سرباز صفر، وبلاگ شخصی محمدمهدی باقری

سرباز صفر ، وبلاگ رسمی و شخصی محمدمهدی باقری ، و فعال در زمینه جنگ نرم و فرهنگ می باشد و در صورت احساس نیاز بعضی نکات را هشدار میدهد و گوشزد میکند.

سرباز صفر : وعده‌های عده‌ای انگشت شمار که از جای نا مشخصی تغذیه می‌شوند مبنی بر برداشته شدت تحریم ها می‌تواند خنده دار ترین جوک های این روز ها باشد. روز گذشته، نامه ای از بانک سپه و ملت به قرارگاه خاتم الانبیاء مبنی بر عدم امکان همکاری و مراوده بانکی با آن قرارگاه بعلت قرار داشتن در تحریم‌های بین‌المللی منتشر شد که واکنش‌های متفاوت و گسترده‌ای بدنبال داشت. با سرباز صفر همراه باشید تا این اقدام جنجالی دو بانک را به بحث بگذاریم.

روزنامه کیهان نوشت که بانک های سپه و ملت از ارائه خدمات بانکی ارزی به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه به دلیل تحریم ها خودداری کرده اند.

به گزارش سرباز صفر، روزنامه کیهان اضافه کرد: واحد مستقل ارزی خطاب به مدیریت شعبه  بانک سپه در نامه‌ای به تاریخ 10 مرداد 95  و در جواب درخواست یه شرکت برای ضمانت نامه‌های ارزی آورده است: «...در شرایط فعلی و با عنایت به مفاد نامه بازگشتی مبنی بر نامبرده شدن متقاضی ضمانت‌نامه‌ها در لیست اشخاص تحریمی، اجابت درخواست متقاضی امکان‌پذیر نیست.»

همچنین در نامه بانک ملت که در پاسخ به درخواست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای نقل و انتقالات ارزی؛ آمده است: «کارسازی کلیه خدمات ارزی (بین‌المللی) برای آن دسته از مشتریان که نامشان در لیست تحریم اتحادیه اروپا و یا لیست تحریم مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌باشد امکان‌پذیر نیست.»

تصویر نامه بانک سپه و ملت خطاب به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه

نظر شما درمورد این دو بانک ( به ظاهر اسلامی ) چیست؟

آیا شما اقدام این دو بانک را در راستای اهداف اسلام و ایران می‌دانید؟

به نظر شما بهترین عکس العمل مردم در مقابل رفتار این دو بانک چه می‌تواند باشد؟

پا نوشت : تشکر خاص دارم دوست عزیزم آقای روح الله علی بیگی که ما رو از این مسئله آگاه کردند. این هم خلاصه ای از نظر این بزرگوار :

 

ظاهرا دیروز خبری در رسانه ها قرار گرفت که دولت ایران ( البته دولت ایران نه دولت حسن ، اینا عددی نیستند که بخواهند خود را دولت همه ملت ایران معرفی کنند ) پذیرفته که اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را ، در داخل ایران هم تحریم کند. در پی این ، بانک‌های سپه و ملت ارائه خدمات به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران را محدود کرده‌اند . و سند آن را هم رسانه ها منتشر نموده اند ...

از آنجائی که بنده دارای بنگاه آهن آلات در شهر مهران هستم امروز یک بنر سر درب مغازه خودم نصب کردم با این مضمون که ( در صورت خرید با چک ،! چک بانک سپه و ملت پذیرفته نیست ) همچنین از فردا فروش کالا و خدمات خودم را با کارتهای بانکی این دو بانک متوقف می کنم که انشاله ادای دینی کرده باشم 
مردم حزب اله هم اگر همت بگمارند و حسابهای خود را هم از این دو بانک برداشت نمایند مشت محکمی به دهان این یاوه گویان بی شرف بی وجود خواهند زد البته غیرات میطلبد .. کاری با غیر حزب الهیاش نداریم

 

منتظر نظرات شما خوبان هستیم

سرباز صفر

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مخاطبان عزیز سرباز صفر
محمد مهدی باقری هستم. طلبه سطح مقدماتی مدرسه علمیه علوی حوزه علمیه قم و نویسنده مطلب فوق. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه. لطفا ما رو برای بهتر شدن وبلاگ با نظرات خودتون راهنمایی کنید و اگر با موضع من در این مطلب موافق بودید مطلب رو لایک کنید.
التماس دعا

سرباز صفر

نظرات  (۳۲)

۰۱ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۴ روح الله علی بیگی
مقاله سکوت خاموشان نوشته امام موسی صدر

... در حادثه کربلا یک نفر فرمان داد که یزید بود ، یک نفر امیر بود ، یعنی «ابن زیاد» یکی لشکر را فرماندهی کرد و به کربلا آورد که عمر بن سعد بود ، گروهی این فرمان را اجرا کردند و تیراندازی کردند و سنگ انداختند و مستقیماً در کشتن امام حسین علیه السلام دخالت کردند که «شمر» و یاران او سپاه حاضر در کربلا بود.

سؤال این است: اگر در میدان جنگ تنها ابن زیاد و یزید و عمربن سعد بودند، آیا امام حسین به آن شکل دردناک به شهادت می‌‏رسید؟ اگر سپاه دشمن بیست یا پنجاه نفر بودند، آیا می‌‏توانستند چنین جنایتی را مرتکب شوند؟ یقیناً نه. پس چگونه توانستند چنین جنایتی انجام دهند؟ به فرمانِ آمران و اقدام عاملان و تأییدِ حامیان و سکوتِ خاموشان.

یعنی می‌‏توانیم بگوییم آن امت همگی با قول و فعل و سکوت و خوشنودی و سکوت و فرمانبری خود بر کشتن امام حسین علیه السلام اجماع کردند. همگی در پدید آمدن واقعه کربلا اتفاق نظر داشتند، جز اندکی از آنان. این حقیقت چه زمانی برای مردم آشکار شد؟ پس از رخ دادن آن واقعه. در آن زمان کوفه از بزرگ‌ترین پایتخت‏های جهان اسلام بود. جمعیت کوفه چند نفر بود؟ صد‌ها هزار نفر. هر یک از آنان باید با خود فکر می‌‏کرد که اگر او ساکت نمی‌‏ماند و به یاری حسین (ع) می‌‏شتافت، حسین (ع) کشته نمی‌‏شد؛ زیرا یک مجموعه، مرکب از افراد است و‌‌ همان گونه که در یک شب سی‏ نفر به سپاه امام حسین علیه السلام پیوستند، اگر هزار نفر، چهار هزار نفر، پنج هزار نفر جمع می‌‏شدند و به امام حسین علیه السلام می‌‏پیوستند، این فاجعه پیش نمی‌‏آمد.

