سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

سرباز صفر : یکی از سوژه هایی که در سال های اخیر مورد توجه جوکران ایرانی قرار گرفته است و بعضا به وسیله به سخره گرفتن آن هدف‌های شومی از جمله تمسخر نظام را دنبال می‌کنند، فرهنگستان زبان و ادب فارسی با مدیریت غلام‌علی حداد عادل می‌باشد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی یکی از چهار فرهنگستان ایران است که حوزه‌های گوناگون علمی، ادبی، و هنری را در ایران و قلمرو زبان فارسی از جنبه‌های مختلفِ موضوعی تحت پوشش قرار می‌دهند. این فرهنگستان به حوزهٔ زبان و ادبیات فارسی می‌پردازد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی طیّ نامه‌ای به نیروی انتظامی اعلام کرد به کار بردن نام «نوتِلابار» برای مغازه‌هایی که اخیراً در سطح شهر دایر شده‌اند، خلاف قانون «ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» است و مطابق قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین اعلام کرد نام «نان داغ، شکلات داغ» را برای این اماکن پیشنهاد و توصیه می‌کند که صاحبانِ این مغازه‌ها از آن استفاده کنند.

نظر شما درباره این اقدام فرهنگستان زبان و ادب فارسی چیست؟
آیا اینگونه اقدامات تاثیری بر فرهنگ مخاطبان این مکان ها خواهد داشت؟
آیا فرهنگستان زبان و ادب فارسی می تواند نام تعیین شده برای یک برند را تغییر دهد؟
نظرتان در مورد نام جایگزین شده "نان داغ شکلات داغ" چیست؟

 

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

سرباز صفر

نظرات  (۴۵)

۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۱:۱۶ گلستان بلاگ
سلام
خداقـــوت
مطلب شما در سایت گلستان بلاگ انتشار یافت
http://golestanblog.ir/%D9%86%D9%88%D8%AA%D9%90%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%BA-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%BA%D8%9F-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7/

