سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

سرباز صفر : یکی از مهم ترین اهداف زندگی انسان که باعث سعادت او در دنیا و آخرت می گردد شناسایی علم واقعی و انتخاب آن و تلاش برای فراگیری و نشر آن است. سرباز صفر پس از برگذاری آزمون ورودی حوزه های علمیه به بررسی ویژگی ها علم واقعی میپردازد.

 

 

کامل ترین دینی که از سوی خدا و به وسیله انبیاء و ائمه به ما معرفی شده است، دین اسلام است. دین اسلام برپایه عقل و منطق بارگذاری شده و عاری از هر گونه عیب و خطایی می باشد. همه خواسته هایی که اسلام از ما دارد برپایه منطق است و هیچ خواسته ای که در حد توات ما نباشد ندارد. از این سو خداوند در قرآن کریم و در سوره مبارکه بقره آیه 286 می قرماید :

لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها ۚ لَها ما کَسَبَت وَعَلَیها مَا اکتَسَبَت ۗ رَبَّنا لا تُؤاخِذنا إِن نَسینا أَو أَخطَأنا ۚ رَبَّنا وَلا تَحمِل عَلَینا إِصرًا کَما حَمَلتَهُ عَلَى الَّذینَ مِن قَبلِنا ۚ رَبَّنا وَلا تُحَمِّلنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ ۖ وَاعفُ عَنّا وَاغفِر لَنا وَارحَمنا ۚ أَنتَ مَولانا فَانصُرنا عَلَى القَومِ الکافِرینَ
ترجمه:
خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییش، تکلیف نمی‌کند. (انسان،) هر کار (نیکی) را انجام دهد، برای خود انجام داده؛ و هر کار (بدی) کند، به زیان خود کرده است. (مؤمنان می‌گویند:) پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم، ما را مؤاخذه مکن! پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مده، آن چنان که (به خاطر گناه و طغیان،) بر کسانی که پیش از ما بودند، قرار دادی! پروردگارا! آنچه طاقت تحمل آن را نداریم، بر ما مقرّر مدار! و آثار گناه را از ما بشوی! ما را ببخش و در رحمت خود قرار ده! تو مولا و سرپرست مایی، پس ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان!

همه آیات قرآن کریم و همچنین همین آیه بر این دلالت دارد که خداوند چهان را برپایه علم و منطق بنا ساخت و از انسان ها خواست مدت کمی در آن زندگی کنند که البته این مدت کم به نسبت زندگی ما در جهان باقی می باشد.

و اما این علم و منطق واقعی چیست که همه را شیفته خود ساخته و همه در مقابل آن سر تعظیم فرود آورده اند. آیا همین نظریاتی است که امروزه به خورد مردم میدهند و بعد از چند سال دوباره آنها را تکذیب می کنند، یا آن علمی است که از سوی خدا آورده شده و برای خدا است و هیچ گونه عیب و ایرادی در آن دیده نمی شود و ذهن محدود انسان عاجز از درک عمیق آن است. سرباز صفر در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی های علم واقعی در اسلام می پردازد.

وقتی به عقل رجوع می کنیم درمی یابیم که یکی از وِیژگی های علم این است ثابت و تغییر ناپذیر باشد و عیب و ایرادی در آن نباشد و کسی نتواند از آن ایرادی بگیرد و یا بگوید اگر این قسمت از علم به صورت بود بهتر بود یا بگوید اگر این قسمت از علم حذف می شد تفاوتی در سایر آن به وجود نمی آید. در غیر این صورت علمی وجود ندارد و تنها یک سری محاسبات و نظریات است که باعث تصمیم گیری می شود.

طبیعی است انسان با ذهن محدود خود نمی تواند به این علم وسیع با ویژگی های بزرگ دست یابد. و تنها وجودی میتواند این علم را داشته باشد که خود علم مطلق باشد و نتوانستن برایش تعریف نشده باشد و ندانستن در وجودش نگنجد. این وجود بزرگ، الله است که ما روزانه و پی در پی به آن پنا می بریم.

اما خداوند بزرگ برای آنکه احسن الخالقین که پس از آفریدن آن به خود تبریک گفت، برای آموزش علم خود به انسان آموزش دهد، انبیاء و ائمه را مسئول آموزش به انسان ها قرار داد و آن ها نیز این علم را به صورت کامل از حق دریافت می کنند و به صورت کامل به مردمی که اشتیاق خود را به دانستن و فهمیدن اوج گرفتن نشان دادند ، آموزش دادن و بدین وسیله است که آن این علم در جهان نشر یافت و این نظریه پردازان امروزی گاهی به علت بعضی از این گفته ها دست می یابند.

و در انتها باید بگویم یکی از اهدافی که باعث سعادت انسان در دو دنیا می شود، شناسایی علم واقعی و تلاش برای فراگیری آن و به دنبال آن، نشر آن می باشد.

نویسنده : سرباز صفر | sarbaz0.blog.ir

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

نظرات  (۵)

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۵۷ حرف لر کانون وبلاگی لرستان
سلام
 خداقوت
مطلب در سایت حرف لر کانون وبلاگی لرستان درج گردید.
التماس دعا
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۳۰ مدیریت قلم تو
با سلام


مطلب شما در باشگاه وبلاگنویسان ایرانی " حرف تو " منتشر گردید
لینک مطلب شما در سایت حرف تو:
http://harfeto.ir/?q=node/41662
هدیه سایت قلم تو به شما :
به احترام پدر و معلمت از جای برخیز گرچه فرمان روا باشی . امام علی (ع)
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۵۸ مدیریت قلم تو

با سلام

 

وبلاگ نویس فرهیخته ، مطلب شما در سایت قلم تو منتشر گردید

منتظر مطالب خوب شما هستیم.

لینک مطلب شما :

 http://ghalameto.ir/news/7386/%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%D8%9F-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%B9-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%9F

هدیه سایت:

نیکویی گفتار در کوتاه بودن آن است . امام علی(ع)

با تشکر فراوان

 

سایت قلم تو

پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر

سلام، با تشکر از شما

 

"حوزه یا دانشگاه؟ امام صادق (ع) یا نظریه‌پردازان غربی؟"

 

با آدرس:http://www.nobateshoma.ir/?p=30200

 

در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

هدیه سایت نوبت شما: آیت الله بهجت: خدا می داند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای میتی هدیه کند، چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است!

 

یا علی

پاسخ سرباز صفر :
سلام تشکر
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۲۸ مجله فرهنگی جوانان ایرانی
نه برادر عزیز
ما هیچ وقت از کسی دلخور نیستیم و بخشش در وجود ماست.
ما شما رو بخشیدیم و حاضریم کماکان با شما همکاری داشته باشیم.
مثلا تبادل مطلب و بنر و لینک و لوگو ... هر چیزی بخواهید.
ما حاضر به همکار دائمی و ماداملاعمر هستیم.
پاسخ سرباز صفر :
خدا رو شکر

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۱ مخالفین ۰
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است