بنابراین خون امام حسین علیه السلام در واقع بلندگویی بود که در برابر مردم قرار داده شد و آنان را به مسئولیت و نتیجه کار‌هایشان آگاه کرد، که امروز شما سکوت می‌‏کنید یا درهمی می‌‏گیرید، یا در خانه می‌‏نشینید یا فرزند خود را از ترس کشته شدن از خیابان به خانه بازمی‏گردانید، ولی پیامد این کار‌ها چیست؟ پیامد این کار‌ها در ‌‌نهایت کشته شدن امام حسین علیه السلام است. امام حسین علیه السلام کشته شد، ولی کشته شدن او به یکباره و ناگهانی اتفاق نیفتاد، بلکه نتیجه سلسله حوادثی بود که پس از رسول خدا و با روی کار آمدن معاویه آغاز گردید، و به شهادت حسین بن علی علیهما السلام انجامید. انحرافی که ابتدا پدید آمد و جزئی بود: سکوت یا ترس یا گرفتن دینار و درهم، گرفتن ده یا پانزده لیره یا چند متر زمین! جنایت این گونه آغاز شد و کم‏کم سرعت گرفت و بزرگ شد و تا به آنجا رسید که به کشته شدن پسر دختر رسول خدا، آن هم به شکلی فجیع و دردناک انجامید و هیچ کس دم برنیاورد! همه ساکت بودند.

بنابراین حسین علیه السلام از حقیقت پرده برداشت. یعنی به مردم گفت:‌ای کسی که به اندازه سر سوزنی به مردم ستم می‌‏کنی! تو در مسیری حرکت می‌‏کنی که در ‌‌نهایت به ستم کردن به زندگی و آبرو و دین همه مردم می‌‏انجامد.‌ای کسی که یک قدم از مسیر حق منحرف شده‏ای! به جایی خواهی رسید که به کشتن پسر دختر پیامبر راضی خواهی شد و یا در آن شرکت خواهی کرد.‌ای کسی که به آنچه دربرابر تو رخ می‌‏دهد، بی‏ اعتنایی و نسبت به حقی که در برابر تو پایمال می‌‏شود ساکت می‌‏مانی! در آینده به آبرو و جان مردم تجاوز می‌‏شود و ریختن خون دیگران جایز شمرده می‌‏شود و تو یا به آن خوشنودی یا در آن نقش داری یا در برابر آن ساکت می‌‏مانی. هیچ تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد و هیچ راه میانه‏ای در کار نیست. یا باید در راه هدایت حرکت کنی یا در راه‏های گمراهی و چه بسیارند راه‏های گمراهی.

کسی که در مجلس امام حسین شرکت می‌‏کند در یک لحظه فکر کند ـ و بسیاری از ما با خود فکر کرده‏ایم ـ که کاش ما با امام حسین بودیم تا به رستگاری عظیم می‌‏رسیدیم. بسیاری از ما می‌‏گوییم اگر ما در کربلا بودیم، بی‏گمان حسین را یاری می‌‏کردیم، آیا معنای حضور شما در این مراسم به این معنا نیست که اگر ما در کربلا بودیم حسین را یاری می‌‏کردیم؟ ولی بین خود و خدای خود اگر خواستید درباره کسانی که امام حسین علیه السلام را در کربلا کشتند داوری کنید، باید به شرایط عینی حاکم بر آن جماعت که آنان را به این وضع کشاند، توجه کنید. گناه آن امت در کشتن امام حسین علیه السلام تنها در این نبود که برخی از آنان به کربلا رفتند و تیر انداختند و شمشیر زدند و سنگ پرتاب کردند و یا در کشتن امام مشارکت کردند. نه، تنها این افراد گناهکار و مسئول نبودند، بلکه مادری که در کوفه یا در مسیر کوفه تا کربلا وقتی فهمید حسین علیه السلام قیام کرده است، فرزند خود را به خانه برد تا در فتنه نیفتد، آن مادر باید بداند که فتنه خواهد رسید و او نیز در کشتن حسین علیه السلام است. باید برحذر باشیم!

این حقیقت هنوز روشن نیست. چگونه ممکن است امام حسین علیه السلام کشته شود؟ شما الآن به راحتی تمام می‌‏گویید: اگر در عصر امام حسین علیه السلام بودیم، از او دفاع می‌‏کردیم و نمی‌‏گذاشتیم او را بکشند. چرا مردم زمان امام حسین علیه السلام با خود چنین نگفتند؟ آیا بر آنان واجب نبود جلوی کشتن امام حسین علیه السلام را بگیرند؟ یاران اندک امام که پیش از ایشان به میدان جنگ رفتند همه می‌‏دانستند که کشته می‌‏شوند، بالاخره امام حسین علیه السلام در برابر دشمن تنها خواهد شد.

همه این را می‌‏دانستند، ولی چرا برای رفتن به میدان از یکدیگر پیشی می‌‏گرفتند؟ به چه دلیل؟ این‌ها تنها یک آرزو داشتند که شهادت امام حسین علیه السلام پنج دقیقه عقب بیفتد. یعنی با تمام وجود و زندگی خود پنج دقیقه از زندگی امام حسین علیه السلام را نجات می‌‏دادند، چرا؟ چون فکر می‌‏کردند شاید کشته شدن آن‌ها در آن دلهای سیاه و بی‏رحم تأثیر گذارد و برخی از آنان از گمراهی دست بردارند و حسین پیروز میدان شود! آن‌ها این گونه فکر می‌‏کردند، و یا به گونه‏ای دیگر. در هر حال هر یک از آنان نقش خود را در این مسیر ایفا کرد.