موفق و پیروز باشید

یا علی
پاسخ سرباز صفر :
سلام
متشکرم
:)
منظورم به قول شهید مطهری جنگ زرگری ست
دو نفر سر یک پتو دعوا می کنند نفر سوم آن را بر میدارد و آن دو هنوز درحال دعوا هستند (نقل به مضمون)
در کرج من دیدم بعد از این داستان ها حداقل 7-8 مغازه نوتلابار و نوتل لند و اسم های دیگر باز شدند که محصولات را با قیمت بالا هم می فروشند.
اما به دلیل موج رسانه ای ایجاد شده مردم با آن آشنا شده و خرید می کنند
اگر تبلیغ نمی شد به دلیل گران بودن محصول ورشکست میشد
درهرصورت الان هم نه جلوی اسم آن گرفته شده نه جلوی فروشش که ضربه ای به اقتصاد مملکت است.
پاسخ سرباز صفر :
سلام
یادی از شهید کردید
ایشالله دست ما رو هم بگیرن
و امیدواریم جلوی اینا هم گرفته بشه
یادمون نره آقا فرمودند
بنده از کلمه برند خیلی بدم می‌ آید.
این دعوایی که بین اسم این محصول پیش آمد
بجز معروف شدن و برند آن نتیجه ای بیش نداشت
گویی آقای حداد آگاهانه یا غیر آگاهانه به تبلیغ این محصول پرداختند
بماند که بعد از رفع کوچک تحریم این جور چیزها درکشور زیاد شده و باید نگران شد.
پاسخ سرباز صفر :
درسته که یکم تبلیغ شد ولی خب اگر جلوی اون گرفته نشه یک عمر تبلیغش میشه
درست میگم؟
اینکه شکلات با ابنبات فرق داره رو می دونم و ممنون از یاد اوریتون ولی من حتی شکلات تلخ رو مثال زدم .
(نظرتون راجب سرو نکردن و نخوردن قهوه چیه ؟ هوم ؟ چون یکی از قهوه های رایج و خیلی اسون که تو خونه هامونم هست قهوه ترکه . یا جزو معروف ترین قهوه ها قهوه ی ایتالیایی رو می شه نام برد .
یا مثلا شما می تونید از اینترنت و این وبلاگ استفاده نکنید چون اینترنت و وبلاگ نویسی و اینا بیشتر در کشور های خارجی مخصوصا کشور هایی که ما باهاشون مشکل داریم رایج بوده و هست .
گوشی نداشته باشید ؟ مخترعش اونا بودن !
شبکه های اجتماعی رو که اصلا نمی گم !
تلفن هم که می دونید در جریانش هستید !
اصلا شکلات نخورید چرا بخورید وقتی که محل یافت شدنش تو امریکا بوده و یه جورایی تعلق داره بهشون ؟ چه ایرانی چه خارجی نخورید . بخورید غیر مستقیم هم حمایته دیگه. )
نظرتون راجب اینا چیه ؟ واقعا فکر کردین اگر از نوتلا بار خرید کنیم یا یه همچین چیزی پولش برای اوناعه ؟ از اونا حمایت می شه ؟ بازم حرف اولم اینجا ایرانه . ولی راجب اینکه این ها اثراتشه و اینکه چه چیزهایی می تونه این شکلات ها به همراه خودش داشته باشه موافقم ولی این نوتلا هستش ( در صورت اصل بودن ) و تایید شدست و شما مجبور به واردات اون مخصوص کشورمون نیستین بلکه می تونید خودتون مستقیم از یه کشور دیگه بخرید .
پاسخ سرباز صفر :
من گفتم برند
به نظر شما اینترنت و تلفن و ... برند هستن؟
نظرتون محترم
ما میتونیم همون لفظ نوتلا رو استفاده کنیم
هرچند اگر تو جهان نوتلا به عنوان یک حامی تروریست شناخته بشه
:)
ب اون نوتلا سرا خیلی موافقم ولی خانه نوتلا هم می تونیم بهش بگیم ولی می دونم خانه شکلات داریم .
یه چیزی خیلی نظرم رو جلب کرد و می خوام بگم و شاید به من مربوط نشه : یه دوست عزیزی گفتن اینا سطحیه باید ریشکن کنید کلا. اولا که این نوتلا و کلمه بار بعدش و اینکه بشه نان داغ شکلات داغ و اینکه مشکل فرهنگستان پارسیه ربطی به دین داره واقعا ؟ می شه ربطش رو مشخص کنید دقیقا ؟
گفتند که مشکلات حس نا امیدی در مردم است : شکلات یک ماده انرژی بخش / زا هستش و مخصوصا شکلات تلخ می تواند به عنوان یک ماده دارویی برای درمان افسردگی و یا بیماری های روحی دیگر استفاده شود . اصولا شیرینی ها و خوراکی های شیرین همون طور که طبق سنت های ما ایرانی ها هم هست ( در جشن ها و مجالس شاد از ان استفاده می شه ) باعث خرسندی طرفین می شه حالا می خواد شکلات باشه شیرینی باشه اصلا عسل باشه . در بیشتر افراد شیرینی می تونه حس رضایت ایجاد کنه و این به یه سری از دلایل علمی مثل اینکه شما وقتی می ترسین نا خداگاه فشارتون می یوفته ولی وقتی شیرینی می خورین فشارتون بهتر می شه هستش .
پاسخ سرباز صفر :
ربطش به اینه که نباید از برندی حمایت کنیم که متعلق به کشوریه که داره از تروریسم حمایت میکنه
درست میگم
؟
شکلات با آب نبات فرق داره
:)
جهت یادآوری گفتم
۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۵:۵۲ سید مهدی رییس السادتی
سلام
بله خوب نیست اسامی بیگانه رواج پیذا کنه.مخصوصا اگه حاوی بار معناییه منفی باشه
قالبتونم زیباست ولی یه مقدار کم رنگه نمیدونم چرا
پاسخ سرباز صفر :
سلام
ینی شما با نون داغ کباب داغ موافقید؟
۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۵:۲۶ دی ال پروژه
سلام
از دنبال کنندگان شما هم شدم

