تقریبا بدون استثنا تو کامنای پست مخالفتون این لفظ "ههههه" دیده میشه. از اونجایی که تو کامنتای موافقتون نیست به نظر میاد مفهوم تمسخر داره.
لطف کنید و یکم سعه صدرتون رو ببرید بالا و این هههه رو دیگه استفاده نکنید
ممنون
پاسخ سرباز صفر :
:)
سلام دوست عزیز
:)
شما مثل اینکه زیاد در شبکه های اجتماعی فعالیت ندارید
:)
خنده برای تمسخره اینطوریه : هه
نه هههه
:)
من تو نظرات موافق هامم میخندم حالا یا ههههه یا با :)
ممنونم از انتقادتون
:)
از این به بعد بیشتر دقت میکنم
ایران هم روحانی میخوادهم پزشک ومهندس وهرکس براساس علاقش یکی روبرمیگزینه
بنظرمن دانشگاه ولی این نظرمنه وهمه نظرات محترمه
پاسخ سرباز صفر :
به نظر من عمل کردن از روی علاقه فقط جایی کاربرد داره که عقل وجود نداشته باشه
درست میگم؟
۲۵ تیر ۹۵ ، ۰۰:۱۰ سربازکوچولو ...
سلام.
ببخشید تعامل باچی???
پاسخ سرباز صفر :
:|
تعامل حوزه با دانشگاه دگ
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۱ سربازکوچولو ...
سلام.خداقوت
بنده بانظر قطره موافقم.
به نظر بنده،حوزه و دانشگاه باهم تعامل دارن.چون اگه بخواییم بگیم تعامل ندارن،اونوقت چه جوریه که مثلا
یه طلبه، سطح یک حوزه رو خونده و به جای خوندن سطح دو وارد دانشگاه شده.
اگه حوزه و دانشگاه باهم تعامل ندارن،یکی مثل آیت الله تبریزیان هم نمیتونستن هم دانشگاه بخونن هم
حوزه.
یا خیلیای دیگه.
پس نتیجه میگیریم که حوزه و دانشگاه باهم تعامل دارند.
موفق باشید ان شاالله.
درضمن شما دنبال شدید.
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
سلام همراه همیشگی سرباز صفر
منظور از تعامل با همدگ ی چیز دگست
:)
بسیار خوشحالمون کردید که دنبالمون کردید
:)
التماس دعا
ممنون فقط برام دعا کنید مصاحبه قبول شم نوزدهم ماه دیگه مصاحبه دارم.... من به خانما و آقایونم توصیه میکنم حوزه یکی از بهترین گزینه هاست نادیده نگیرن
پاسخ سرباز صفر :
سلام
مصاحبه خیلی ساده و منطقیه
فقط دو تا سوال رو فراموش نکنید
:)
خانوادتون مخالف نبودن؟
انگیزتون چیه؟
این دو تا رو به احتمال زیاد می‌پرسن
:)
براتون آرزوی موفقیت میکنم
شیراز
.
.
اتفاقا اینجایی که ما درس میخونیم تبلیغات حوزه خوب هست ولی خیلی مسائل دیگه وجود داره.
پاسخ سرباز صفر :
چقدر خوب
خبر خوبی بود
:)
خیلی بزرگواری کردید
ممنونم از جوابتون.
پاسخ سرباز صفر :
سلام
خواهش میکنم
من تمام تلاشم رو میکنم که شما از ما راضی باشید.
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۶ سلمان مهدی
سلام بر برادر عزیز و انقلابیم
بنده در کلیت بحث و ضرورت انقلابی بودن در عرصه های مختلف آن هم به صورت جهادی موافقم
و لزوم داشتم مساجد طراز اول اسلامی را در ابتدا روحانیت انقلابی و متعهد میدونم ولی در ظاهر امر من این بحث را مطرح کردیم
امیدوارم با وجود مجموعه های حوزه سفیران هدایت در کشور و موسسات مذهبی همچون امام خمینی با مدیریت با برکت آیت الله مصباح و موسسه امیرالمومنین با مدیریت نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله جزایری، به سمت ظهور حرکت نماییم
پاسخ سرباز صفر :
سلام داداشم
:)
نمیدونم چی بگم
:)
خیلی خوبی تو
:)
ان‌شاءالله
شما خیلی بسته صحبت می کنید و فقط حرف خودتون رو قبول دارید
اگر میشه علت نرفتن بیشتری ها به حوزه رو توی دو خط برای بنده توضیح بدید؟
ممنون
پاسخ سرباز صفر :
چشم
آگاهی کم دانش آموزان از نحوه ورود به حوزه علمیه
و تبلیغات ضعیف حوزه های علمیه برای جذب طلبه
و بت ساختن عوام از روحانیون به عنوان افرادی که اصلا نمیشه مثل اون ها شد
باز هم هس
:)
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۲ فاطمه سلیمی
به نظر من بهترین کار قرار دادن هر دو در کنار هم است
عالمان بی معرفت و معرفت داران بی علم چندان انسان های جالبی نمی شوند
اگر هر دو در کنار هم آموزش داده شوند و حالا در زمینه ای متخصص شوند بسیار بهتر است و دیگر نه دانشمندان لی خدا می بینیم و نه خدا داران پرت از دنیا
پاسخ سرباز صفر :
سلام
:)
میتونم بپرسم منظورتون از معرفت داران بی علم چیه؟
ههه
به نظر میشه شما نه از پروسه تحصیل تو دانشگاه آگاهی دارید نه تو حوزه
تو حوزه تحصیل علم دین میکنند و نه فقط تهذیب نفس
:)
هی میگم خدایا من این کلمه الان اینجا یه بحثی مطرح میشه رو کجا نوشتم بعد متوجه میشم چند خط قبل تر نوشتم.
علی الحساب اگر خودتون جواب سوالتون رو متو جه شدید مارو هم در میون بگذارید

یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
:)
من جواب سوال هامو میدونم و در نظراتم گفتم
مشخص نیست؟
:)
آیا غیر از این است که کنکور دادن و دانشگاه رفتن به صورت روتین در مدارس قرار داده شده است و کسی که میخواهد به حوزه برود باید بر خلاف جهت آب حرکت کند؟

با این کلامتون کاملا موافقم


و اما یک بحثی اینجا مطرح میشه اینکه یک حقیقتی الان در جامع ما بوجود اومده و اونم اینه که دید بیشتریا به این جایگاه عوض شده

و بحثی که اینجا مطرح میشه اینه که اگر بخواهیم به جواب واقعی این پستتون برسیم نیاز به نظر افراد متخصص هست
فکر نکنم در این پستتون به یک جواب متقنی برسیم.
پاسخ سرباز صفر :
من نمیدونم شما در کجا زندگی میکنید
ولی من که محصل دبیرستانی در کرج بودم و از بقیه دبیرستان های کرج هم اطلاع دارم کم تر از یک درصد بچه ها به حوزه میان و کم تر 5 درصد بچه ها میدونن که اصلا میتونن بیان حوزه
شما کجا زندگی میکنید؟
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۲ اقا مهندس
سلام عزیزم