وقتی ما به این صحنه، به این چراغ فروزانی که حسین در برابر امت خود در آن عصر و در همه عصر‌ها برافروخت می‌‏نگریم، این حقیقت را درمی‏یابیم که حق چه کوچک باشد و چه بزرگ، حق است و ستم چه کم باشد و چه زیاد، ستم است. راه کج و منحرف از ابتدا تا انت‌ها در انحراف است و همه در یک امتداد هستند. حق کوچک بزرگ می‌‏شود و گسترش می‌‏ِیابد و سیلی زدن به صورت یک یتیم به کشتن حسین علیه السلام می‌‏انجامد. گرفتن اندکی از مال حرام به آنجا می‌‏انجامد که ابن سعد برای گرفتن حکومت ری حاضر می‌‏شود حسین علیه السلام را بکشد. بی‏حرمتی به یک زن محترم با زبان یا نگاه به بی‏حرمتی به حریم اهل بیت و اسیر کردن زنان منجر می‌‏شود...
پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
سلام
خیلی وقاه به روز نیستید ها؟؟
ان شاا... سلامت باشید
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
سلام
آره خیلی
۰۷ مهر ۹۵ ، ۱۱:۴۴ حسن صیادی
سلام چرا بروز نیستید؟
در مورد سخنرانی جدید حضرت آقا بحث کنید
شما که اینقدر طرفدار احمدی نژاد بودید ببنید رهبر انقلاب چه فرمودند
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
قعلا وخ ندارم
التماس دعا
۰۵ مهر ۹۵ ، ۲۲:۱۴ روح الله علی بیگی
هشت سال جنگیده بود .....اما می گفت
من که عددی نیستم که بگویم رزمنده ام

سراغ رزمنـده ای رفتم کــه تو یک روستا زندگی مــی کرد. نه جانباز بود و نه آزاده. هشت سال جنگیده بود و الان هم بـا یک پرایـد مسافـرکشی می‌کرد. از او پرسیدم وصیت نامه شهید باکری در مورد عـاقبت رزمنده های جنگ را خواندی؟ لبخند زد و گفت: بله من جـزوشان نیستـم . چون این در مورد رزمنده‌ها بوده مـن کـه عددی نیستم که بگویم رزمنده هستم..

حال امروز بیش از ده هزار روز یعنی ۲۵ سال از جنگ تحمیلی گذشته است و هر رزمنده، جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس بر این امر واقف است که عین وصیت نامه شهید باکری در میان گروه باقی مانـده از جنگ رخ داده است. آری امروز رزمندگان دوران دفـاع مقدس به سه گروه تقسیم شده‌اند.

گروه اول را همـه مـی شناسیم . آنهایی که به مخالفت از خود برخواستند و از گذشته خود پشیمانند. اگـر بخواهیـم کمـی شفاف‌تـر در مورد این گـروه صحبت کنیم باید بگوییم این گروه را بیشتر رزمندگانی تشکیل مـی دهند که در همان دوران جنگ بر آرمانهایی که به خاطر آن حضور داشتند ثابت‌قدم نبودند و آن را باور نداشتنـد .در همـان روزها دلشان بیشتر هوای عقب‌رفتن داشت تـا در دل دشمـن رفتن . برخی اخراجی بودند و برخی هم حاجی گرینف ولـی شاید باید اینگونـه بگوییم برای حفظ آبرو و شاید به اجبار و چاره ماندنـد و جنگیدند. ولی هر چه بودند و بـه هردلیلی ماندند نامشان رزمنده بود و رزمنده اجر و قربی دارد که باید به آن احترام گذاشت.

دسته دوم آنهایی هستند که پس از جنگ راه بی تفاوتی را انتخاب کــرده و در زندگـی مادی غرق شده و همه چیز را فراموش کردند. شهید باکـری از کجا مـی دانست که ۲۲ سال پس از جنگ تحمیلی در دادگاه رسیدگـی بـه بزرگ‌ترین فسادمالـی کشور در میان ۳۳ متهم اصلـی پرونده نام چند رزمنـده و جانباز به چشـم مـی خورد. نمـی دانم علم غیب داشت یا او چیـزی را می دید که آن زمان بقیه نمی دیدند. ولی هر چه دید واقعیت یافت . هـر چند اجر و قرب و منزلت سربازی که برای وطن دفاع می کند بسیار گران و محترم است ولـــی سربازی که اصالت، آرمان و راه مستقیم خود را فدای دنیایی که روزی به آن پشت کـرده بود میکند جـــای تاسف و تامل دارد. چهره این دسته ازرزمنـدگان باقـی مانده از جنگ را هم در فیلم نفوذی دیدیم و هم در سیزده ۵۹ ولـی آنها یکی ، دوتا نیستنـد. شایـد الان یا بر صندلی شرکتی خصوصـی تکیـه زده باشند یا بر صندلی وکالت، قضـاوت یا وزارت.... نمی دانیم ولی هستنـد. وقتی هم از جنگ با آنها سخن مـی گوییـم فرار می کنند. انگار اشتباهـی کـرده‌اند یا این خاطرات عذابشان مـی دهـد. شاید هم از شهدا شرمنده هستنـد.

و اما دسته سوم آنهایی کـه به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت غصه‌ها و مصائب دق خواهند کرد . حمید‌جان نمی دانم وقتـی این وصیت نامه را نوشتی اشکهایت را کجا پنهان کردی چرا کـه تو واقعیت را ۲۵ سال زودتر دیدی. آری دسته سوم در محاصره دود و گرد و غبار شهید میشوند . دستـه سوم نه خانـه ای دارند و نه کاشانـه ای.