موفق باشید
پاسخ سرباز صفر :
سلام
این افتخار ماست
التماس دعا
۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۵:۰۷ محمد جواد
نان داغ شکلات داغ اسم خوبیه ، اشتها رو تحریک میکنه


وبلاگ جالب وخوبی دارید
شما رو دنبال میکنم
خوشحال میشم به ما هم یر بزنید ونظر بدید
پاسخ سرباز صفر :
سلام
درسته
اسم جالبیه
ولی یکم طولانی و خیلی شبیه نان داغ کباب داغ، تکراریه
اینطور نیس؟
لطف شماست که ما رو دنبال میکنید
حتما بهتون سر میزنم و نظر میدم
التماس دعا
۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۰:۲۶ سلمان مهدوی
سلام
اعتقادم بر اینست مسکن انسان را درمان نمیکند ، مسکن فقط برای درمان موقت است.
باید مشکلات ریشه ایی را بهش توجه کرد
مشکلات ریشه ای کم توجه شدن مردم به ملی و اسلامی گرایی است.
مشکلات حس ناامیدی در مردم است. اینها باید راه علاج برایش پیدا کرد.
و در آخر این مطلب رو ذکر کنم که دوستان فرهنگستان از روی دغدغه این اسم ها رو ریز میشن
پاسخ سرباز صفر :
خب حالا نظرتون راجع به این اسمی که دوستان گذاشتن چیه؟
صاحب نظر نیستم
حداقل در این مورد:)
پاسخ سرباز صفر :
:)
حتی نظر غیر کارشناسی؟
:)
۲۱ تیر ۹۵ ، ۰۰:۲۱ آبان دخت ...
:)
سر میزنم حتما :)
پاسخ سرباز صفر :
لطف میکنید
۲۱ تیر ۹۵ ، ۰۰:۱۸ آبان دخت ...
من تخصصم رو در فرهنگستان و آوردن معادل فارسی برای واژه های بیگانه و اینا عرض کردم که ندارم! نه تو قالب وبلاگ و جذب مخاطب :) انتقادای من اینجا بیشتر برای وبتون بود...نفعی هم به حال من نداره :)
پاسخ سرباز صفر :
سلام
درسته
متشکرم از حضورتون در سرباز صفر
امیدوارم باز هم به ما سر بزنید
۲۱ تیر ۹۵ ، ۰۰:۱۱ آبان دخت ...
انتقاد اگه سازنده و به درد بخور باشه چ اشکالی داره؟ :)
پاسخ سرباز صفر :
:)
شما که تخصص نداری از کجا میدونی سازنده و به درد بخوره؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۷ سربازکوچولو ...
چه وبلاگ خوبی دارید
پاسخ سرباز صفر :
سلام
متشکرم دوست عزیز
این نظر لطف شماست
با حضورتون در سرباز صفر خوشحالمون می‌کنید
:)
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۷ سربازکوچولو ...
چه وبلاگ خوبی دارید
پاسخ سرباز صفر :
باز هم
:)
سلام
متشکرم دوست عزیز
این نظر لطف شماست
با حضورتون در سرباز صفر خوشحالمون می‌کنید
:)
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۴ آبان دخت ...
نمی دونم خب! من تا حالا معادل نیاوردم واس کلمه ای :)) صداقت از این بیشتر؟؟؟ :دی
پاسخ سرباز صفر :
:)
ممنونم واقعا فقط بلدید انتقاد کنید
:)
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۵ آبان دخت ...
خواهش می کنم!
اما باکسا هنوز تار هستناااا