من توی تهران زندگی میکنم نه قم
اتفاقی هم نیافتاده که من ناراحت بشم اگه هم بیافته کلا من ادمی هستم که دیر ناراحت میشم
خوشحالم که میگید نظرای منو راحت تر از بقیه جواب میدید
من هم به این مطللب با چشم بحث و گفتگو نگاه میکنم نه دعوا که بخوام ناراحت بشم
کلا یه سری از همکارای شما هستن که کلا آبروی جامعه روحانیت رو بردن و من از قضیه خوشم نمیاد که مردم با چشم بد به یه روحانی نگاه کننن
موفق باشید
پاسخ سرباز صفر :
:)
سلام دادا
خوشحالم که خوشحالید
این سعه صدر شما رو میرسونه
هیچ کس با این قضیه خوشش نمیاد
و البته عده انگشت شماری هستند که با دید بد نگاه میکنند
:)
التماس دعا
از یک میلیون ۱۰۰۰ تا هم دانشجوی خوب بدرد بخور بیرون بیاد خیلی خوبه
ولی متاسفانه نکته اینجاس که خیلی از این یک میلیون نفر برا وقت تلفی میرن دانشگاه و یا تایه جایی میخونن ول می کنن
برای حوزه هم همینطوره هستن طلبه هایی که برا وقت تلفی میرن حوزه که ای کاش هیچوقت قدم توی این مسیر نمیذاشتن
.
.
اسلام نیاز به یک حکومت مستقل داره تا در زیر سایه این حکومت بتونه اهدافش رو اجرایی کنه
این حکومت که قراره مستقل بشه حتمن نیاز به یک شیمی دان داره حتمن نیاز به یک کسی داره که بتونه مارو در بحث هسته ای به استقلال برسونه حتمن به یک کسی نیاز داره که بتونه اقتصاد اسلامی رو در کشور پیاده کنه
ما هم به طلبه مومن متعهد انقلابی نیاز داریم و هم به دانشجوی متعهد انقلابی
پاسخ سرباز صفر :
من گفتم نیاز به شیمی نداریم؟
من گفتم نیاز به هسته ای نداریم؟
کم بودن روحانیت باعث میشه از بین یک میلیون هزار تا هم بیرون نیاد
درست میگم؟
یعنی شما منکر تعامل حوزه و دانشگاه میشید و معتقدید که نباید باهم در تعامل باشند؟؟؟
.
.
.
.
ببخشید الان که داشتم نظرخودم رو مجذ میخوندم متوجه شدم کلی غلط دارم ببخشید چون سریع تایپ می کنم این مدلی میشه
پاسخ سرباز صفر :
سلام
:)
خواهش میکنم
منکر تعامل نیستم
میگم اصلا نمیتونه تعامل باشه
دلیلشم که قبل گفتم
:)
درس من خوب بود و میتونستم یه رشته خوب دانشگاهی رو انتخاب کنم
خودم علاقه به روانشناسی داشتم ولی باخودم فکر کردم نظرات بزرگا رو خوندم و با یه فردی که ارزش زیادی برای جایگاهشون قائل هستم مشورت کردم گفتن حوزه برای شما بهتر هست
من بنا به نیازی که توی جامعه م احساس کردم طلبگی رو انتخاب میکنم
امروزه در جامعه ما به هر جایی نگاه کنیم خلا هست و افرادی باید پیدا بشند که این خلا هارو پر کنن
حالا برخی ها میخوان از راه دانشگاه این خلاهارو پر کنن برخی ها از راه حوزه
مهم نیت هست
بنظرم افراد باید برحسب توانایی هاشون و هدفشون حوزه و یا دانشگاه رو انتخاب کنن
پاسخ سرباز صفر :
من نمیدونم چطوری با وجود ورودی یک میلیونی دانشگاه هنوز خلاء هست
خوشحالم که انتخاب درستی کردید
ملاک انتخاب دغدغه است
یکی دغدغه فوتبال کشور رو داره
یکی دغدغه شیمی کشور رو داره
یکی هم دغدغه اسلام رو داره
سال قبل میتونستم یه راحتی پرستاری داتشگاه ملی شرکت کنم بدون هیچ محدودیتی اما نرفتم......چه اطرافیانم قبول کنند چه نه من میخوام برم حوزه چون به دردم خیلی میاد برای زندگی کردن الان که اصل خانواده مورد حمله دشمن قرار گرفته الان که شیوه زندگی فراموش شده الان که مسولیت زن و مرد یکسان الان که از زن به درستی یاد نمیشه الان که همه ی جونا مورد حمل ه قرار گرفتن، الان که همه چیز ریخته بهم من میخوام یه زندگی خوب رو شروع کنم بهترین کار برای زن خانه دراری به همراه دانش و حوزه این بستر رو ایجاد میکنه که به عنوان یه زن مسلمان باید چطوری زندگی کنم و چطوری باشم..... اصلیتمو یادم میاره
پاسخ سرباز صفر :
سلام
از این که مخاطبان با هوشی مثل شما داریم بسیار خرسنیدم
:)
خیلی خوشحالیم که به سرباز صفر سر زدید
:)
نظرتون هم ما رو امیدوار کرد
اینکه فرمودید تعامل حوزه ودانشگاه یعنی با هم همکاری داشته باشن بنظرم شما اینجا فقط برای من تعامل رو معنی کردید به هماری وجای تعامل گذاشتید
تعالمل حوزه و دانشگاه در یک بعد یعنی اسلامی شدن علوم داشنگاهی که متاسفانه امروزه بیشتر کتب تدریسی در دانشگاه ترجمه و یا از منابع غربی هست
واینه شما فرموده بودید که حوزه بیا با دانشگاه افطاری مختلط تعامل برقرار کنه اشتباهه
دانشگاه و حوزه باید در تعامل باشند و باهم تناقض ندارن
پاسخ سرباز صفر :
تناقض ندارند چون اصلا نمیشه اون دو تا رو با هم مقایسه کرد
اصلا هیچ شباهتی ندارد
روایات امام صادق کجا و نظرات فروید کجا
:)
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۳:۵۵ مرتضی تقی زاده خسرویّه
پسردایی منم بین همین دو راهی گیر کرده، امروزم کنکور داشت احتمالا فردا پسفردایه که دوباره بره قم خخخ به نظر من حوزه بهتره هم دنیا داری هم آخرت رو
پاسخ سرباز صفر :
:)
سلام داداش
نظر شگفت انگیز و عقلانی شما ما رو شگفت زده کرد
:)
خوشحالم کردی به سرباز صفر سر زدی دادا
:)
دقیقا اینطور نیست

شما قرق توهین رو با حرف معمولی نمی دونین!

مهمترین گام برای انتخاب شغل علاقه است،اگه فردی به شغلی علاقه داشته باشه در جهت هر چه بهتر انجام دادن اون تلاش میکنه ولی اگه زورکی یه شغلی رو انتخاب کنه فقط وقت خودش رو به هدر می ده./
و السلام
پاسخ سرباز صفر :
دوست عزیز
شما برای عقل و منطق و حق چه جایگاهی قائلی؟
بحث الکی!
کسی اگه به حوزه علاقه داشته باشه میره حوزه و کسی هم به دانشگاه علاقه داشته باشه میره دانشگاه.


به همین سادگی
پاسخ سرباز صفر :
خواهش میکنم به مخاطبان سرباز صفر توهین نکنید
:|
بحث الکی نیست
دقیقا همین عمل کردن از روی علاقه ست که همه مشکلات رو به وجود میاره
اینطور نیس؟
زیر سوال نه

چالش


بحث دیگه ای نیست جز اینکه " بیشتر تحقیق کن "

تمام
پاسخ سرباز صفر :
از پیشنهادتون ممنونم
:)
حتما بهش عمل میکنم
:)
وقتی نخواد درک بشه .... بیخیال اصلا


ههههههه

مشخصه که حرفای من خیلی قانونی تر از بحث دوستان بود که سند و مدرک واسم رو میکنید
اما اقای محترم
بحثتون ریشه ای مشکل داره

پاسخ سرباز صفر :
دوستان خودشون میتونند قضاوت کنند
:)
خوشحالمون کردید که بحث رو کلا زیر سوال بردید
:)
باسلام

واقعا دلیل اینکه تحصیلات دانشگاهی رو چرا با حوزه مقایسه کردین جای بحث داره

مطلبتون رو با تمام نظراتش خواندم
فقط واقعا اینو خدمتتون عرض کنم که در ابتدا میخواین چیزی رو بنویسین خوب تحقیق کنید

مثلا توی نظرات به دوستان گفتین که " میریم دکتر و مهندس از خارج میاریم "

