سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

دانش‌آموزان قربانیان اعتصاب معلمان در مدارس هستند

پنجشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۵۳ ب.ظ

سرباز صفر : از مدتی قبل از عید بود که معلم ها به جای تدریس به دانش آموزان به اعتصاب پرداختند و کلاس ها را خالی گذاشتند و به جای تفکر برای پیشرفت دانش آموزان اتها به فکر منافع خود بوده و به تبعات این خالی گذاشتن کلاس ها فکر نکردند .

سرباز صفر در ادامه این مطلب به بررسی و تحلیل مشکلات به وجود آمده در مدارس به خاطر این اقدام معلم ها کرده است. امیدواریم با مطالعه آن کمی شرافت شغل معلمی را یادآوری کرده باشیم.ان‌شاءالله

خداوند بخشنده مهربان علوم مختلف را به حضرت آدم علیه السلام آموزش داد و هنگامی که ملائک از او پرسیدند چرا انسان مفسد فی الارض را آفریدی فرمود : من می دانم و شما نمی دانید. اسلام را دین خود برگزید و برای تعلیم مفاهیم آن به انسان ها پیام آورانی از میان خود انسان ها انتخاب کرد تا این مفاهیم را با توجه به سطح تفکر انسان ها به آن ها آموزش دهد . بدین ترتیب پیامبران برگزیده از سوی خداوند، پس از خداوند، اولین معلمان انسان ها بودند که تعالیم انسانی را مستقیما از وحی دریافت کرده و بدون کم و کاستی به دیگر انسان ها تعلیم میدادند. پس از پیامبران نیز امامان علیه السلام، به تعلیم و تربیت کسانی پرداختند که برای فراگیری علم و راه زندگی از خود اشتیاق نشان داده و خود را مطیع علم دقیق ائمه می دیدند.

امام خامنه‌ای در این باره می فرمایند :

شغل معلمی، همان شغل انبیاست. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله معلم همه بشر است و بعد از او، حضرت امیر باز هم معلم بشر است.

پس یکی از بزرگترین مسئولیت ها در راه سعادت یک ملت، شغل معلمی است. همه انسان هایی که قرار است در یک کشور مسئولیتی را به عهده بگیرند ابتدا باید زیر دست کسی قرار بگیرند که آنها را تعلیم دهد. پس می توان گفت معلمی شغل آدم سازی است.

امام خمینی (ره) در کتاب صحیفه نور می نویسد :

هر مقداری که انسان عظمتش را زیادتر باشد، مسئولیتش زیادتر است و چون معلم عظمتش زیادتر است، مسئولیتش زیاد است.

البته گفتن این مقدمات تنها یادآوری بود زیرا همه شما عزیزانی که این مطلب را مطالعه می کنید از کودکی همه این ها را شنیده‌اید اما هیچ کس به ما نگفته بود تعداد زیادی از معلم ها ممکن است به خاطر عدم دریافت حق خود از تعلیم و تربیت دانش آموزان دست بکشند.

مدتی است که در مدارس سراسر کشور دیده می شود که معلمان در زمانی که در آن موظف به تدریس دانش آموزان هستند، به قول خودشان اعتصاب می‌کنند. این اعتصاب به یکبار و دوبار نیز ختم نمی شود و از قبل عید شروع و تا اکنون نیز ادامه دارد.در بسیاری از این اعتصاب ها مدرسه از زنگ اول تا زنگ آخر به حالت تعلیق در آمده و تنها دانش آموزان در کلاس یا حیاط مدرسه قرار می گیرند تا زمان مدرسه بگذرد.

پس می توان گفت تنها قربانی این اعتصاب های کش دار دانش آموزان هستند. آنها هستند که از درس و ... باز می مانند و نمیتوانند به راه خود ادامه دهند. اگر معلم کمی وجدان داشته باشد وقت برای تعلیم به دانش آموزان را صرف اعتصاب برای حقوق و هر چیز دیگه ای نمیکند.