+ نظر دادن با کارشناسی کردن و نظر قطعی در مورد اینکه نوتلا بار بااااااید حذف شه یا نباااااید حذف شه فرق داره :)
پاسخ سرباز صفر :
خب به نظرتون چه اسمی میتونه مناسب باشه؟
:)
خخخخ نه

اگه برند جهانی نبود موافق بودم
ولی چ فایده نظرما که برای کسی مهم نیس اونا کار خودشونو کردن

یه چیزی درباب نگه داشتن سنت کشورمون بگم خیلی راست میگن از شاعرای مشهورمون مثل
حافظ و مولانا و ... که کشورای بیگانه به نام کشور خودشون ثبت کردن جلوگیری میکردن
اینا جزو میراث و فرهنگ کشورمون نبودن؟؟ فقط بلدیم تا یه واژه خارجی میاد سریع فارسیش کنیم
از اونور دارن فرهنگ کشورمونو که ایرانو به همچین شخصیتای بزرگی میشناختن راحت میدزدن
هیچکسم اعتراض نمیکنه کاش ایناهم برای ما مهم بود


پاسخ سرباز صفر :
هههه
درمورد حافظ و مولانا و ... حرف خیلی زیاده
شاید ی بار نظرمو درموردشون گفتم
:)
ممنونم که سرباز صفر رو مکانی برای ارائه دغدغه هاتون می‌دونید
به قول دوستمون
مانا باشید
:)
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۳:۰۱ آبان دخت ...
من کارشناس اینجور مسائل نیستم و دستی درش ندارم وگرنه پیشنهاد میدادم! وقتی تو چیزی تخصص ندارم بهش ورود نمی کنم :)

+ شما اینجوری می گید من هی انتقاد میاد به ذهنم!
مثلا
سایز نوشته ها ی پاسخ کامنت رو کمی بیشتر کنین!
این کمرنگ پررنگ شدن و تار شدن قالب یکم اذیت می کنه!
اسم کامنت گذارا قرمزه...چشم اذیت میشه!
کمی وبتون شلوغ شده به خاطر ستونای دو طرفش و چیزایی که توشه!
شما اگه می خواید وب موفقی داشته باشید باید در عین سادگی و به دور از تبلیغات مختلف مخاطب جذب کنید! با پست هایی که مردمو به طرف خودش بکشونه...
این ها رو دوستانه خدمتتون عرض کردم برای بهتر شدن وبتون...
موفق باشید
یاحق
پاسخ سرباز صفر :
سلام دوست سرباز صفر
برای این میگم دوست که از ما انتقاد می‌کنید
با عنایت به انتقادات شما
اولا کم رنگ پررنگ شدن قالب درست شد
ثانیا اسم کامنتا از قرمز بودن خارج شد
ثالثا سایز پاسخ کامنت ها هم بیشتر شد
رابعا خلوت کردن وبلاگ کمی وقت میبره ولی از آنجا که هدف ما رضایت شماست به زودی وبلاگ رو خلوت تر میکنیم
بابت انتقادات زیباتون واقعا ممنونم
استفاده کردم
خیلی خوب بود
باز هم به ما سر بزنید
از بحث دور نشیم
شما اگر کارشناس نیستید چطوری نام رو رد می‌کنید؟
:)
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۲:۵۱ آبان دخت ...
من نمیگم نوتلا بار خیلی عالیه! میگم اگه دارن معادل میارن حداقل یه چیزی بیارن که بش بخوره!