وقتی دولتی که کشوری که خودش دکتر و مهندس نداره که اولا دولت مستقل نیستش ..وابسته س و این کلا یه بحث جداست
فردا روز ما رفتیم طلبگی و دوکتر از آمریکا و اقتصاد دان از اروپا و حسابدار کار درست از چین آوردیم اینا میان وزیر میشن ... دولتی میشن و کارایی که بلد نیستیم و انجام میدن واسمون.. اما برادر من ..اینجا کشور اسلامیه ...فردا روزش میگن آقا جان ما به اسلام شما کاری نداریم ما وزیر این کشوریم ..سیاسی هستیم ...به دین کاری نداریم ....میشه جدایی دین از سیاست که کلا اینم بحث زیادی داره که اینجا نمیگنجه
حالا همه گفتن حوزه خوبه و همه برن طلبگی..اخه تخصص میخواد این مملکت مگه طلبه ها میتونن بیمارا رو مداوا کنن یا به اون اون آقایی که گفتن " مهندس نفت میخوایم " کدوم طلبه بلده مهندس نفت باشه

این سوال شما که مثلا گفتین حوزه یا دانشگاه مثل اینکه یکی مطرح کنه آقا جان رشته هنر یا حسابداری...همه میتونن بین این دوتا رشته یکی رو انتخاب کنن و تمام جوان ها برن سراغ یکی

نمیشه اصلا

تحصیل حوزه رو لازم نیست اینقد افزایش بدیم که تیروی متخصص نداشته باشیم اصلا اشتباهه
چون همه ما مسلمونیم ...دین رو میدونیم فقه رو یه چیزایی بلدیم


تمام
پاسخ سرباز صفر :
ههه
سلام
چون همه مطالب رو خوندید به نظر خسته شدید
:)
اون جمله که از خارج میاریم جمله آقای قرائتی بود نه من
در مورد دکتر که فرمودید
:)
بهترین طبیب حال حاضر کشور حضرت آیت الله تبریزیان مجتهد طب در قم هستند
:)
من نمیگم دانشجو نمیخوایم
میگم بس نیست؟
سالی ی میلیون تا بس نیس واقعا؟
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۱:۴۰ گلستان بلاگ
سلام

مطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر شد
http://golestanblog.ir/%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%D8%9F-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

پایدار باشید
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
سلام
متشکرم
:)
سلام
کلا یه نظری که جامع باشه ندیدم
نمیتونمم نظر جامع بدم...امروز حوصله ندارم ولی در بین نظرات دوستان حرفای جالبی بود
ببین یه سری لازمن تا تمام عمرشونو وقف دین کن ... مجتهد بشن ...عالم و عارف بشن
یه سری باید بشن شاگرداشون تا بتونن و امکان این باشه که احکام و مسائل شرعی تو جامعه رواج پیدا کنه
من به شخصه دانشگاهو انتخاب میکنم هرچند دوست طلبه زیاد دارم خیلیم دوسشون دارم و خیلی هم بهشون نیاز دارم! یعنی جامعه داره
اگر دانشگاه فساد داره مقصر منه دانشجوعم(من دانشجو نشدم هنوز :-/)
مگر وقتی گناهی از یه مسلمونی سر میزنه شما شیوخ نمیگین که اسلام درسته ولی اون اشتباه رفته
اینجا هم دقیقا همین صدق میکنه
الان که دشمنان اسلام به قله های بالای علم رسیدن ، مملکت اسلامی هم باید برسه
چرا باید چون نیازشه...اگر نباشه و مثلا موشک دور برد نداشته باشه خوبه بزنن کلا همه مسلمونا نابود کنن؟! چقدر ظهور عقب بیوفته ؟!
قاعده نفی سبیل چی میشه؟!
بازم میگم دانشگاه فساد داره...چون من و شمایی که میریم وضفمون خوب نیست
تو دانشگاها کیا میرن؟! جز من و شما و خواهر برادرامون؟! جز دختر عمه پسر عموهامون؟!
کرم از خود درخته
حوزه(که خود این عدم تعامل با دانشگاه نوعی فساده) باید با دانشگاه تعامل داشته باشه...که راه و چاهو نشون بده...بگه درس خوبه ...نیاز مبرم جامعس ولی نه از هر راه و طریقی ...علم پاداش دنیوی اخروی داره نه از هر طریقی ...با زبان دوستانه...نه اینکه بیاد با این زبون کنایه آمیز حرف بزنه...یقینا این نتیجه عکس میده...و اون شخص یه روحانیه فاسده!
پاسخ سرباز صفر :
نظر جامع به صورت یک جا شاید بیان نشده باشه ولی اگر نظرات مختلف رو با هم جمع کنی حتما به نتیجه جالبی میرسی
خب دگ
:)
منم همین رو میگم
:)
به دانشجو نیازه
ولی چقدر آخه؟
ینی هنوز به اندازه نفی سبیل دانشجو نداریم؟
کاشکی به این نفی سبیل در زمینه فرهنگی هم توجه میکردید
:)
با عرض سلام و ادب و احترام و تشکر فراوان از اینکه مباحث مناسبی در اینجا مطرح می شود جای تقدیر دارد لیکن در خصوص وجود حوزه و دانشگاه اگرچه سایر کاربران نظرات خوبی هم داشته اند باید گفت از این همه رشته دانشگاهی که اگر بگویم هزاران رشته که گزاف نیست، هرکس به رشته ای می رود و گاهی با اراده خود و هدفمند و گاهی هم به هر جهت که بگویند دانشگاه رفته است چه پسر یا دختر زیاد فرقی نمی کند لذا عده خاصی به صورت هدفمند مثلاً به سمت رشته پزشکی می رند یا برخی رشته ها که نیاز به نبوغ دارد حوزه هم همینطور است تا اینکه فرد دادای انگیزه لازم نباشد و به قولی خمیرمایه های آن را نداشته باشد حوزه هم به زودی درس و بحث را برود ترک می کند پس هر چیزی را بهر کاری ساخته اند اگر چه همان حوزه هم دارای رشته های متفاوت است مانند دانشگاه هر فردی به فراخور شناخت و علاقه ای که دارد به یک سمت می رود لیکن برخی ها به صورت هدفمند یا از جانب خود یا سرویس های اطلاعاتی روانه برخی رشته های دانشگاهی و حوزوی می شوند که بحث جداگانه ای را می طلبد
پاسخ سرباز صفر :
سلام
خواهش میکنم دوست عزیز
این وظیفه سرباز صفره که رضایت مخاطب هاشو جلب کنه
:)
نظرتون صحیح بود
حالا اگر یکی از شما بپرسه حوزه برم یا دانشگاه چه پاسخی میدهید؟
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۹:۰۰ مهدی بردیا
درود دوستان گرام من فنی و حرفه ای رو پیشنهاد میدم علاوه بر اینکه واقعا چیز کاربردی یاد میگیرید بیشتر رشته هاشم یا هزینه نداره یا خیلی کم هزینه داره و از لحاظ عملی واقعا از دانشگاه سره حوزه هم که اونهایی که میخان برن بهشت میرن شاید موارد بالا هم خوب باشه ولی آدم بهترین و بخواد بهتره.سپاس
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
:)
شوخی کردی دگ
نه؟؟؟
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۸:۵۰ سلمان مهدوی
سلام
انسانها بازخورد رفتارشان، انعکاس و بازتاب عملکردهای دور اطرافیانشان ست.
شاید دلیل عمده اختلاف دید نسبت به دانشگاه و حوزه، ندیدن بازخورد خوب از رفتار و اثرگذاری روحانی یا فارغ التحصیل دانشگاه در محیط اطراف هر انسانی ست.
برای تغییر رویه در این روند لازم است علاوه برتغییرات ساختاری در سیستم حوزه ، مبدا ورود حوزه که به زعم نگارنده مسجد (مدرسه مبدا مناسبی برای حوزه نیست) است باید مسجد طراز اسلامی باشد.
همانطور که مدارس ما تلاش میکنند در راستای کنکور مبدا خوبی برای دانش آموزان باشند.
از خداوند متعال خواستارم عنایتش را شامل حال نخلصین کنید برای ورود به حوزه که جز این احتمال خسارت است...
بنده که این مطلب را می نویسم دوستان صمیمی بنده اکثرا طلبه هستند ولی تصویر ذهنی که از اثرگذاری آنها در محیط دارم از یک کارگر در جامعه کمتر بود.
ممکنه نظر بنده به مذاق شما خوش نیاد، ولی بنده من باب ادای وظیفه نظر دادم
سلمان مهدوی
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
ممنونم که سر زدید
:)
بحث روی نیازه داداش
به نظر شما الان جامعه ما به خادم  روحانی و معنوی نیاز داره یا خادم مادی و دنیوی؟
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۸:۱۰ عارفه علیزاده
در خصوص جواب سوالتاتان

هر کدام نقش و کاربرد خودشان را دارد .