سرباز صفر در اینجا راهکاری عملی به همه معلمان عزیز می دهد که با عملی کردن آن نه تنها از وقت دانش آموزان زده میشود و در حقوق آنها شبهه به وجود می آید بلکه بسیار بهتر از این اعتصابات مدرسه ای است.

شما عزیزان می توانید اعتراض خود را به صورت دست جمعی  در خارج ساعت مدرسه در محل آموزش و پرورش یا هر جایی که خودتان بهتر می دانید اعلام نمائید.

امید است با خواندن این مطلب کمی به وجدان معلمانی که با اعتصاب های بیهوده وقت دانش آموزان را هدر میدهند کمی بر بخورد و بفهمند که اولین مسئولیت آن ها تعلیم و تربیت دانش آموزان است و نه اعتصاب کردن برای حق و حقوقی که هیچ ربطی به دانش و دانش آموز ندارد.

نویسنده : سرباز صفر | sarbaz0.blog.ir

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

نظرات  (۶)

با سلام و خدا قوت خدمت برادر عزیزم سرباز صفر
برادر عزیزم من به عنوان یک معلم باید چطوری حقم را بگیرم بعد از 10 سال سابقه خدمت با 900 هزار تومان چطوری خرج زن و فرزندم را در بیارم
اگه اعتراض و اعتصاب نکنم کی به فکر منه
اولا بیشتر اعتصاب ها در روز پنج شنبه بوده که حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشه ثانیا یک روز مدرسه نرفتن بهتره یا کل سال به فکر شغل دوم بودن و با تمام فکر و تمرکز سر کلاس نرفتن .
شما یکطرفه به قاضی رفته اید و فقط یک بعدش رو می بینید ولی ما معلمان تمام زوایای قضیه را با پوست استخوان درک میکنیم
امید است در مطالب بعدی بجای قضاوت بیشتر روی موضوع تامل بفرمایید
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
اولا من نگفتم تعصب نکنید گفتم جوری اعتصاب کنید ک به درس دانش آموز ضرر نخوره
ثانیا پنج شنبه ها ما کلاس داریم
درسته به نظر من هم باید معلمان در جلوی اداره خارج از وقت موظف خود انتقاد خود را اعلام کنند.
خسته نباشی برادر
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
علیک سلام برادر
علی علی
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۵۶ ابوالفضل قادرزاده
با عرض سلام و خداقوت خدمت شما دست اندرکاران وب سایت
اگه براتون ممکنه وب سایت مسجد محله ما به آدرس www.masjed-reza.ir و با عنوان مسجد الرضا علیه السلام اردستان را لینک نمائید.
التماس دعا
یا علی
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۳۲ مدیریت قلم تو

با سلام

 

وبلاگ نویس فرهیخته ، مطلب شما در سایت قلم تو منتشر گردید

منتظر مطالب خوب شما هستیم.

لینک مطلب شما :

 http://ghalameto.ir/news/7369/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%E2%80%8C%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

هدیه سایت:

نه لباس شهرت بپوش و نه لباسی که تو را بیمقدار جلوه دهد . امام صادق(ع)

با تشکر فراوان

 

سایت قلم تو

 
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر

سلام، با تشکر از شما

"دانش‌آموزان قربانیان اعتصاب معلمان در مدارس هستند

"

با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/41615

در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما: آیت الله بهجت: خدا می داند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای میتی هدیه کند، چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است!


یا علی

پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
۲۷ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۱۸ شبکه وبلاگی استان کردستان
سلام وسپاس از حسن توجه شما به مسایل مهم جامعه
مطلب ارزشمندتان با احترام وافتخار در قسمت فرهنگ نوشت مورد بازنشر قرار گرفت
موفقیتتان را ازخداوند متعال خواستاریم
ارادتمند
کردستان وب
______________________________
فقط درز این قسمت (امیدواریم با مطالعه آن کمی شرافت شغل معلمی را یاآوری کرده باشیم.ان‌شاءالله)حر "د"در کلمه یادآوری از قلم زیبای جنابعالی جا مانده.
پاسخ سرباز صفر :
سلام
ممنون از یادآوریتون

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۱ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است