+ ممنون بابت توجهتون.
اینجوری بهتر شد :)
پاسخ سرباز صفر :
سلام
خب مثلا چی؟
شما میتونید پیشنهادی بدید؟

وظیفم توجه به مخاطبانمه
خدا رو شکر که بهتر شد
حالا میتونم مخاطب خوبی مثل شما رو حفظ کنم
التماس دعا
بله همون اولم گفتم نوتلابار لاتینه
شما گفتی بار مشکل داره گفتم اگه بنا به کلمه ی باره که تا دلت بخواد این واژه رو تو فرهنگ خودمون داریم
چرا ما همیشه میریم سمت نکات منفی ؟؟

بعدم به نظرم اگه با کلمه بار مشکل دارن نباید واژه نوتلا رو حذف کنن چون این یه برند معروفه که از روی این
اسم داره فروش میکنه

مثلا بذارن نوتلا سرا یا نوتلای خالی بدون پسوند بار

که حداقل یه برند معتبرو نابود نکنن
پاسخ سرباز صفر :
ههه
ممنونم واقعا
کلا زیر بار شکلات و شکلات داغ و ... نمیرید نه؟
:)
من راجب اینکه یه برند جهانیه گفتم که معلوم نیس و اینکه اینجا ایرانه حداقل تو پایتخت مشاهده شده برند های جهانی که به چه اسونی (با زدن چسب) برداشته شدن و تغییر ملی پیدا کردن :)
بعدشم ببخشید شما زورتون می یاد بگین نان داغ کباب داغ ؟ فوقش نمی گین می گین کبابی
پس اینم بگین نان داغ شکلات داغ ! فوقشم بگین شکلاتی یا بگین شکلات داغ یا هر چیز دیگه ای .
تو نظرات نظری رو دیدم برای اینکه شکایت نمی کنن ؟: باید بگم که یه جوری می گین انگار ما جدی جدی برند اونارو استفاده کردیم یه خورده توجه کنید ببینید واقعا این همونه ؟ در ضمن الان تازه فرهنگستان پارسی دست به کار شده با این کار بقیه ارگان ها هم بیدار خواهند شد نگران نباشید اصلا .


خیلی متشکر هستم از اون دوست عزیزی که راجب قالبتون گفتن منم می خواستم تو این نظرم بگم خیلی بده درسته به نظرم سورمه ای با قرمز می خونه اما رنگ مناسبی برای کامنت نی .
پاسخ سرباز صفر :
سلام
ایده شکلاتی ایده جالبی بود
:)
بله
من هم به انتقاد ایشون عمل کردم
به نظر شما الان کامنت ها بهتر شدن؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۲:۲۹ آبان دخت ...
از شکلات داغ فکر کنم بهتر باشه :|

+ خوبه که انتقاد پذیرین!

در مورد بخش کامنتا ینی همه تعریف کردن؟ خلاقانه س اما رنگ قرمزش خوب نیست!همینطور کوچیک بزرگ شدن و اینا...

محتاجیم به دعا
پاسخ سرباز صفر :
سلام
من نمیدونم چه تعلق خاطری به کلمه نوتلا بار دارید که زیر بار اون موج معنایی منفی کلمه بار رفتید
طبق انتقادتون عمل شد و بخش نظرات تغییر کرد
امیدوارم همیشه از سرباز صفر راضی باشید
التماس دعا
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۲:۰۳ آبان دخت ...
کلا سکوت می کنم در برابر این حرکت! هر وقت آمریکاییا و اروپاییا واس باقلوا و گز معادل آوردن مام می تونیم برا نوتلا بیاریم!

ضمنن با عرض پوزش بگم قالبتون اصلا جالب نیست همچنین بخش کامنت ها! رنگ باکس کامنتا چشمو اذیت می کنه و اینکه حتما باید بریم رو باکس پاسخ شما تا جوابتون درشت شه و ببینیم هم کاملا اعصاب خوردکنه! :|
تند رفتم ولی همینقد با دیدن کامنتا چشمام اذیت شد1شرمنده!
پاسخ سرباز صفر :
سلام
ینی همون اصطلاح نوتلا بار رو استفاده کنیم؟
متاسفانه بار معنای جالبی نداره
در مورد قالب هم
خیلی انتقاد از قالبم شده
و من همه رو قبول کردم
خیلی هم خوشم اومد
دوستان هم میدونن که من انتقادات رو قبول میکنم
ولی باید اعتراف کنم
اولین کسی بودید که به بخش کامنتا انتقاد کردید
به هر حال
امیدوارم بتونم بهترش کنم
ممنونم که به ما سر زدید
التماس دعا
:)
در رابطه با نظر parna jp باید بگم اصلا ربطی نداره خب ایران باشه این یه برند جهانیه که وارد ایران شده
ایرانیا که تولیدش نکردن الان بخوایم سنت زبان فارسی رو حفظ کنیم