مسلما دروس پزشکی که در دانشگاه داده می شود با دروس حوزوی در حوزه مغایر است .
و یادگیری هر کدام توسط فراگیران نقش و کاربرد خودشو داره .
پاسخ سرباز صفر :
به نظر من اصلا از لحاظ ارزش قابل مقایسه نیستند
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۷:۴۲ شهاب الدین ..
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
عرض سلام و ادب خدمت اقای باقری عزیز
همین الان پیامتون رو دیدم و قبل رفتن گفتم حتما بیام.جدا که مباحث خیلی نابی رو مطرح میکنید.
*** ** ********* ******* ** ** *** **** ********** ***** **** ****** ** **** ******* *** ******
درباره این بحث:
خب من خودم شخصا هیچ وقت تو هیچ دوره ای از دروس حوزه علمیه شرکت نکردم.اما به این جهت که مادر و خواهرا و همسرم همگی طلبه بودن،هم از اول با ابن مقوله بزرگ شدم و هم اینکه به منابع حوزه کاملا دسترسی داشتم.
به این جهت میشه گفت اوایل مثل ماهی که تو آبه،نمیدونستم چقدر به این دروس نیازه.
اما الان اینجور میفهمم که جدای نیاز زیاد جامعه به روحانی،نه روحانی نما،همه به گذروندن ابن دروس حداقل در سطح مقدماتی نیاز دارن.
فهمیدن قرآنی که هر روز میخونیم و خوندن روزانه نهج البلاغه و دونستن احکام معمولی زندگی از نیازهای واجب همه است.
و اینکه ما همه لازم داریم تکلیف خودمون رو با دنیا تعیین کنیم.مبنای مسلمونی مون رو بدونیم.وجوب اطاعت از ولایت فقیه رو که هم راستا با اطاعت از امامه بفهمیم.چون اکثرا شیعه هستیم و نباید فقط اسما شیعه باشیم و در عمل و اعتقاد کم بیاریم.
رو این حساب به نظرم جای این دروس در دوره راهنمایی یا به قولی دوره اول دبیرستانه حتی!
اما در سطح پیشرفته اش:
اولا بستگی به استعداد فردی افراد داره.یکی کلا قدرت جذبش بالاست،فن بیان داره،میتونه حرف و منظورش رو برسونه،این آدم برای معلمی و تبلیغ مناسبه و اگه به استعداد خودش پشت کنه،به خودش ظلم کرده.
از طرفی بستگی نیاز جامعه اطراف فرد داره.کسی که در روستا به دنیا اومده و الان مواجه با مهاجرت هم ولایتی هاش هست به خاطر نبودن کار و کشاورزی ضعیف،اگر امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی براش فراهمه،حتما لازمه این کار رو انجام بده و به صورت علمی کاری برای کشاورزی روستاش انجام بده و کاری برای هم ولایتی هاش انجام بده.چه بسا که این کار چند برابر تبلیغ یه مبلغ دین اثر داشته باشه.یا حتی رشته های دیگه مثل پزشکی که درس بخونه و برگرده به زادگاهش برای خدمت.
و در نهایت بستگی شدید به نیت هرکس داره.برای چی دانشگاه و برای چی حوزه؟
اگر دانشگاه برای مدرک و کار و پز و کلاسه،نه!
اگر حوزه برای اعتبار و کار راه افتادن و ...بازم نه!
ولی اگر دانشگاه برای اطاعت از حرف آقا ست که فرمودن باید مقام اول علمی منطقه بشیم،باید خودکفا بشیمو...حتما باید رفت و بهیه رشته و یه لیسانس و فوق لیسانس قناعت نکرد.تا جا داره باید درس خوند و استفاده کرد.
حوزه هم اگر میری،باید طاقت داشته باشی برای تبلیغ بری روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان مثلا و منتظر فلان پست و پیش نمازی فلان مسجد معروف نباشی.
خلاصه نیت خیلی مهمه.
یه نکته هم بگم که تو نظرات دوستان دیدم:این بحث حقوق طلبگی چیه که چماق کردین تو سر این بنده خداها میزنید؟
اولا اینقدر مقدارش کمه که واقعا به کور نمیگه شفا،دوما مگه دانشگاه به دانشجوها نمیده؟کاری به آزاد و پولی هاش ندارم.ولی دولتی روزانه هم پرداخت هایی به عنوانین مخلتف برای مخارج تحصیل داره و هم اینکه بابت خیلی از مخارج جانبی میتونید از امکانات دانشگاه استفاده کنید.
از اینترنت و بن کتاب گرفته تا خوابگاه و حتی عذای سلف.
ببخشید اگه غلط تایپی یا نگترشی داره،سرعتی نوشتم.دیرم شده و دارم میرم بیرون.
التماس دعا
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
این باعث افتخار ماست که بحث های ما مورد پسند شما قرار گرفته
:)
بحث روی نیازه برادر
ما الان دکتر و مهندس و ... زیاد داریم
خیلی هم داریم
در حدی که وزیر کشورمون با افتخار میگه ما سه تا فوق لیسانس بیکار تو خونمون داریم
ولی از لحاظ فرهنگی چی؟
میدونستید آقای مکارم رفتن به حوزه رو تا وقتی به کفایت نرسیده واجب کرده؟
به نظر شما الان به کفایت رسیده
جواب مثبت دادن به این سوال خیلی خنده داره
با تمام احترامی که نسبت به اقای پناهیان قائلم اصلاااااا این حرف رو قبول ندارم. و البته تا الان نشنیده بودم. علاقه چجوری بوجود میاد؟ با درسای سخت یا با ذهنیتی که مردم از طلاب دارن؟ یا با وضعیت اقتصادی که طلاب دارن؟ یا با....؟ اتفاقا به نظر من اگه کسی بدون علاقه بیاد صد در صد سرخورده میشه
پاسخ سرباز صفر :
نمیدونم
من که خودم علاقه داشتم وقتی رفتم علاقم چند برابر شد
طلبگی خیلی شیرینه نه؟
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۴:۴۴ سربازکوچولو ...
خیلی سخته ولی ارزششو داره
پاسخ سرباز صفر :
:)
پس اگر بتونید تو این راه ثابت قدم بمونید و به حوزه برید
:)
باید بهتون تبریک بگم
چرا قبول دارم که نیاز به طلبه هست اما ما به طلبه ای نیاز داریم که با دلایل و علاقه و توانایی کافی به حوزه بیاد. وگرنه من دیدم کسایی رو که فقط از روی جوگیری اومدن حوزه و پشیمون شدن و باعث خراب شدن ذهنیت خیلی ها نسبت به طلاب شدن.
پاسخ سرباز صفر :
درسته
اما آقای پناهیان اعتقاد دارند علاقه به وجود میاد
نظرتون راجع به این چیه؟
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۰:۵۵ عارفه علیزاده
ز گهواره تا گور دانش بجوی.

و دانشت را در راه درست استفاده کن.
امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب است.