دستـه سوم سالهاست تنـها به دنبال اثبات جانبازی خود هستند تا حداقل لقمه نانـی برای فرزندانشان تهیه کنند . دستـه سوم جانباز افغانی ظفر علی است که با چشمانی نابینا در حمام متروکه زندگی می کرد. دستـه سوم جانباز حسن‌پور است که همسرش با کار در شالیزار هزینـه اسپری هایش را تامین می کنـد. دستـه سوم، دسته آزادگانی است که پس از ۲۵ سال از جنگ تازه به آنها میگویند حق اسارتتان را سهـام میدهیم. دسته سـوم‌، دسته آنهایی است که بـی‌اختیار آتش می کنند این بار نـه بر روی دشمن بلکـه بر صورت کودکی کـه با ترس صـدای فریادهـای پدر را تحمل مـی کند کـه می‌گوید یاسر یاسر عمار... بچه‌ها محاصره شدنــد. اینجا جهنمـه خرچنگها حمله کردند... دسته سوم ، دسته کارگران، مدیران و کارمندانــی است که هیچ وقت نگفتند ما رزمنده بودیم و جانباز شدیم تنها خدمت مـی کنند به خلق بـی منت و هر وقت از آنها سراغی می گیریم که آهـای چطوری رزمنده ، می‌گویند ما که رزمنــده نبودیـم، اشتبـاه گرفتید!

امروز ۲۵ سال از جنگ تحمیلی می گذرد و هر سه گروه به جامانده از جنگی هشت ساله در کنار هم زندگی مــی کنند. ولی آنهایی که وفادار ماندند به راستی از دست همرزمانشان دق می کنند. هر چه تلاش کردیم با برخی از رزمندگان گروه اول و گروه دوم گفت‌وگـو کنیم قبول نکردند. سوال کردم حاجی جـان از دوران جنگ بگو ، رو کرد بـــه من و گفت : دخترم جنگ تمام شده امروز باید بر اساس بازار دلار و ارز صحبت کرد. گفتم دلاور صندلـی چرخدار اذیتت نمی کنه گفت : هر چی دارم از همین صندلی است. بایـد چرخهـایش را طلا بگیـرم. با همین صندلی چند تا ماشین آخرین سیستم وارد کردم، کار و بار بد نیست حقمه که گرفتم. گفتم تکلیف آن دسته از رزمنده‌هـا و جانبازانی که هنوز درگیر اثبات جانبازی خودشان هستند یا گمنام زندگی می کنند چه مــی‌شود و آیا آنها حقی ندارند؟ گفت: صدای منو ضبط نکنی ها... برو از خودشان بپرس بذار به کارم برسم خانم اینجا آمدی منو یـاد بدبختیهایـم بیندازی! روزی روزگاری جنگ بــود رفتیم و جنگیدیم قرار نیست تا آخر عمر تو سنگر بنشینیم و نماز بخونیم و زیارت عاشورا ورق بزنیم! شما هم بروید دنبـال سوژه های دیگـر.

سراغ یکی دیگه از دسته دومی‌هـا رفتم. پیدا کردنشان سخت نبود . چون این یکی را همه می شناختند مقام بلند پایه ای است. با هزار بدبختی تونستم وقت مصاحبه بگیـرم. وقتی دید موضوع در مورد دفاع مقدسه منو برد تو اتاقش تا به نحوی یک چیزی را ببینـم. گوشـه دفتر کارش با خاک و گونی سنگر درست کرده بود و چند تا چفیه هـم انداختـه بود پشت صندلی‌اش. اصلا به قیافه‌اش نمی خورد جبهه رفته باشه ولی عکسهایش نشون می داد جنگ بوده است. هر کاری کردم یه خاطره هـم نداشت تعریف کند . میگفت چند تا عملیات بوده ولـی نمی دونست کدوم عملیات مجروح شده است. وقتی خداحافظی کردم پیش خودم گفتم این بابا چطوری تا این مقام رسیده در حالی که من یه الف بچه فهمیدم اصلا پاشو تو خط مقدم که هیـچ ، پشت جبهـه هـم نگذاشته است . این‌بار سراغ رزمنـده ای رفتم که تو یک روستا زندگی می کرد . نه جانباز بود و نـه آزاده . هشت سال جنگیـده بود و الان هم با یک پراید مسافرکشی مــی‌کرد . از او پرسیدم وصیت نامه شهید باکری در مـورد عـــاقبت رزمنـده هـای جنگ را خوندی ؟ لبخند زد و گفت : بله من جزوشان نیستم .چـون این در مورد رزمنده‌ها بوده من که عددی نیستـــم که بگویـم رزمنده هستـم. بعد به من نگاه کرد و گفت: جوون دنبال چی هستـی. اونهایـی که باید باهاشون مصاحبه کنی چند سالی است شهید شدنـد ولی مـیتونی تو قبرستون روستا دنبالشون بگردی روی قبرشان نوشته شده مرحوم! بعد چند قطره اشک ریخت و سوار ماشینش شد و گفت: عجب دنیای نامردیه ...مگر اینکه شما این روزها را ثبت کنیـد که بعد از شهدا چـه کردیم!
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
همیشه از نظرات شما استفاده کردیم
تشکر از حضور شما
۰۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۲۰ روح الله علی بیگی
بوی پیراهن خونین کسی می آید ! این خبر را برسانید به کنعانی ها ...

باز دوباره در شهر ، در آهنگ و نوای گوشیها ، بر پشت شیشه ماشینها بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب‌و‌بلا دارد نقش می بندد ...
زمان می‌گذرد….
روزها از پی روزها ، سال‌ها از پی سال‌ها …،

باز هم صدای گریه‌های ما موج موج این سکوت را به باد می‌دهد
گـرد بــــاد یــــاد تــو، در تمـــــام تــــار و پود خــــاک مـــــــی‌وزد

اما … حالا چه وقت گریه هست؟
گریه‌هایت را نگه دار برای لحظه‌های خیمه های بی علم…
باز بوی محرم می‌آید…