-------------------------------------------------------
جواب نظر آقای باقری

کلمه بار گفتید که خودش یه کلمه ی فارسیه به تنهایی استفاده نمیشه نوتلاباره باهم خونده میشه وقتی کلمه ی بار با کلمه ی دیگه ای ترکیب بشه معنیش عوض میشه

مثل اینا
بار عام= به معنی میهمانی بزرگ و عمومی
بارده= به معنی محصول دهنده
میدان بار= محل عرضه محصولات
بارگاه= محل ارامگاه/گورستان مقدس یا خیلی محترم در نزد مردم

پس کلمه نوتلا + بار درواقع خودش ترکیب لاتین و فارسیه

اصلا خودشونم نمیدونن دارن چیکار میکنن اگه اینجوریه چرا کلمه( باردار) رو مشکل نمیدونن ؟؟؟

این همه واژه (بار) تو لغاتمون داریم

الان فقط این نوتلابار بد بود؟؟


پاسخ سرباز صفر :
وااااای
نمیدونستم باید این رو هم بگم؟؟؟؟؟
بار در کلمات بارده ، میدان بار ، بارگاه و ... یک کلمه فارسی است اما در کلمه نوتلا بار یک کلمه انگلیسی می‌باشد.
البته من مطمئنم شما این رو میدونستید
نه؟
آقای حداد پول میگیرن برای اینکار از خودشون بپرسین ;)
پاسخ سرباز صفر :
یه جوری صحبت میکنید که انگار باید بگم آره پیامشو رو گوشیم دیدم حوصله نداشتم جواب بدم
:)
نظرات سازندتون رو ارائه بدید لطفا
نظرمو خواستین و صادقانه حرفمو زدم.
درستیش که‌از نظر من درست نیست، عین حقیقت رو گفتم درمورد جایگاه شغلی ریس فرهنگستان ادب فارسی
ایشون حتی نکرده برای کلمه‌ی بار که به تعبیر خودت نامناسب در فرهنگ ما معادل پیدا کنه بیشتر جوک ساخته که واقعا هیچکس در حالت نرمال نمیتونه چنین خلاقیتی در بدل کردن کلمات نشون بده
نصف اون پولی که بعنوان بودجه می‌رسه دست اوشون و دود میپشه رو بدن به طنز پردازای مملکتمون خیلی جایگذین های بامزه تر و مردم پسند تری
میسازن
پاسخ سرباز صفر :
خب به نظر شما به جای نان داغ شکلات داغ چه عبارت یا واژه دیگری استفاده کنیم؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۱:۱۸ مهدی بردیا
خشت اول چون نهد بنا کج ...درود دوستان فقط می خواستم یادآوری کنم فرهنگستان ادب پارسی، نه فارسی.سپاس گذارم
پاسخ سرباز صفر :
ههه
این هم نکته ای بود بس خنده دار
ولی میشه نظرتون رو درمورد مطلب بگید؟
:)
نظرم‌اینه آقای حداد جنس مرغوب تری استعمال کنن این طوری اون یازده میلیارد بودجه دریافتی حلال بشه لااقل
پاسخ سرباز صفر :
ترجیه میدم در این مورد صحبت نکنم چون احساس بدی نسبت به این پیام دارم.
ولی احساس میکنم اصلا ادبیات جالبی نداره
درست میگم؟
به نظر من خیلی هم خوبه . چون اینجا ایرانه و اون نوتلا بار عامه نیست و مطمئنم که همه برای یک بار هم که شده از خودشون پرسیدن که اصلا از کجا معلوم که فیک نباشه ؟
در ضمن برای نظر اون دوستمون که گفتن یاد نان داغ کباب داغ می یوفتن هم بگم که شما اینجا متن نامه رو ننوشتین و درج نکردین ولی اگه نامه رو مطالعه کنید می بینید که خود اقای حداد عادل به این موضوع که چون نان های مخصوصی در اونجا سرو می شه اشاره کردن برای همین این پیشنهادو دادن که من فکر می کنم بر گرفته شده از همونه و خیلی هم خوبه . مگه چه اشکالی داره ما سنت هامون رو با حفظش مدرنیته کنیم ؟ اینم یه جورشه دیگه :) و اینم اضافه کنم که صرفا نوشیدنی سو نمی شه و می تونه یه وعده غذایی برای افرادی که کم می خورن باشه و من به نا سالم بودن و کامل نبودنش هم کاری ندارم مهم اینکه سیر می کنه :)
در ضمن اینکه لفظ شکلات داغ رو تو این اسم به کار بگیریم به نظر من خیلی لذیذه و شاید همه ی مردم از اینکه نوتلا چی هست و چه چیز خوش مزه ای هست خبر نداشته باشن مخصوصا در شهرستان ها و لی وقتی شکلات داغ رو ببینن متوجه بشن و بیشتر جذب بشن .