از دانش کسب شده (چه در حوزه و چه در دانشگاه) به شیوه ی مناسب در جهت اهداف الهی باید بکار برد.
پاسخ سرباز صفر :
به نظر شما چیزی که در حوزه و دانشگاه آموزش داده میشه اصلا قابل مقایسه هست؟
سلام بزرگوار
تشکر از دعوتتون
ببخشید برداشت شما رو از تعامل حوزه و دانشگاه چی هست
.
.
.
صد البته من حوزه رو به دانشگاه ترجیح میدم و دلایل خودم رو دارم
پاسخ سرباز صفر :
سلام
یعنی برای گسترش علم کشور با هم همکاری کنند
میتونم دلایلتون رو بپرسم؟
حتما برای دوستان جالبه
به نظر من اصلا لزومی نداره که همه به حوزه برن. هر کسی باید طبق توانایی های خودش بسنجه که کجا بهتر می تونه انجام وظیفه کنه.
هر جا نیت الهی باشه حتما می تونه نتیجه بخش باشه
پاسخ سرباز صفر :
ما هم نگفتیم همه به حوزه برن
گفتیم با توجه به جامعه ما بیشتر به افرادی نیاز دارند که خدمت گذار بعد معنوی و روحانی جامعه باشند
این رو قبول ندارید؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۹ اقا مهندس
سلام مجدد
روحانی خیلی هم زیاده اما روحانی ای خوب خیلی کمی اصلا شاید انگشت شمار باشه
به نظر من یه روحانی خوب میارزه به صد تا از روحانی هایی که من توی قم دیدم
بسیاری از روحانی ها هم همونجوری ان
واقعا اگه یکی اون صحنه رو ببینه چی پیش خودش میگه
روحانی ایی خوبه که بتونه آدم رو به فکر واداره نه این که با یه جستجوی ساده از توی اینترنت بیاد و 4تا جمله بگه و فکر کنه به وضیفش عمل کرده این کار رو که همه میتونن بکنن
روحانی به نظر من یعنی اقایان نقویان و پناهیان
خداحافظ
پاسخ سرباز صفر :
ههه
دوست عزیز
شما توی قم زندگی میکنی ک اینطوری میگی
اولا شما هی میگی روحانی خوب
:)
ما روحانی بد نداریم
خیلی زود داری قضاوت میکنی
آقایان پناهیان و نقویان که میگید منبری هستند
:)
برای همین شما خوشتون میاد
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۳:۲۸ سید مهدی رییس السادتی
سلام
فقط یک کامنت دوستان رو خوندم
خواهش میکنم دوستان به مقایسه ی حوزه و دانشگاه نپردازین.چون باعث میشه حرفای ناپخته زده بشه
پاسخ سرباز صفر :
احسنت داداش
این رو تو متن هم گفتم
اصلا قابل مقایسه نیستن
ولی خب نظر شما چیه؟
اگر قرار باشه به یک پسر معمولی یکی از این دو را پیشنهاد کنید کدام را پیشنهاد می‌کنید؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۰ سربازکوچولو ...
خب بنده رشتم نظری هست و بقیه میگن باید برید دانشگاه ولی خودم عاشق حوزه ام
پاسخ سرباز صفر :
سلام دوست عزیز
به 99 درصد کسانی که میخوان برن حوزه میگن نرید حوزه
:)
یکیش خود من
مقاومت کردن تو راه خدا سخته نه؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۸ علی رحمانی پور
یعنی کسی که شغل یا حرفه دیگره ای داره نمیتونه فقیه بشه ؟؟؟
من نگفتم وارثان پیامبر چوپانن ، شما واقعا منظورمنو نفهمیدید !!!!
من ساده تر حرف بزنم
تبلیغ دین ، سخنرانی و ... شغل نیست ، درس دین خوندن شغل نیست ، شغل کار یا زحمتیه که به خاطرش مزد بگیریم .
در کنار تبلیغ دین پیامبرمزد نگرفت از راه چوپانی که شغل همه مردم بود مزد گرفت .
پس روحانی که برای نماز خوندنش پول میگیره نمازشم قبول نیست .
بابا بحث رو به جا های میکشید که خوب نمیشه .
همینش مهمه که رجب علی خیاط ادعا نداشت و به قول شما عالم دین نبود ولی زودتر خیلیا که ادعا دارن به خدا رسید .
شما مشکلات دانشجویی رو گفتید منم یه نمونه از مشکلات روحانی رو گفتم ولی امیدوارم جهت اصلاحش اقدام کنید نه الان بگید صله میگیریم و ... حالا همه هم اینجور نیستن ولی خوب مساجدی میشناسم که اینجور شدن
پاسخ سرباز صفر :
دوست عزیز پولی که روحانیت میگیره به خاطر نماز خوندن نیست
به خاطر خیلی کارهای دگ ای که میکنن و ... است.
هه
این حرف شما رو کسانی که هیچ گونه اطلاعاتی از دین ندارند میزنند
اصلا از شما که ادعا میکنید با دین اشنایی دارید توقع نداشتم همچین حرف کودکانه ای بزنید.
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۷ سربازکوچولو ...
متشکرم عالی بود
پاسخ سرباز صفر :
خواهش میکنم
چقدر خوشحالم که ما رو همیشه همراهی میکنید
با محتوا موافق بودید؟
:)
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۱۸ 💕 پسر خوب 💕
به نظر من بستگی به علاقه و توانایی افراد داره، به نظر من دانشگاه بد نیست، میتونی خوب باشی و چیزای زیادی هم یاد بگیری، اما اینکه به افراد بگیم کجا برو کار خوبی نیست، البته نمیگم شما میگی باید بریم حوزه، کلاً میگم باید هر کسی سر جاش باشه
پاسخ سرباز صفر :
وقتی عقل میگه نیاز ما در جامعه به خادم بعد معنوی و روحانی بیشتره
پس عقل میگه بریم حوزه نه؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۰:۵۴ علی عبیات
سلام مجدد یک سوال داشتم چطور میتونم منم مثل شما یه در گاه اینترنتی بزنم منظورم همن حمایت مالی هستش
ممنون میشم راهنمایی کنید
اگه ممکنه وبلاگم بگید
پاسخ سرباز صفر :
سلام دوست عزیز
:)
فقط کافیه به سایت راشا پرداخت سر بزنید و ثبت نام کنید
:)
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۰:۵۲ علی عبیات
سلام و وقت بخیر
این دو از هم جدا هستن و نمیتوان این دوفرایند ور باهم جمع ببندیم
یه مثال بزنم مثل این که بفرمایید استخدام ارتش باشیم بهتره یا نیروی انتظامی ؟
خب اینکه معلومه هر دو با هم جدا هستن وسختی و وظیفهء جدایی دارن
این نظر بنده بود در این باره
پاسخ سرباز صفر :
این دو شبیه هستند از این جهت که جوانان ما یکی از این دو را برای کسب علم انتخاب میکنند.
البته علم حوزه کجا و ... دانشگاه کجا؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۰:۱۲ مهدی خالدیان
با سلام
طبق حدیث شریف: العلم علمان علم الادیان و علم الابدان (علم در دو چیز است: علم به ادیان و علم به بدن(پزشکی البته نه از نوع انسانیش))
و هر دوی این علم ها در مباحث دینی به صورت تخصصی پرداخته شده است لکن این مباحث به صورتی که واقعا حق مطلب ادا بشه در حوزه بهش پرداخته نمیشه(البته اگر کسی خودش هم همت کنه به جایی از واقعیت علم خواهد رسید)
البته طرفداران سایر علوم شاکی نشن چون در حقیقت غیر از علوم ذکر شده سایر دانش ها واقعا علم نیستند بلکه فضیلت هستند. مثلا من که دانشجوی کامپیوتر بودم وقتی که فکر کردم اگر با حقیقتی مثل مرگ مواجه بشم، کامپیوتر چه کمکی بهم میکنه، واقعا جوابی نداشتم و اینجا بود که فهمیدم علم واقعی جای دیگر و چیز دیگری است.
همچنین گذشته رو که بررسی کنیم میبینیم ، معماران و پزشکان و... مطرح آن زمان، همان تحصیل کرده های علوم دینی بوده اند. نتیجه اینکه علوم دینی رکن و سایر دانشها فضل و فرع هستند.
البته ورود به حوزه هم شرایط خاص و مشورتهای ویژه ای را می طلبد
یا حق
پاسخ سرباز صفر :
سلام داداشم
احسنت
عالی بووووود
آفریییییییییین
تو خیلی خوبیییییی
چقد منطقیییی
اگر دوباره برگردی میری حوزه دادا؟؟؟؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۰:۰۷ اقا مهندس
ببینید دوست خوبم این که اگه دکتر مهندس نباشه از هند میاریم
الان یه پیچ هواپیما بهمون نمیدن اقای قرائتی توقع دارن که به ما دکتر مهندس بدن؟
الانم که اینجاییم همین دکتر مهندسای ما, ما رو به اینجا رسوندن خارجی ها بعد از انقلاب تا تونستن سنگ جلوی پای ما انداختن اونوقت چجوری به ما دکتر مهندس میدن
بله ما خیلی زیاد به دکتر مهندس نیاز دارییم خیلی اما خوبشونا.زمانی دیگه نمیخواهیم که توی دنیا اول باشیم در همه ی زمینه ها تازه اون موقع هم خیلی بیشتر بهشون نیاز خواهیم داشت.الان امریکا شاید بشه به جرئت گفت در همه زمینه ها تو دنیا اوله اما هم خودش دکتر مهندس پرورش میده و هم دکتر مهندسای کشور های دیگه رو جذب میکنه ما که خیلی از امریکا عقب هستیم از الان شما میگید که کافیه؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ سرباز صفر :
هه
شایدم اگر وضعیت معنوی کشورمون خوب بود الان دگ نیاز نداشتیم پیچمون رو از دیگران بخوایم
این حرف رو میزنید
در حالی که کمبود روحانیت تو جامعه بیداد میکنه ( فکر نمیکنم نیاز به اثبات داشته باشه )
ولی این همه دکتر مهندس داریم که مسافر کشی میکنن و ...
کاشکی یک منطقی تر بودید
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۰:۰۴ رهــــــــا פـــֿــــانـــــوҐ
به نظرم دانشگاه بهتره
پاسخ سرباز صفر :
میتونم بپرسم چرا؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۹:۲۳ محمد * شـــــــــورگشتی *
سلام
مسلما اگه دیدگاه مادی باشه، حوزه رو نباید هم انتخاب کرد.
و اکثرآ هم همچین دیدگاهی داریم!
نتیجه ش معلومه دیگه همونی میشه که شما فرمودین...
البته با اون امارتون موافق نیستم
در واقع روحانی زیاد میخوام اما نه لزوما واسه داخل!
و اذاست که الان خیلی از طلابمون دارن مسلط به زبانهای روز دنیا میشن...
مهم البته اینه که هرکسی هرجه هست و سر هر کاری، خدمت به دینو ملت بکنه.
مؤید باشین
پاسخ سرباز صفر :
سلام استاد
عالی بود
من دگ اصلا به خودم اجازه نمیدم چیزی بگم
:)
منور کردید سرباز صفر رو
:)
التماس دعا
نگفتم طلبه زیاده گفتم اگه همین تعداد هم لطف کنن هم سوادشون رو بالاتر ببرن و هم بهتر عمل کنن احتمالا بیشتر نیاز های جامعه رفع میشه.
پاسخ سرباز صفر :
سلام
اگر همین تعداد به جای تبلیغ فقط به درس خوندن بپردازند در مدت کوتاهی نظام از بین میره
متاسفانه
همه استعداد اجتهاد که ندارند
تعداد خیلی کمه خیلی
فکر نمیکردم اینم باید اثبات کنم
نه شبهه مرتفع نشد متاسفانه.
من حرفهام همیشه رکه الان هم میگم جسارتا اگه همین تعداد طلبه ای که داریم کارهاشون رو درست انجام بدن مشکلات حل میشه.تعداد زیاد کیفیت و عمل کم چه فایده؟
همین دیروز بود که یه روحانی البته روحانی نما بود به نظر من و سوادش حتی به اندازه ی مدرک سیکل هم نبود چه برسه به لیسانس تو وسط مجلس وقتی داشتم باهاش حرف میزدم حرفم رو قطع کرد و یه لبخند ژکوند تحویلم داد که اینجا جاش نیست و دور و بری هاش که واسه سیاهی لشکر اورده بود هم یه صلوات بی جا دادن و حاج اقا در رفت.البته من از همون اول هم از ایشون توقع بیشتر از این نداشتم ولی...
انقدر اینجوری زیاد شدن که نمیشه شمرد.ما انتظاراتمون نباید از طلبه هامون انقدری باشه که بخوایم حرمت لباس پیغمبر رو حفظ کنن.؟البته منکر وجود روحانی های خوب نمیشم زیاد هم دیدم انقدر خوبن که ادم کیف میکنه.
اما به چشمم دیدم روحانیونی که فقط حرف میزنن و دیکته های از قبل حفظ شده رو فقط میگن.یه سوال که خارج از برنامه بپرسی میزنه جاده فرعی و زیرش در میره.
تو تمام مشاغل اینطوری هست ولی انتظار ما از روحانیون بیشتر از اینهاست.
قبول ندارید؟
پاسخ سرباز صفر :
این که یک طلبه ضعیف عمل میکنه که خیلی خنده داره بگیم طلبه زیاده
:)
نه؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۸:۰۳ محمد موحدسرشت
بسم الله الرحمن الرحیم