................... شکر خدا که زندگی ام نذر روضه هاست ...................
................... شکر خدا که روزی ام از سفره شماست ...................
................... شکر خدا که پــای شما سینـه مـی زنـم ...................
................... شکر خدا کـــه درد مرا نـــامتــان دواست ...................
................... بـر روی سنگ قبر من این گونه حک کنید ...................
................... این خانه زاد روضــه و مجنون کـــربلاست ...................
پاسخ سرباز صفر :
یا حسین
باسلام میشود بفرمایید کدام اسلام که شما می فرمایید بانک سپه و ملت اسلام را تحریم کردند؟؟؟؟؟؟ سپاه که توش اسلامی ندیدم و خبری ازش هم نیست
ایران که جز اسم" جمهوری اسلامی ایران" خبری از اسلام در آن نیست.
عجیب است .....
پاسخ سرباز صفر :
ملاک اسلامی بودن یا نبودن سپاه دیدن شما نیست دوست عزیز
باسلام میشود بفرمایید کدام اسلام که شما می فرمایید بانک سپه و ملت اسلام را تحریم کردند؟؟؟؟؟؟ سپاه که توش اسلامی ندیدم و خبری ازش هم نیست
ایران که جز اسم" جمهوری اسلامی ایران" خبری از اسلام در آن نیست.
عجیب است .....
پاسخ سرباز صفر :
تکراری ست و پاسخ داده شده بود
Salem
Man as weblog danroid shomaro didam
Donbaleton mikonsm
Khoshhal misham moan donbal konin montazeram
پاسخ سرباز صفر :
:)
علیک سلام
سلام وبه جالبی دارین ممنون میشم تبادل لینک کنیم.اگرموافق بودین خبرم کنید.باتشکر
http://dake90.mihanblog.com/
پاسخ سرباز صفر :
سلام
شما از کجا به سرباز صفر را پیدا کردید؟
۲۰ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۴۸ روح الله علی بیگی
خوب هدف من از طرح سوال پولشویی این بود که ببینید جریان اصلاحات چقدر زیرکانه دارد بحث را بسمت دیگری که همان پولشویی است میبرد
ببینید چقدر دستگاههای اینها فعال هستش . که موضوعی به این بزرگی را عوض کردند
ببینید با پرسش مجری که ماجرای برملا شدن این دو نامه چیست طیب با یک جمله تقابل ایران و آمریکا و مبارزه با پولشویی چگونه مخها را بسمت حاشیه برد
ببینید چطوری باز پای احمدی نژاد نگون بخت دارد به این قضیه هم باز میشود .

به این سخنان آقای آقای فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی امریکا و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توجه کنید (( تا قبل از دولت یازدهم هیچ یک از دولت‌های جمهوری اسلامی این سیستم سلطه بانکی و محدودیت‌های مالی را نمی‌پذیرفتند و آن را ظالمانه می‌دانستند، اما دولت یازدهم تصمیم گرفت نه تنها این سیستم ظالمانه را بپذیرد بلکه کارگزار آن باشد. ایشون قرارداد FATF را فاجعه‌آمیزتر از کاپیتولاسیون عنوان کرد وگفت : کاپیتولاسیون صرفاً ایجاد مصونیت برای اتباع امریکایی در ایران بود که اگر یک فرد امریکایی خطایی می‌کرد سیستم قضایی ما نمی‌توانست با آن برخورد کند، اما این قرارداد به مراتب بدتر و فاجعه‌آمیزتر از کاپیتولاسیون است....
این ننگ را دارند به احمدی نژاد نسبت میدهند ..
......
ابوترابی رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس میگوید برابر این معاهده، ایران از سال ۲۰۱۸، باید کلیه گروه هایی که به عنوان گروه مقاومت می شناسد را جزء لیست تروریست ها قرار دهد، ادامه داد: از دیگر سو، باید بر روی سیستم بانکی کشور یک نرم افزار آمریکایی نصب شود و تمام مبادلات بانکی و اقداماتی که در حساب ها در داخل کشور صورت می گیرد زیر نظر این نرم افزار انجام خواهد شد. این مصاحبه 16/6/95 آقای ابوترابی است . ...

ایشون گفتند : از دیدگاه شورای عالی امنیت ملی نیز پیوستن ایران به چنین معاهده ای خطرناک و خفت بار است و ریاست بانک مرکزی هم اعلام کرده که نامه شورای عالی امنیت ملی در این ارتباط دیر به دستشان رسیده و او در جریان سفر به سوئیس این معاهده را امضا کرده است . ابوترابی با اشاره به اینکه امضای چنین معاهده حتی ممکن است باعث ایجاد هرج و مرج های اجتماعی شود، تاکید کرد: مجلس بعد از بازگشایی به این موضوع ورود پیدا می کند.
.........
ببینید داخل کشور چه خبر است ؟ به حرف من هم اعتماد نکنید بنشینید تا مجلس بازگشایی شود مجلس بمدت دو هفته تعطیل خواهد بود .. قضیه این ننگ آنجا معلوم میشود .

پاسخ سرباز صفر :
در ادامه نظر قبلی
فوق العاده
۲۰ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۱۷ روح الله علی بیگی
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت برادر سرباز

شاید به ندرت پیدا شود کسی را که بگوید سروکار با بانک نداشته باشد و فعالیتهای بانکها را از نزدیک ندیده و لمس نکرده باشد . بانک یک نهاد اقتصادی است با کارکردهای که نیاز به ذکر و توضیح هم نیست ..

اما میپرسند بانکداری اسلامی چیست ؟ نظر مراجع در مورد بانکداری چیست ؟ وقطعا بیشترین چیزی هم که مد نظر هست در پرسش این سوالها ، تنها منظور یکی از صدها فعالیت بانکداری است آن هم دریافت و پرداخت سودها در بحث پرداخت وامها و حسابها هستش .. یعنی ما از بانکداری تنها همین مسئله را دیده ایم . همین مسئله بیشتر جلوی چشم میاید و داد ملت را بلند کرده که بانکداری ما اسلامی نیست . اما من فراتر از از آنچه مد نظر کاربران است را عرض میکنم ببینیم نظر قران و اهل بیت علیهم السلام دراین باره چیست ..

قران میگوید : ان المصدقین و المصدقات و اقرضوا لله قرضا حسنا یضاعف لهم و لهم اجر کریم. میگوید و اقرضو لله یعنی به عنوان قرض الحسنه به خداوند بپردازید ... خوب این تفسیر دارد . در تفسیر این آیه گفته اند که خدا نیازی به قرض ندارد .. خدا نیازی که به وام شما ندارد پس این به چه معناست که میگوید کسانی که به خدا قرض میدهند ؟؟ آیا غیر از بندگان مومن خدا هستند ؟ این قرض که گفته میشود غیر از انفاق در راه خدا هست ؟؟

یضاعف لهم و لهم اجر کریم . واقعیت این است ما اعتماد به حرف خدا نداریم ...
واعتصموا بحبل الله جمیعا ... بابا به ریسمان الهی چنگ بیندازید ، اعتماد کنید
...