پاسخ سرباز صفر :
ینی به نظر شما نان داغ شکلات داغ خیلی بلند نیس؟
نوتلا ی برنده جهانیه
چطوری اسمش رو تغییر بدیم؟
خیلی از کلمات انگلیسی رو نمیشه به فارسی برگردوند چون کلا زیرو رو میشه
نان داغ شکلات داغ یکم طولانیه اصلا این کلمه شکلات که خودشم لاتینه کلمه داغ هم ترکی
چ راحت برندای معروفو تغییر میدن !!
یه سوال اونوقت اونا از ماشکایت نمیکنن؟؟ بالاخره اسم یه برندو تغییر دادن تو هیچ کشوری این کارو نمیکنن
پاسخ سرباز صفر :
خب این کلمه بار در فرهنگ ایرانی اسلامی اصلا معنای جالبی نداره
این رو چکارش کنیم؟
خب اگر نان داغ شکلات داغ نزاریم چی بزاریم؟
شکلات دگ تقریبا ایرانی شده
خب انگلیسیش میشه چاکلت و فرانسویش میشه شوکولا
به نظر شما چکار کنیم؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۰:۵۵ مجله ویترینو
سلام بر سرباز صفر من همیشه سعی میکنم برای تمام مطالبتون نظر بزارم و درسایتتتون مشارکت بیشتری داشته باشم و همیشه در خدمت حاضرم در مورد این قضیه هم که اول هم گفتم چیز خیلی خوبیه و راه حلش هم همین کار است و در ضمن تمام مردم ایران شکلات رو خیلی دوس دارن...التماس دعا،یا علی
پاسخ سرباز صفر :
سلام
همراهی ما توسط شما در سرباز صفر برای ما اثبات شدست.
شما از مخاطبین حرفه ای ما هستید
ما شما رو دوس داریم
التماس دعا
کی صریح ابراز کردم؟ابراز نکنم؟دیگه نمی کنم. :(
ندشد چطوره؟سر واژه سازی کردم. :)
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
من گفتم نکنید؟؟؟
خخخ
آره
ندشد خوبه
یادم باشه به دکتر بگم
ریاست جمهوری حالش خوب نیست فعلا زوده بفهمه چی مایه ی پیشرفته چی مایه ی پس رفت.
فعلا با کدخدا رابطه برقرار کرده ببینم کارمون به پیشرفت میرسه یا نه؟؟!
افرین حرف اقا باید عملی بشه ولی تو دانشگاه دیگه مدارس از ما گذشت. :)
شکلات همه چیزش خوبه چه داغش چه سردش چه ولرمش.
ان شاا... مانا هم بمونید.
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
چقدر صریح احساستون رو نسبت به سرباز صفر بیان میکنید
:)
نون داغ شکلات داغ خوبه ولی یکم بلنده نه؟
اره موافقم هر چی باشه از نوتلابار بهتره خو.
والا خوندنش هم سخته.اصلا تا فارسی هست چرا زبانهای دیگه؟
کاشکی این زبان رو کلا از نظام اموزشی ما حذف کنن یه نفس راحت بکشیم. :)
موفق و مانا باشید
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
:)
والا
آقا هم گفتن که به زبان های دگ روی بیاریم
متاسفانه ریاست جمهوری فراگیری زبان انگلیسی رو عامل پیشرفت کشور میدونند.
مانا هستیم
:)
راستی نظر شما در مورد نون داغ شکلات داغ چیه؟
خوبه؟
خخخ
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۵۲ مجله ویترینو
خیلی هم عالی است عده با گذاشتن اسم های بیگانه و عجق وجق می خوان بگن ما خیلی چیزا بلدیم...
پاسخ سرباز صفر :
میدونستید این نوتلا از معروفترین برند های شکلات دنیاست؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۱ مهیار شجاع
خودم میخورم از تعمش خوشم میادا ولی نمیشه !
نمیدونم چرا
پاسخ سرباز صفر :
آهاااا
کم کم داری اعتراف می‌کنی که تو هم شکلات دوس داری
ههه
میدونستم
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۲۴ مهیار شجاع
فقط تو مهمونی ها که تعارف میکنن میخورم!
اونم خیلی سخت...
پاسخ سرباز صفر :
من هنوزم درک نمیکنم چرا
واقعا چرا؟؟؟
ههه
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۹ مهیار شجاع
ههههه
اطرافیان هم خیلی علاقه دارن به شکلات و به من میگن تو هم بخور اما من پاپس نمیکشم!
حالا هی بگن چه خوشمزه اما نوچ :)