سلب مسئولیت؟؟

میتونم بپرسم چه مسئولیتی؟؟منظور شما چیه؟
پاسخ سرباز صفر :
منظورم فتوای فقهی آقای مکارم و برخی دیگر از مراجع هستش
که رفتن به حوزه رو برای کسانی که توانایی دارند واجب میدانند.

بله درسته..
پاسخ سرباز صفر :
من عاشقتم برادر
:)
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۵ اقا مهندس
جامعه فقط نیاز به روحانی نداره
مثلا عده ای باید برن و مهندس نفت بشن تا بتونن نفت رو بدست بیارن و بعد با پول نفت کشور بتونه روحانیون رو تربیت بکنه
مثلا عده ای باید عمران بخونن تا اون ساختمون حوزه رو درست کنن
یه عده هم باید دکتر بشن تا اون روحانی زمانی که بیمار شد بره پیشش
یه چیزه دیگه یه حدیث داریم که متاسفانه یادم نمیاد منبعش رو و حتی از کدوم بزرگواره اما میگه کسایی که برای پول قران رو اموزش بدن در قیامت با صورت هایی بدون پوست محشور میشن
چند وقت پیش که قم رفته بودم برای زیارت یه صحنه ای دیدم که خیلی ناراحتم کرد یه جنازه آورده بودن و بعد این که دور حرم چرخوندنش خواستن براش نماز میت بخونن و دنبال یه روحانی میگشتن که این کار رو براشون انجام بده من که توی صحن حرم نشسته بودم اطرافم پنج شیش تا روحانی بودن یکی از نزدیکای اون مرحوم اومد و خطاب به روحانی ها گفت که ما دنبال کسی هستیم تا نماز بخونه و به هر کی میگیم میگه نمیتونم اما اون پنج شش روحانی اطراف من سرشون رو انداختن پایین و رفتن تو نخ تبلتاشون و اون بنده خدا که دید اینا کاری براش نمیکنن رفت
الان نزدیک سه چهار ماهه که برای من سواله توی شهری مثل قم که پر از روحانی هستش چرا باید کسی نباشه که براش نماز بخونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
:)
ی جور صحبت میکنید که انگار تعداد طلبه ها چند برابر دکتر مهندس هاست
:)
در حالی که به یک دهم هم نمیرسه
:)
واقعا ما هنوز به دکتر مهندس نیاز داریم؟
آقای قرائتی میفرمودند
اگر دکتر مهندس نداشته باشیم میتونیم از هند بیاریم ولی اگر طلبه نداشته باشیم چی؟
:)
این که چند تا طلبه مهارت نداشتند چه ربطی داره آقای مهندس؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۵ محمد موحدسرشت
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به همه.
من در این مورد نظر خودمو میگم:راستش الان با رفتار بعضی از اشخاص به صورت افراط و تفریط،دیدگاه ها مخصوصا جوونا یه مقدار عوض شده،و با روش های قدیمی جذب جوون امکان نداره...
اینکه حوزه بخونیم،بستگی داره،خب یه نفر از اول به درس طلبگی علاقه داره و ادامه می ده،بعضی ها درس فقه واین چیزا دوس دارن،اینا تو دو راهی می مونن که حوزه رو انتخاب کنن یا دانشگاه رو.
چون هم تو دانشگاه درس فقه هست و هم تو حوزه حالا با گرایش های خاص خودش.
یکی از قضیه هایی که باعث میشه شخص یکی رو انتخاب کنه محیط هستش،که کدوم محیط بیشتر می تونه کمک کنه یا باب میلش هستش.
مثلا شخصی که نمیتونه با محیط حوزه کنار بیاد،به نظر شما وارد حوزه میشه،یا برعکس.
دیدگاه ها خیلی مهمه،دیدگاه یه جوون به یک روحانی
من به عنوان یه جوون اگه بخوام به سخنرانی شخصی گوش بدم،قطعا اونی رو انتخاب می کنم که خوشم میاد.مثلا استاد پناهیان که من به شخصه صحبت های ایشون رو خیلی دوس دارم.
یا نه فقط روحانی:مثلا آقای رائفی پور،بعضی از صحبت های ایشون رو گوش میدم.