سوال ؟ بانکداری اسلامی بر گرفته از کدام قسمت اسلام است ریشه از کدام منبع فقهی دارد ( قران یا سنت ) اجماع و عقلش بماند برای بعد
....
شما احتمالا اسم وام مضاربه را شنیده اید این بحث در حقوق هم هست . بعضیها شاید با معنی مضاربه آشنایی نداشته باشند . مضاربه یعنی یک طرف به شما پول بدهد ( بانک ) و شما هم بعنوان (عامل) حالا تجارت کنید . کاسبی کنید و در سود حاصله بصورت مشاع یعنی مساوی با بانک سهیم باشید . بگید مدیر بانک محترم من طول یکسال اینقدر سود کسب کردم این مقدار سهم شماست ...
سوال اگر ضرر کردید چه ؟
سوال اگر سودی حاصل نشده باشد چه ؟
برید و متن قرارداد و ضمانتهایی که امضا میکنید را بخوانید ببینید چه تعهدی از شما گرفته شده آیا بانک میپذیرد شما در طول عقد مضاربه سودی حاصل نکرده باشید ؟
اگر متقاضی وام ده میلیون تومانی باشید در همان ابتدا به شما میگویند سود وام مضاربه ده میلیون تومانی دو میلیون و هفتصد هزار تومان است ... اگر حاضری بسم الله ...
خوب این چجور مضاربه ای هست ؟؟ که از اول بانک پیش بینی سود خود را انجام داده است یعنی دقیقا حساب کرده که من پنج میلیون و چهارصد هزار تومان سود میکنم که دو میلیون و هفتصد هزار تومان آن متعلق و سهم مالک یا بانک است ؟؟ این را هیچ کجای اسلام نگفته نگردید من گشتم نبود ..
...........
بماند
..........
بحث پولشویی یا پول کثیف .. این پولشویی به زبان ساده یعنی چی . ؟
دوستانی که میدونند بنویسند تعریف ساده شده ی پول کثیف را در اینترنت هست اما قطعا متوجه نخواهید شد


پاسخ سرباز صفر :
سلام دوست عزیز سرباز صفر
متشکریم که پاسخ دوست عزیزمون رو دادید
التماس دعا
۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۸ ✿✿سرباز شیعه✿✿
ممنون از شما
پاسخ سرباز صفر :
خواهش میکنم
۱۷ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۳۶ امیر میم. علوی
نگاه جریانی به هر چیزی باعث میشه شما انقدر مغرضانه به داستان نگاه کنید.
فصل اول: بانک اسلامی چیست؟
بانکداری اسلامی رو اگه میشه یه توضیحی بفرمایید ما بفهمیم. و اگه ممکنه تفاوت های بانکداری بودایی و بانکداری هندویی را هم بفرمایید.
بانک سیستمی که در طول تکامل زندگی اجتماعی بشر طراحی شده و سعی شده با کمترین اشکال مشکلات خرید و فروش و سرمایه گذاری رو کاهش بده. وقتیپسوند اسلامی به اون افزوده میشه چه انتظاری میشه ازش داشت؟ یعنی چه کار کرد بخصوصی ارائه میده که بانک به معنی بانک ارائه نداده. البته طبیعیه وقتی اقتصاد اسلامی بشه میشه باندکداری اسلامی رو هم ایجاد کرد تا از سود های بانکی نیم درصد به سود بانکی 25 درصدی بانکداری اسلامی برسیم.
فصل 2: دولت حسن یا دولت ایران؟
معدود رئیس جمهوری در طول تاریخ ایران به دور دوم نرفته و با رای اکثریت (نصف +1) به ریاست منصوب بشه. دولت حسن روحانی دولت مردم ایران است به خواست ملت ایران ( حد اقل نیمی از کسانی که رای دادند.) شما فقط دقت کن چرا هر چه آمار رای دهندگان بیشتر میشه رای جناح روحانی هم بیشتر میشه؟ ببین بیشتر این ملتی که شما اسم میبری طرفدار این فرد هستند یا مخالفش البته هیچکس ازش انتظار نداره ایران ظرف چهارسال بهشت کنه مگر اینکه« بی سواد» باشه اما همینکه تحریمی و ضرری به کشورش در دوره اش وارد نشد همین براش کافیه.
فصل سوم : تحریم افراد داخلی کار حسن یا کار محمود؟
تحریم افراد داخلی توسط بانک ها نه به حسن ربطی دارد نه به برجام. جنبش ضد پولشویی و تروریسم لایحه ای بود توسط احمدی نژاد به مجلس انقلابی وصول شد و پس از تصویب توسط جناب جنتی به مرحله اجرا در آمد.
فصل چهارم:ایران هیچ مشکلی ندارد گل و بلبل و بهشت؟
نخیر ایران کلی مشکل دارد محدودیت دارد تحریم دارد خود سانسوری دارد خود تحریمی دارد سیاسی بازی دارد. نه سیستم بانکی نه هیچ ارگانی دیگری 20 نمیگیرد ولی استفاده ابزاری از مشکلات علیه یک دولت کار غیر منصفانه ای است.
من انقلابی ام ، انقلابی مشکلات کشور را توجیح نمیکند. بلکه آن را اصلاح میکند.
پاسخ سرباز صفر :
:|
سلام
۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۲ گلستان بلاگ
سلام.خداقوت
باتشکر. این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد
برای نشر سریعتر مطالب خود به ما بپیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید
http://golestanblog.ir/%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D9%BE%D9%87-%D9%88-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85/
اجرتان با شهدا.
یاعلی. التماس دعا