پاسخ سرباز صفر :
تا حالا خوردی؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۳ مهیار شجاع
راستش من کلا شکلات دوست ندارم!و نمیخورم!
پست تر از اون چیزی که فکرشو کنی :)
پاسخ سرباز صفر :
واقعا؟؟؟
چه جلب
من میدونم شکلات برای سلامتی ضرر داره ولی لا مذهب اینقدر خوش مزه هس که آدم نتونه از کنارش رد شد
مخصوصا از نوع تلخش
:)
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۹ مهیار شجاع
اره دیگه.
اینجوری انگار دارن به کباب توهین میکنن!
پاسخ سرباز صفر :
ههه
نه باو
ینی اینقد شکلات در نزد شما جایگاه پستی داره؟
:)
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۷ مهیار شجاع
درسته حرفتون.
اینجاست که فرهنگستان زبان و ادب فارسی باید یه فکری بکنه!
نه نان داغ شکلات داغ
پاسخ سرباز صفر :
ههه
فقط به خاطر اینکه یاد کباب میفتی؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۲ مهیار شجاع
نه اصلا
برای همه چی که نمیشه معادل فارسی انتخاب کرد!
پاسخ سرباز صفر :
خب کلمه بار در فرهنگ فارسی اصلا معنای جالبی نداره
این رو چکارش کنیم؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۰ مهیار شجاع
نه این چیه آخه
آدم یاد نان داغ کباب داغ میوفته!
پاسخ سرباز صفر :
خخخ
کباب خوبه که!!!
ههه
ینی راضی نیستی؟
من که موافقم بگید همینو تایید کنن.:)
پاسخ سرباز صفر :
واقعا با نان داغ شکلات داغ موافقید؟

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۱ مخالفین ۲
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است