سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

سرباز صفر : این مقاله ی نشریه فارین پالسی [که ساموئل هانتینگتون مبدع نظریه برخورد تمدن ها، از بنیانگذاران آن است] در حقیقت می تواند نگاه بخشی از نخبگان غربی به مسائل و واقعیات سیاسی و بین المللی به خصوص در منطقه غرب آسیا باشد.

دو قطب قدرت و رقیب منطقه که رهبری اهل سنت عرب (عربستان) و شیعیان (ایران) را به عهده دارند وارد فاز جدیدی از رقابت منطقه ای و فرامنطقه‌ای شده اند و روز بروز جنبه‌های مختلفی از آن مشخص می شود:
عربستان میلیاردها خرج تکفیری ها می کند تا حکومت های عرب شیعه را سرنگون سازد اما نه سوریه نه عراق و نه حتی حزب الله کوچک هم از بین نمی روند!
نفت را حراج می کند، رسما آسمان خود را برای حمله به ایران در اختیار اسرائیل قرار می دهد
اما در مقابل ایران دولت اسد را از سقوط قطعی تا ثبات نسبی هدایت می کند تا ایالت برون مرزی خود (حزب الله) را در زیر گلوی اسرائیل مقتدرتر و شکست ناپذیرتر سازد!
عراقی را که آمریکا از وجود صدام پاک کرد را بدون جنگ تحویل گرفت تا با پیوند شیعیان عراق (هلال شیعی) گسترش ناگهانی عظیمی پیدا کند و شوک بزرگی بر هزینه‌های مالی هنگفت وهابیون عرب وارد شود!

کردستان امن عراق هم با تهدید داعش تحت حمایت مالی و نظامی عربستان و ترکیه (که خودمختاری کردهای عراق را خطری برای استقلال طلبی کردهای خود می دانست) و محاصره کوبانی به سمت ایران سوق داده شد و ایران نیز با فرصت طلبی قابل تحسینی در کمتر از سه روز ژنرال معروف خود و تیم هفتاد نفره مستشاران نظامیش را به آنجا اعزام کرد تا کردستان سنی نشین نیز با کمترین هزینه به قلمرو سرداران ایرانی اضافه شود و با پیروزی در جنگ کوبانی این نفوذ و پیشروی ایران در کردستان تثبیت و کامل شود!

اما این پایان پیروزی های بدون جنگ و هزینه ایران در جنگ های نیابتی مقابل اعراب وهابی نبود و در آخرین پیروزی “خلیج عدن” نیز به قلمرو ایران اضافه شد و یمن از عربستان جدا و به “هلال شیعی” پیوست.

شیعیان یمن قدرت را در آن کشور بدست گرفتند و (انصارالله) رسماً اعلام کرد که ما (حزب الله) لبنانیم در یمن برای ایران!
حال باید دید بحرین شیعه نشین نیز علی رغم حساسیت بسیار بالا و حضور مستقیم نیروهای آمریکایی و سعودی “فتح الفتوح” بعدی حکومت ایران خواهد بود؟!

به طور کلی سؤال اساسی این است که عربستان در قبال ایران از چه چیزهایی باید بترسد؟

۱- قدرت موشکی (بنا به اظهار مقامات ایرانی این کشور ‘چهارمین’ قدرت موشکی جهان پس از آمریکا, روسیه و چین است که اگر چه ممکن است این رتبه غلو باشد اما در قدرت بالای ایران در این مورد اسرائیل هم شکی ندارد!

۲- قدرت سایبری: ایران در این زمینه به یک قدرت ‘نوظهور’ در عرصه جهانی تبدیل شده و مهندسین و دانشمندانش سرعت پیشرفت چشمگیری داشته است.

۳- پهبادها (هواپیماهای بدون سرنشین):
پیشرفت ایران در این زمینه هیچ تناسبی با پیشرفتهای صنایع ‘های تِک’ دیگرش ندارد! این کشور درحال حاضر جزو پنج کشور اول دنیا در این صنعت پیچیده (شکار، مهندسی معکوس، طراحی و ساخت) انواع پهباد می باشد تا جایی که ناوهای مدرن هواپیمابر آمریکایی مستقر در خلیج فارس را رصد می کند و با صدور تکنولوژی تولید برخی از انواع آنها به لبنان حتی نیروگاه فوق سری اتمی دیمونای اسرائیل را مورد تصویر برداری های متعدد قرار داده است!

۴- ارتش های نیابتی:
از حزب الله لبنان تا انصارالله یمن، هلالی عظیم و رو به رشد که هر جا ایران خطری احساس کند یا تهدید به حمله شود آنها اولین مدافعان رهبر خود خواهند بود!

مستشاران نظامی و نیروهای دریایی و موشکی ایران اکنون از محدوده تنگه هرمز گذشته اند و به کانال سؤئز و باب المندب رسیده اند ولی در مقابل رقیب سنتی ایران (عربستان) و سایر هم پیمانان عربش تنها دلار نفتی خرج خرید سلاح می کنند ولی انتظار اقدام عملی از آمریکا و اسرائیل دارند و هر روز شاهد سقوط یکی دیگر از همپیمانان عرب خود و اقتدار و نفوذ بیشتر ولی کم هزینه رقیب ایرانی خود در منطقه اند.

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

نظرات  (۱)

لینک انگلیسی مطلب را بگذارید؟ در فارین پالیسی چنین مطلبی نیافتم
پاسخ سرباز صفر :
گذشت

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۱ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است