یه مشکلی هم که هست اینه که جوونا احساس میکنن که روحانی ها نمیتونن افکار و خواسته هاشون رو درک کنن؛یا روحانی ها جلوی اونها رو گرفتن.نمیدونم
البته یک مشکل بزرگ موجود الان اینه:که مذهبی ها(البته بعضی هاشون) در دانشگاه با دیدن دانشجوهای دیگه که پوشش آنها باب میل اونها نیس احساس بالایی میکنن که مثلا اونها تو جهنم هستن این مذهبی ها تو درجه بالای بهشت دارن حال می کنن؛نه این طور نیس از روی ظاهر نمیشه باطن رو قضاوت کرد. یا بر عکس بچه های مد و خاص ،مذهبی ها رو شاید طور خاصی ببینن.

من به شخصه دانشگاه رو انتخاب میکنم،چون با «محیط»حوزه نمیتونم ارتباط برقرار کنم.
اما اگه کسی می خواد وارد دانشگاه بشه باید از نظر فرهنگی،دینی،ولایتی و .... دارای قدرت بالایی باشه
و خدمت آقای باقری،نویسنده و مدیر وبلاگ عرضی داشتم:شما در پاسخ به آقای رحمانی پور اینطور نوشتید(دانشجوهاش افراطی مختلط میخورن و اردوهای مختلط میرن)این جمله صحیح نیس؛شما همه ی دانشجوها رو با یه چوب میزنید،چه بسیار هستن دانشجوهایی که در کمال احترام باهم صحبت می کنن وهیچ بی احترامی هم وجود نداره.«هر کس یه جور رفتاری داره»

ببخشید که زیاد نوشتم.

موفق باشید

از آقای باقری ممنونم که مطالب جالبی رو میذارن و باعث هم فکری و انتقال نظر میشه

یاحق
پاسخ سرباز صفر :
سلام داداشم
چون اسم استاد پناهیان رو اوردید میگم که خود ایشون معتقدند که علاقه به وجود می‌آد و اینکه علاقه ندارم باعث سلب مسؤولیت نمیشه
برای این میگم مسؤولیت که همونطور که میدونید آقای مکارم واجب کردن حوزه رفتن رو
عالی نوشتید محمد جان
زیاد نوشتن شما ینی همراه واقعی ما هستید
و ما هم واقعا به شما علاقه داریم
:)
التماس دعا
طلبه و روحانی بودن لیاقت میخواد که هر کسی نداره.اوایل انقلاب بنا به به دلایلی مثل گرایشات شدید مذهبی در اون زمان مردم میل زیادی به تحصیل در حوزه ها داشتن ولی الان شرایط کاملا برعکس شده متاسفانه.
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
این که ما لیاقت نداریم و ... بهونه است که شیطان به قلب ما میندازه
درسته؟
ببخشید من داشتم الان نظرات رو می خوندم به این جواب شما رسیدم :
پاسخ:
هههه
خیلی ها به خود امیرالمومنین هم میگفتن افراط و تفریطی
:)
مثلا وقتی زیاد میخندیدن میگفتن تفریطی
:)
وقتی با شلاق به بازار میرفتن میگفتن افراطی
:)
درست میگم؟

شما الان دارید خودتون رو با امیرالمومنین مقایسه می کنید؟اگر هر کسی تو این جامعه فقط 0/00000001 خصلت های امیرالمونین رو داشت دنیای ما گلستون که هیچ بهشت میشد.
با عرض معذرت فراوان به شخصه فکر نمی کنم جواب خوبی داده باشید.
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
ههه
اصلا ما قابل مقایسه با خاک پای قنبر امیرالمومنین هستیم که بخوایم خودمون رو مقایسه کنیم؟
:)
من این جواب رو در پاسخ به دوستمون دادم که گفته بودن:
شاید یه مقدار تند روانه دارید بحث میکنید
افراط و تفریط درست نیست اونم با سخن امام علی
یاحق
خب حالا این شبهه مرتفع شد؟
سلام
خب کم بودن تعداد طلبه ها واسه اینه که تنوع رشتشون کم تره ولی ازمون سراسری خدا میدونه چقدر رشته رو داخل خودش داره.
بعد اخه یه مملکت چقدر طلبه میخواد؟شما فکر کار این بنده خدا ها رو هم بکنید.
همون طوری که جامعه دکتر و مهندس و وکیل و ... میخواد طلبه هم میخواد ولی هر کدومش باید تعدادشون انقدری باشه که بعدا کار گیرشون بیاد نه بیکار بمونن.
به نظر من هم زمان با درس دانشگاه خوندن میشه تا حدودی در حد انجام وظیفه و نیازت علوم دینی رو یاد بگیری ولی تو حوزه هم میشه؟(این سوال بودا من جوابش رو نمی دونم)
ما جمعه کنکور داریم برامون دعا کنید.
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
سلام همراه همیشگی سرباز صفر 
:)
رشته هنوز زیاد تو حوزه مطرح نیست
ما خیلییییی طلبه میخوایم
این نیاز رو تو جامعه نمیبینید؟
حد اقل به تعداد هر چهل نفر یک روحانی نیازه
چه نیازی هست کسی که تو حوزه درس میخونه همزمان دروس دانشگاهی هم بخونه؟
ان‌شاءالله موفق باشید
هه
امار میگه واس هر چل نفر یه روحانی لازمه؟
امارتو واس خودت نگه دار
کیه که گوش بده
یه امار جدید بگیر ببین مردم چقد واس روحانیا ارزش قال میشن
پاسخ سرباز صفر :
دوست عزیز
خودت و دوستات رو مردم ندون
:)
روحانیت همیشه محترم ترین قشر جامعست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
این دنیا الان به آدمای باسواد
به استعداد ها
بیشتر نیاز داره تا طلبه هایی که بشن مث شما و نصیحت کنن فقط
خودتو اصلاح کن اول بقیه پیش کش
******* * ** ******* ****
** ** **** ***
پاسخ سرباز صفر :
درسته
این دنیا
به آدمای با سواد نیاز داره که خودشون اصلاح شده باشن و بعد بیان و بقیه رو نصیحت کنن
:)
من در مورد غلط بودن نظرت چیزی نگفتم!
من سلیقه خودمو گفتم
نظرت شاید درست باشه و شاید غلط!
اما من سعی میکنم هم دانشگاه رو بخونم هم حوزه رو!
پاسخ سرباز صفر :
:)
آها
حواسم نبود
شما حتی اگر سلیقتون زیاد هم با اسلام جور نبود باز هم به سلیقتون عمل میکنید
:)
سلیقه نسبیه دادا
ولی حق یکیه
:)
البته حتما حق با شماست
:)
وقتی روحانیت شغلت بشه!
اونوقت اخلاص در عملت به خطر میفته!
خب هر کسی یک نظری داره!
نمیتونی هر نظریو با نظر خودت تطبیق بدی بعد اگه به نظرت نخورد بگی نظرت اشتباهه :)؟
شاید شما نظرت اشتباهه :)
پاسخ سرباز صفر :
:)
متاسفانه اگر نظر من اشتباه باشه نظر بسیاری از علمای دین اشتباه میشه
:)
علمایی که عمرشون رو صرف درس خوندن و تبلیغ کردن 
:)
و نه هیچ کار دگ ای
نه؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۸ علی رحمانی پور
شاید یه مقدار تند روانه دارید بحث میکنید
افراط و تفریط درست نیست اونم با سخن امام علی
یاحق
پاسخ سرباز صفر :
هههه
خیلی ها به خود امیرالمومنین هم میگفتن افراط و تفریطی
:)
مثلا وقتی زیاد میخندیدن میگفتن تفریطی
:)
وقتی با شلاق به بازار میرفتن میگفتن افراطی
:)
درست میگم؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۴ علی رحمانی پور
با نظر پشم شیشه ای موافقم
شغل انبیا اگه توهین حسابش نکنید چوپانی بوده ، یعنی اون زمان اکثرا چوپان بودن و پیامبران در کنار کار های سخت و کشاورزی مردم رو دعوت کردند نه زیر کولر و با تسبیح و لباس فقط
رجب علی خیاط هم مثال خوبی بود
آدم هر شغلی داشته باشه و دانشجوم باشه باید علم دینش رو داشته باشه
پاسخ سرباز صفر :
الإمامُ علیٌّ علیه السلام : تَفَقَّهْ فِی الدِّینِ ؛ فإنَّ الفُقَهاءَ وَرَثَةُ الأنبیاءِ .حدیث
امام على علیه السلام : در دین فقیه شو؛ زیرا که فقیهان وارثان پیامبرانند.
همونطوری که میبینید
نفرمودند چوپانان وارث انبیاء هستند
:)
رجب علی خیاط عالم دین بود؟
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۳۹ علی رحمانی پور
من دانشجوی رشته مهندسی برق قدرتم و دو ترمم مونده که تموم بشه و توی دانشگاه دولتی درس میخونم و نه دانشگاهمون مختلطه نه اردو و افطاری مختلط میریم . حالا بعضی از رشته های نظر هستن که دانشگاهشون مختلطه و اون هم به نظر منم اشتباس ولی خیلی ساده اندیشیه این حرف شما
کاش بدونم سطح چند حوزه اید
شاید منظورتون این باشه به قول شما هر 7 نفر یه روحانی میخوان ولی اون 7 نفر باید مسلمان و مومن باشن و اگه انحراف داشته باشن باید همینجور ولشون کرد !!!!
پس اون 7 نفرم که گفتید اشتباس
اگر حوزه و دانشگاه خودشون رو تحصیل کرده بدونن باید در تعامل باشن ، انتقاد کنید به مسئولینش این همه دانشگاه دارین میتونین جداشون کنین خوب چرا نمیکنن ؟؟؟ قبلا گفتن دانشگاهمون کمه ول الان زیادم هست .
من که دانشجوم تا حدود زیادی از دینم سر در میارم
پاسخ سرباز صفر :
نمیدونم چرا نمیخواید فساد عجیب تو دانشگاه ها رو قبول کنید
بهتون پیشنهاد میکنم آخرین قسمت دکتر سلام رو ( فک کنم 123 باشه ) نگاه کنید. به بخش زیادیش اشاره میکنه
بهتون تبریک میگم که دانشگاهتون مختلط نیست
ولی خب چند درصد دانشگاه ها اینطورین؟ و چند درصد برعکس؟
متوجه اون جملتون نشدم : شاید منظورتون ...
مثل اینکه مطلب رو با دقت نگاه نکردید چون نوشتم سطح چند حوزه اید