پاسخ سرباز صفر :
سلام
تشکر
اه پر سوز بودD:
پاسخ سرباز صفر :
:)
کل مطلبو سوزوند
:)
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۶ روح الله علی بیگی
سلام بر برادر سرباز
نمیدونم امشب نشست خبری ساعت ۲۳ شبکه دوم را دیدید یا نه . خدا شاهده خدا شاهده رسما طیب وزیر اقتصاد بجز مزخرف گویی و یک مشت حرف بیهوده و طفره رفتن از جواب مجری در انتشار این دو نامه حرفی برای گفتن نداشت .
احساس میکنم ظرف دیروز و ۲۴ ساعت گذشته اینا اساسی آچار کشی شدن...
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
نه ندیدم
امیدوارم همه چی درست شه
این که بگیم مردم نرن پولشون رو تو بانک بزارن و بزارن زیر بالششون که نمیشه کسی هم این رو نگفت.
من دارم میگم مدیران باید لطف کنن قاطعانه رفتار کنن و بانک ها رو سروسامون بدن.البته اگه مدیری باشه.
بعضی حکم شرعی مراجع هم که گفتم خدمتتون.
اصل حرف من در کل پست شما این بود که با این وضع مملکت خود تحریمی و گل به خودی زدن چیز عجیبی نیست.
موفق و مانا باشید
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
:)
آره مسئولین باید رسیدگی کنند
:)
از حضور همیشگی و تاثیر گذار شما متشکریم
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۰۴ علی محمدرضایی
بامجله ویترینو موافقم
پاسخ سرباز صفر :
میتونید سندی مبنی بر غیر اسلامی بودن بانک ها از زبان مراجع و علامه معرفی کنید؟
مگه تحریم ها برداشته نشده!؟؟!به هر حال تاسف برانگیزه
پاسخ سرباز صفر :
ههه
نه
همش دروغ بود
دروغ!
دیگه من از حضور شما عذر میخوام که مراجع نظرشون رو خلاصه گفتند و ما هم استعدادی در مقاله نوشتن و ارائه اش نداریم :)))))
یه مملکت اسلامی که کلمه ی اسلامی جز اسم اون کشور شده نباید توش ربا رخ بده تازه کاشکی همین طوری که شما گفتید ممکن بود رخ بده و در حد طبیعی بود.و اساس بانک هامون با ربا پاینده نبود.
دکتر حسن عباسی توی برنامه ای که اورده بودنشون شبکه ی 4 حرفهای خوب و قشنگی در مورد اقتصاد ما و اینکه چجوری میشه اسلامیش کرد گفتن میتونید کلیپش رو پیدا کنید البته یه خرده قدیمیه و پیدا کردنش سخته.
موفق و مانا باشید
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
این که نباید ربا باشه که اصلا جای بحث نداره!
ولی خب فعلا فک نمیکنم از لحاظ شرعی بشه کسی رو از استفاده بانکی منع کرد
میشه؟
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۰ مجله ویترینو
بله ار نظر فرشته خانم کپی کردم چون واقعا جمله بسیار زیبایی بوت....
پاسخ سرباز صفر :
:)
نبوت!
اگه حرامه پس چرا دربانک هاروتخته نمیکنن،اگه حرامه پس خوددولت هم حروم خوره دیگه.
پاسخ سرباز صفر :
:)
مرسی سرم شلوغ شده کمی
پاسخ سرباز صفر :
اوخی
:)
سلام ازنظرمراجع سرمایه گذاری دربانک ها ب شرط اینکه بانک درکارشرعی اون پول رومصرف کنه اشکال شرعی نداردو گرفتن مبلغ سودحلاله.
یاحق
پاسخ سرباز صفر :
سلام
:)
منتظرتون بودم
سند چی رو بهتون بدم؟؟ یعنی واقعا الان دنبال سند ربا خواری بانک ها هستید؟:))
البته خوبه که برای همه چیز سند و مدرک بخواید ولی رباخوار بودن بانک هامون دیگه خدایی سندی لازم نداره.:)
راجع به وام های بانکی هم مراجعه بشه به نظر اخیر ایت الله مکارم راجع به وام هایی که با سود بیش از 4٪ هستند و نظر تمام مراجع در مورد دیر کردهایی که بانک ها میگیرن.
یکی از اشنایان میخواستند وامی بگیرن گفتند من از چند دفتر توی قوم استفتاء کردم گفتن اگه نیاز حاد بهش ندارین گرفتنش حرامه.(دسترسی بهشون ندارم که بپرسم از دفتر کدوم مراجع پرسیدن)
قطعا شنیدید که حضرت امام و ایت الله بهجت با این شیوه ی بانکداری فراغربی مخالف بودن.
و اون پیامی هم که توی سایت ها بود احتمالا به گوشتون رسیده که ایت الله مکارم گفتن که حتی حقوق کارمندان بانک هم در این شرایط کنونی حرامه البته صحت این خبر رو مطمئن نیستم اما خبرش رو خیلی وقته شنیدم.
چیزی که تو ایران الان داره اجرا میشه نه اسلام امریکایی ؛ نه اسلام ترکی و نه حتی کمونیستیه... یعنی راستش من هنوز کشف نکردم دارن طبق چه ایین و دینی عمل میکنن.
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
ی جوری فرمودید مگه نظر مراجع رو نخوندید فک کردم الان چن تا مقاله میخواید ارائه بدید که توی اون مراجع به صراحت فرمودند که ...
به هر حال
این که ممکنه تو کار این بانک ربا رخ بده که ی چیز طبیعیه ولی کاشکی یکی پیدا میشد که میتونس اقتصاد اسلامی رو تو کشورمون اجرا کنه
التماس دعا
هــعــــــــــــــــــــــــــی
پاسخ سرباز صفر :
ینی چی اونوخ؟
:)
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۱۲ مجله ویترینو
سلام برادر به نظر شما ما بانک اسلامی داریم ، "مگه میشه مگه داریم" اگه دیدی سلام مخصوص ما رو بهشون برسون و یه ماچی از طرف ما ازش بکن...
بانک ها بانک ها بانک ها امان از دست شما ....
دردا که این روزها دلمون پره اما کاری از دستمون بر نمیاد دردا!
موفق باشید...
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
:|
آخرشو از ی نظر دگ کپی کرده بودید؟
با سلام
قالبی که مناسب وبلاگهای گالری و تصویر باشد سراغ دارید ؟؟؟؟
پاسخ سرباز صفر :
سلام
خود بیان دو قالب با نام های دوربین و دورنما قرار داده
از این ها خوشتون نمیاد؟
نظر مراجع راجع به وام گرفتن چیه؟
چندین وقت پیش حرفی اگه اشتباه نکنم از ایت الله نوری همدانی خوندم که گفته بودند ما همیشه گفتیم بانک های ما اسلامی نیست.
به نظر شما وامی که الان بانک های ما دارن میدن و باهاش خون مردم رو توی شیشه میکنن اسلامیه یا تفاوت خاصی با ربا داره؟
پاسخ سرباز صفر :
من نظر خاصی ندارم
مقلد نظر بزرگان هستم
شما اگر نظر خاصی درمورد بانک ها خوندید با سند برامون بگید تا استفاده کنیم.
( من مدافع بانک ها نیستم . فقط نمیخوام حرفی بدون سند زده بشه )
همین
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۳۹ روح الله علی بیگی
هــم مرگ بر جهــان شمـا نیـــــز بگـذرد
هــــم رونق زمـــان شمـا نیـز بگــــــذرد