پست رو خوندم البته صرفا جهت حفظ شعور ارتباطی
نه دانشگاهای ایران دوزار می ارزن
نه علمای بی عملش

در هر دو مورد اگر "عمل و عرضه" باشه فرد به نوع خودش موفقه
جامعه هم به مهنذس نیاز داره هم به طلبه این بسته به فرده که کدوم نیازو میخواد رفع کنه
به شخصه ترجیح میدم هر جا هستم درست کردارترین باشم که البته نیستم
دیگه عرضی نیست
خدانگهدار
پاسخ سرباز صفر :
این رو قبول دارم که با توجه به اینکه کدوم نیاز رو میخوایم برطرف کنیم باید انتخاب کنیم
ولی خب دقیقا سوال همینجاس
الان کدوم نیاز رو باید برطرف کنیم؟
من که به شخصه وقتی یه طلبه میبینم بیشتر احساس امنیت میکنم
اونو کلی گفتم که میگن طلبه ها راه به جایی ندارن دقیقا همونی که خودتون گفتید منظورمه
چون الان متاسفانه جامعه ما راحتی رو توی چیزای لذت بخش میبنه دانشگاهو انتخاب میکنن
چون فضاش برای پسرای این دوره بخصوص خیلی دل پذیرتره الان دارید میبینید که داریم به چ سمتی میریم
غرب زدگی که رواج یافته دیگه معلومه تقاضا برای طلبگی کم بشه
پاسخ سرباز صفر :
خوشحالم که وقتی طلبه میبینید بیشتر احساس امنیت میکنید
اینطوری که من فهمیدم
شما اگر بخواید بین طلبگی و دانشجویی یکی رو انتخاب کنید طلبگی رو انتخاب میکنید
درسته؟
من به نظرم هر دوش!
بنظر شخصی من روحانیت نباید بشه شغل انسان
شغلو تو دانشگاه و بازار و اصناف باید بدستش بیاری و در کنارش روحانی بشی
روحانیت باید بشه حرفه ات!
مثل رجب علی خیاط!
پاسخ سرباز صفر :
چه شغلی بهتر از شغل انبیاء
چه کاری بهتر از دعوت مردم به سوی خدا؟
این طرز تفکر شما رو اصلا نمیپسندم
و نمیدونم از کجا ریشه گرفته
فکر میکنم شما متوجه کامنت قبلی بنده نشدید درسته؟
پاسخ سرباز صفر :
شدم
:)
نمیشه نظرتون رو بگید؟
:)
این برمیگرده به جامعه و نظام آموزشی الان اکثریت دانشگاهو میپسندن چون این افکارباب شده که
معذرت میخوام طلبه شدن راه به جایی نداره عقاید سفتو سختی دارن ولی تو دانشگاه هم بیشتر دیده میشن هم افراد متفادت
تری رو میتونن ببینن و درکل راحت ترن

ببخشید صریح گفتم فقط از دید کلی گفتم یه وقت فکرنکنید من بدم میاد
چیزایی که از اطرافیانم میشنیدم این بود
پاسخ سرباز صفر :
اگر میشه نظر خودتون رو بگم؟
میشه بپرسم شما که میگید طلبه شدن راه به جایی نداره منظورتون از این جمله چیه؟
من حتی این رو هم قبول ندارم که افراد تو دانشگاه راحت ترن
این افراد تعریف درستی از راحتی ندارند
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۱۸ علی رحمانی پور
سلام
سرباز صفر عزیز با احترام فراوان به روحانیون اما مگه کشور ما چقدر طلبه میخواد ؟؟؟ چقد مجتهد و مرجع میخواد ؟؟؟ هر جایی حتی کنکور هم باید به اندازه نیازش باشه ، شما که حداقل شهریه ای بهتون میدن در بخونید ولی برعکس خیلیا شهریه سنگین میدن برای دانشگاه رفتن و آخر سر همه هم بیکار میشن
خوب بیان بگن ما بعد چهار سال کارشناسی بگیرید کشور ما n نفر مهندس میخواد و n نفر دکتر و یا هر گرایش دیگه نه اینکه بیاد و هی راه بده و مدرک بده .
پس ایراد به دانشگاه های مام وارده
مورد بعدی هم ارتباط حوزه و دانشگاس که باید با هم در تعامل باشن نه در ضدیت
موفق باشید
پاسخ سرباز صفر :
:)
این که ما چند تا طلبه میخوایم رو کارشناسان میگن به ازای هر هفت نفر یا یازده نفر و به قولی دیگر چهل نفر یک روحانی برای جامعه نیازه
خب حالا ما اگر حتی همون 40 نفر رو هم بگیریم میدونید چه رقم عجیبی کم داریم؟
حوزه چطوری میتونه با دانشگاهی که دانشجوهاش افطاری مختلط میخورن و اردوی مختلط میرن در تعامل باشه؟

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۲ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۲ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است