------------------------------------------ وین بوم محنت از پــی آن تا کنـــــد خراب
------------------------------------------ بـــر دولت آشیــان شمـــــــا نیــز بگـذرد

بـــــاد خـــــزان نکبت ایـــام ناگهـــــــان
بر بــــاغ و بوستـــان شمــا نیز بگـــــذرد

------------------------------------------ آب اجل که هست گلوگیر خاص و عـــــام
------------------------------------------ بر حلق و بـر دهـان شمــا نیـز بگــــــذرد

ای تیغتان چـــو نیزه برای ستـــــــم دراز
این تیزی سنــــان شمــا نیـــــز بگـــذرد

------------------------------------------ چـون داد عادلان به جهـــــان در بقا نکرد
------------------------------------------ بیــــداد ظالمــــــان شمـــــا نیـــز بگذرد

در مملکت چوغرش شیران گذشت و رفت
این عــوعــــو سگــان شمــا نیز بگــــذرد

------------------------------------------ آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
------------------------------------------ گرد ســـم خــــران شمـــا نیـــــز بگــــــذرد

بادی که در زمانه بســی شمعها بکشت
هـــــم بر چـــراغدان شمــا نیز بگـــــذرد

------------------------------------------ زین کاروانســـــرای بسی کاروان گذشت
------------------------------------------ ناچــــــار کـــاروان شمـــــا نیز بگـــــذرد

ای مفتخـــــر به طالــع مسعود خویشتن
تأثیــــــر اختــــــران شمــــا نیز بگــــذرد

------------------------------------------ این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
------------------------------------------ نوبت ز نـــــاکســان شمـــــــا نیز بگـذرد

بیش از دو روز بود از آن دگــــــر کســــان
بعــــــد از دو روز از آن شمــــا نیز بگــذرد

------------------------------------------ بر تیر جـــــورتــان ز تحمــــل سپر کنیــم
------------------------------------------ تــــا سختــــی کمــان شمــا نیز بگــذرد

در بــــــاغ دولت دگـــــــران بود مدتـــــی
این گـــل، ز گلستــان شمــا نیز بگـــذرد

------------------------------------------ آبی‌ست ایستاده درین خانه مــال و جــاه
------------------------------------------ این آب نــــــاروان شمـــــا نیــــز بگـــذرد
پاسخ سرباز صفر :
سلام برادر
حضور شما در سرباز صفر باعث افتخار ماست
ممنونیم که ما رو راهنمایی می‌کنید
کیا دیگه الان اسلامی هستن
پاسخ سرباز صفر :
نه دگ برادر
ینی تا این حد؟
کدوم بانک ایرانی اسلامیه که این دوتا اسلامی باشن؟؟
مگه نظر مراجع رو راجع به بانک ها نخوندید؟؟؟
هدف برداشتن سپاه و حدف کاملش از نظامه که اقای .... هم صحه گذاشتن بر اون و احتمالا اگه همین طوری پیش بریم تا چند وقت اینده باید با برادران امریکایی سر یه سفره غذا بخوریم و هی تشکر کنیم از این که اونها دارن از ما و انقلابمون محافظت میکنن.(مشابه کاری که تو افغانستان میکنن و تو عراق میکردن)
دردا که این روزها دلمون پره اما کاری از دستمون بر نمیاد دردا!
یاعلی
پاسخ سرباز صفر :
:)
از مقام معظم رهبری سؤال شده:
آیا سپرده‌گذاری در بانک به قصد به کارگیری آن در یکی از معاملات حلال و بدون تعیین دقیق سهم سپرده‌گذار از سود، به این شرط که بانک هر شش ماه سهم او را از سود بپردازد، جایز است؟
ایشان جواب داده‌اند:
اگر سپرده‌گذاری در بانک به این صورت باشد که سپرده‌گذار همه اختیارات را به بانک داده باشد، حتّی انتخاب نوع فعالیت و تعیین سهم سپرده‌گذار از سود هم به عنوان وکالت در اختیار بانک باشد، این سپرده‌گذاری و سود حاصل از به کارگیری پول در معامله حلال شرعی، اشکال ندارد و جهل صاحب مال به سهم خود در زمان سپرده‌گذاری ضرری به صحت آن نمی‌زند1.
همچنین ایشان در پاسخ به سؤال دیگری که "سپرده‌های دراز مدت که درصدی سود به آن‌ها تعلق می‌گیرد، چه حکمی دارند"؟ جواب داده‌اند: "سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها به قصد به کارگیری آن در یکی از معاملات حلال و همچنین سود حاصل از آن، اشکال ندارد2".
از آیت‌الله مکارم شیرازی سؤال شده:
شخصی پولی را به صورت سپرده کوتاه‌مدّت و یا بلندمدّت در بانک می‌گذارد و هر ماه، بانک به نسبت مقدار پول، طبق شرایط خاصّی مبلغی به صاحب حساب می‌پردازد. آیا می‌شود این پول را قبول کرد؟
پاسخ:
چنانچه آیین‌نامه بانکی مربوط به عقود شرعیه، عمل بشود، حلال است و اگر مسئولان بگویند عمل می‌کنیم و دلیلی بر خلاف آن نباشد، کافی است".
میتونم نظرات مخالف رو بدونم؟

لطفا به این مطلب امتیاز داده و نظر خود را بیان کنید.

موافقین ۹ مخالفین ۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
موافقین ۹ مخالفین ۴
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سرباز صفر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است